تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تنش در مرز لبنان و اسرائیل؛ حمله به «بلیدا»

در ادامه تنش و بمباران متقابل در مرز لبنان و اسرائیل، شبکه العربیه عصر یکشنبه ششم اسفند، گزارش داد که اسرائیل ۳ حمله به شهر «بلیدا» در جنوب لبنان انجام داده است.

کد خبر: ۱۶۱۸۴۸
۱۷:۴۳ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

تنش در مرز لبنان و اسرائیل؛

دیدارنیوز: پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد روز یکشنبه موشک‌هایی به منطقه «کریات شمونه» در شمال اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان اصابت کرد، بدون اینکه خسارت جانی در پی داشته باشد.

به نقل از العربیه، بر اساس این بیانیه، ماموران پلیس و کارشناسان مواد منفجره برای خنثی کردن آثار موشک‌ها تلاش می‌کنند و در حال جستجوی بقایا و قطعات دیگر آن‌ها برای رفع خطر هستند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل روز شنبه مدعی شد که جنگنده‌هایش مواضع و زیرساخت‌های حزب الله در منطقه «جبل بلاط» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

ارتش اسرائیل همچنین گفته تعدادی از افراد مسلح را در داخل یک مجتمع نظامی وابسته به حزب الله در منطقه بلیدا در جنوب لبنان هدف قرار داد.

بر اساس بیانیه ارتش، یک نقطه دیده‌بانی حزب‌الله در منطقه «عیتا الشعب» بمباران شده، در حالی که توپخانه اسرائیل برای «از بین بردن تهدیدات» به مناطقی در حنین و مروحین در جنوب لبنان آتش گشوده است.

با این حال، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده روز یکشنبه آژیر خطر برای سومین بار در شهر‌های مرزی شمالی از جمله «کریات شمونه» به صدا درآمد.

به گفته این روزنامه، ارتش اعلام کرد چهار موشک از لبنان به منطقه الجلیل شلیک شده و ظاهراً در مناطق خالی از سکنه سقوط کرده است.

مرز‌های جنوب لبنان و شمال اسرائیل در روز ۱۴ فوریه شاهد تشدید تنش شدید بود و اسرائیل چندین شهر از جمله نبطیه، در ۲۵ کیلومتری مرز را بلافاصله پس از کشته شدن یک اسرائیلی با موشکی پرتاب شده از جنوب لبنان، مورد حملات هوایی قرار داد.

این حملات همچنین به کشته شدن ۱۵ نفر از جمله حداقل ۱۰ غیرنظامی، که ۷ نفر از آن‌ها عضو یک خانواده بودند، انجامید. در همین عملیات ۳ نفر از اعضای حزب الله کشته شدند که یکی از آن‌ها به گفته ارتش اسرائیل، فرمانده نیرو‌های نخبه «رضوان» بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی