تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

هشدار نارنجی؛ بارش برف و باران و کاهش دما

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ، نسبت به بارش برف و باران همچنین کاهش محسوس دما در ۱۹ استان هشدار داد.

کد خبر: ۱۶۱۷۹۲
۱۶:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: بارش برف و باران و کاهش محسوس دما شنبه (۵ اسفندماه) در گیلان، مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، شمال خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و یکشنبه (۶ اسفندماه) در قزوین، قم، البرز، تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر، نیمه شرقی لرستان، شرق و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این وضعیت جوی دوشنبه (۷ اسفندماه) در گیلان، مازندران، تهران، البرز، قم، مرکزی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دور از انتظار نیست بنابراین آسیب به نهاده‌ها و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط آب و هوایی سازمان هواشناسی نسبت به پاکسازی نهر‌ها و آبراهه‌ها جهت جلوگیری از آبگرفتگی مزارع و تنش غرق آبی در محصولات زراعی، استفاده از کود‌های ازته و پتاسه قبل از شروع بارش‌ها در مناطقی که دما به صفر نمی‌رسد، زدودن برف از شاخه‌های جوان جهت جلوگیری از شکستن نهال، استحکام پوشش سازه‌های کشاورزی، دامداری‌ها و گلخانه‌ها، خودداری از انجام عملیات هرس به دلیل وقوع برف، ذخیره‌سازی سوخت کافی جهت گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و واحد‌های تولیدی با توجه به کاهش دما و وقوع برف در استان‌های سردسیر توصیه می‌کند.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی رنگ‌آمیزی تنه درختان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و بیماری شانکر باکتریایی، نگهداری از تاسیسات وعایق‌بندی لوله‌های آب جهت جلوگیری از ترکیدگی ویخ‌زدگی لوله‌ها در باغات و واحد‌های تولیدی، استفاده از نور مصنوعی در گلخانه‌ها در روز‌های ابری، خودداری از تردد ماشین آلات کشاورزی روی مزارع هنگام بارندگی، تنظیم دریچه ورودی و خروجی استخر‌های پرورش ماهی و کاهش تراکم استخر‌ها در صورت ورود آب گل آلود به آن وانجام تمهیدات لازم در مزارع صیفی جات استان‌های جنوبی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی