تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...
به بهانه هفته «اطلاعات و امنیت» (اختصاصی دیدارنیوز)

امنیت مردم محور

در همه کشور‌های جهان، نیرو‌های اطلاعاتی با هر نامی، جایگاه مهمی در میان افکار عمومی دارند و به این دلیل که مبنا و اساس کار آنها ایجاد بستر امن همه جانبه برای کشور است، مورد احترام جامعه هستند.

کد خبر: ۱۶۱۷۹۹
۱۸:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

امنیت مردم محور

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: در هفته اطلاعات و امنیت که به نام هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز معرفی شده است، توجه ویژه به اهمیت و کارکرد نیرو‌های اطلاعاتی-امنیتی کشور ضرورت دارد.

کارکرد ارتش‌ها در جهان و بخصوص در کشور‌های مردم سالار، حفاظت از مرز‌های کشور است و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی در واقع کارشان حفظ امنیت در داخل است و هیچ توسعه و پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه یک کشور از یک نیرو و دستگاه اطلاعاتی امنیتی قوی و مردم محور برخوردار باشد.

ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و دستگاه اطلاعاتی ما هم از کارکردی بسترسازانه امنیتی برخوردار است که باید آن را ارج نهاد. در هفته اطلاعات و امنیت هستیم. به این مناسبت «هفته اطلاعات و امنیت» را به همه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور تبریک می‌گوییم.

روح مطالبه گری انسان بخصوص در جامعه امروز ما که در وسط داستان انفجار اطلاعاتی و مجهز به ابزار شبکه‌های اجتماعی هستند، بیش از هر زمانی عملکرد نهاد‌های حاکمیتی زیر ذره‌بین قرار گرفته است. مردم به راحتی متوجه کیفیت خدمت خالصانه و ذاتی هر سازمان و دستگاهی می‌شوند و برای هر نهاد و سازمان جایگاهی در نظر می‌گیرند.

با مطالعه میدانی در سوشیال مدیا، متوجه نگاه منفی جامعه به برخی نیرو‌های امنیتی و شبه امنیتی می‌شویم، نگاهی که در مورد وزرات اطلاعات کمتر دیده شده، جز یکی دو مورد در دهه‌های گذشته که خطا‌هایی رخ داد و با پیگیری رییس جمهور وقت و دستور رهبری، تا حدودی با عوامل آن برخورد شد.

اتخاذ رویکرد حرفه‌ای و تخصصی بیشتر و فاصله گرفتن از جناح‌های سیاسی و کارکردن فرا جناحی با نگاه به منافع ملی و توسعه از دروازه امنیت، جایگاه دستگاه رسمی اطلاعات و امنیت کشور را در «ضمیرنهان» مردم، ارتقا خواهد داد.

به عنوان مثال رصد و مقابله با تروریسم و همچنین کنترل نسبی قاچاق موارد مخدر، رصد دائمی مخلان امنیت اقتصادی و گسترش چتر امنیتی نهاد مورد بحث در حوزه‌هایی، چون تولید و امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار، مواردی است که گرچه همواره از تعاریف نهاد رسمی امنیت کشور بوده؛ اما با تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر شدن آن، آثار ملموس تری را بروز خواهد داد.

کلیپی کوتاه از سخنان سردار قاسم سلیمانی در همین ارتباط را ببینیم و بشنویم

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی