تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
به بهانه هفته «اطلاعات و امنیت» (اختصاصی دیدارنیوز)

امنیت مردم محور

در همه کشور‌های جهان، نیرو‌های اطلاعاتی با هر نامی، جایگاه مهمی در میان افکار عمومی دارند و به این دلیل که مبنا و اساس کار آنها ایجاد بستر امن همه جانبه برای کشور است، مورد احترام جامعه هستند.

کد خبر: ۱۶۱۷۹۹
۱۸:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

امنیت مردم محور

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: در هفته اطلاعات و امنیت که به نام هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز معرفی شده است، توجه ویژه به اهمیت و کارکرد نیرو‌های اطلاعاتی-امنیتی کشور ضرورت دارد.

کارکرد ارتش‌ها در جهان و بخصوص در کشور‌های مردم سالار، حفاظت از مرز‌های کشور است و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی در واقع کارشان حفظ امنیت در داخل است و هیچ توسعه و پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه یک کشور از یک نیرو و دستگاه اطلاعاتی امنیتی قوی و مردم محور برخوردار باشد.

ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و دستگاه اطلاعاتی ما هم از کارکردی بسترسازانه امنیتی برخوردار است که باید آن را ارج نهاد. در هفته اطلاعات و امنیت هستیم. به این مناسبت «هفته اطلاعات و امنیت» را به همه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور تبریک می‌گوییم.

روح مطالبه گری انسان بخصوص در جامعه امروز ما که در وسط داستان انفجار اطلاعاتی و مجهز به ابزار شبکه‌های اجتماعی هستند، بیش از هر زمانی عملکرد نهاد‌های حاکمیتی زیر ذره‌بین قرار گرفته است. مردم به راحتی متوجه کیفیت خدمت خالصانه و ذاتی هر سازمان و دستگاهی می‌شوند و برای هر نهاد و سازمان جایگاهی در نظر می‌گیرند.

با مطالعه میدانی در سوشیال مدیا، متوجه نگاه منفی جامعه به برخی نیرو‌های امنیتی و شبه امنیتی می‌شویم، نگاهی که در مورد وزرات اطلاعات کمتر دیده شده، جز یکی دو مورد در دهه‌های گذشته که خطا‌هایی رخ داد و با پیگیری رییس جمهور وقت و دستور رهبری، تا حدودی با عوامل آن برخورد شد.

اتخاذ رویکرد حرفه‌ای و تخصصی بیشتر و فاصله گرفتن از جناح‌های سیاسی و کارکردن فرا جناحی با نگاه به منافع ملی و توسعه از دروازه امنیت، جایگاه دستگاه رسمی اطلاعات و امنیت کشور را در «ضمیرنهان» مردم، ارتقا خواهد داد.

به عنوان مثال رصد و مقابله با تروریسم و همچنین کنترل نسبی قاچاق موارد مخدر، رصد دائمی مخلان امنیت اقتصادی و گسترش چتر امنیتی نهاد مورد بحث در حوزه‌هایی، چون تولید و امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار، مواردی است که گرچه همواره از تعاریف نهاد رسمی امنیت کشور بوده؛ اما با تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر شدن آن، آثار ملموس تری را بروز خواهد داد.

کلیپی کوتاه از سخنان سردار قاسم سلیمانی در همین ارتباط را ببینیم و بشنویم

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی