تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
برخی دوستانی که محدودنگر هستند، اشتباه استراتژیکی می‌کنند

خوش‌چهره: وقتی رای ندهید، محکوم هستید به افرادی که بد حکومت می‌کنند

محمد خوش چهره، نماینده اصولگرای تهران در مجلس هفتم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است که «وقتی رای ندهید، محکوم هستید به افرادی که بد حکومت می‌کنند.»

کد خبر: ۱۶۱۸۳۰
۱۱:۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

خوش‌چهره: وقتی رای ندهید، محکوم هستید به افرادی که بد حکومت می‌کنند

دیدارنیوز: محمد خوش چهره می‌گوید؛ پیام من این است که با انتخابات قهر نکنید، فوقش می‌گویید من عصبانی هستم، اما می‌روم و رأی می‌دهم. تا آنجا که می‌شود افراد صالح را پیدا کنید، اما اگر هیچ کسی را هم پیدا نکردید حضورتان در انتخابات حتی با یک رأی سفید ارزشمندتر از عدم حضور است. البته من توصیه به رأی سفید نمی‌کنم، ولی حتی اگر از یک لیست همه افراد را قبول ندارید به آن تعدادی که قبول دارید رأی بدهید.

نماینده مجلس هفتم که بعد از سال‌ها وارد عرصه انتخابات شده، تاکید دارد که «قحط الرجال نداریم، جهل الرجال داریم» برهمین اساس هم به مردم می‌گوید حتی «اگر عصبانی هستند، بروند و رأی بدهند» استدلالش هم این است که «وقتی رأی ندهید، محکوم هستید به افرادی که بد حکومت می‌کنند»

خوش چهره تاکید دارد «اقلیت مجلس آینده قرار نیست منجی باشند» و البته معتقد است باید «افراطی‌های اصولگرا و اصلاح طلب را کنار زد تا دو گروه به یکدیگر نزدیک شوند».

او ضمن برشمردن مشکلات فعلی کشور، تاکید دارد به جای اینکه به دنبال مقصر بگردیم باید مشکل را حل کنیم.

خوش چهره حتی یک رأی سفید را هم دارای پیام می‌داند و معتقد است؛ «خیلی‌ها سعی می‌کنند مجلس حداقلی و کم رونق باشد، اما مردم نباید مسئولیت خود را نفی کنند، باید بروند رأی بدهند، مشارکت کنند.»

در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی خوش‌چهره با خبرآنلاین را مشاهده می‌کنید:

*وقتی مردم با رأی دادن قهر می‌کنند و رای نمی‌دهند و افراد خوب را روی کار نمی‌آورند محکومند به این که افراد بد به آن‌ها حکومت کنند و این حرف پخته‌ای است.

*ما یک وضع مطلوب داریم در این وضعیت مطلوب یک انتخابات مشارکتی و مجلس حداکثری تشکیل می‌شود، اما یک زمانی هست که می‌بینیم شرایط حداکثری در حال کمرنگ شدن است و تفکری نیز وجود دارد که می‌گوید ما با حداقلی بودن انتخابات مشکلی نداریم و مهم این است که ما قدرت دستمان باشد.

*در آمریکا امروز انتخابات حداقلی است و اگر در دوره‌های مختلف نگاه کنید حدود ۳۰ درصد مردم حضور دارند. ما نیز این تجربه را در داخل کشور داشتیم، زمانی که حب و بغض به وجود می‌آید این چنین می‌شود بنابراین این یک سوم رای که در آمریکا داده می‌شود برای ما الگوی خوبی نیست.

*برخی دوستانی که محدودنگر هستند، اشتباه استراتژیکی می‌کنند. سرمایه‌ای به نام مردم توانست در ابتدای انقلاب فتنه منافقین که قدرت هم داشتند را از بین ببرند یا جنگ تحمیلی با مشارکت مردم بود، اما بعد از جنگ ما این سرمایه را مدام کم کردیم و هی پایین و پایین‌تر آمد.

*دوستان انقلابی همین دوره که هنوز ادامه دارد اگر کارنامه شان را نگاه کنیم ایراد دارد، آمده اند وزرایی را تایید کرده اند که کیلویی رأی آورده اند.

*خودشان طرح استیضاح می‌نویسند، اما در نتیجه لابی‌های مجلس اجازه پررنگ شدن داده نمی‌شود یا چندتایی را هم هک به جریان انداختید باعث نمی‌شود اصلاحی صورت گیرد.

*خیلی‌ها سعی می‌کنند مجلس حداقلی و کم رونق باشد، اما مردم نباید مسئولیت خود را نفی کنند، باید بروند رأی بدهند، مشارکت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی