تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای آمریکا درباره انهدام ۷ موشک در دریای سرخ

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» شنبه ۵ اسفند، در بیانیه‌ای مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی ۷ موشک کروز ضدکشتی وابسته به شبه‌نظامیان حوثی که آماده شلیک به اهدافی در دریای سرخ بود را منهدم کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۷۶۵
۱۰:۴۴ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

ادعای ارتش آمریکا درباره انهدام ۷ موشک در دریای سرخ

دیدارنیوز: سنتکام در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رسانه اجتماعی «ایکس» با ادعای اینکه این هفت موشک متعلق به «حوثی‌ها» را «در دفاع از خود» سرنگون کرده، نوشت: «نیرو‌های آمریکایی موشک‌ها، سکو‌های پرتاب و پهپاد‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های را شناسایی کرده و تشخیص دادند که آن‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند.»

به نقل از العربیه، در بیانیه سنتکام همچنین آمده است: «این اقدامات، کشتیرانی و آبراه‌های بین المللی را برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری امن‌تر می‌کند.»

سنتکام پیشتر اعلام کرده بود که نیرو‌های آمریکایی بامداد روز جمعه، سه پهپاد حوثی‌ها را در نزدیکی چندین کشتی تجاری در دریای سرخ سرنگون کرده و هیچ آسیبی به کشتی‌ها نرسید.

آمریکا و بریتانیا می‌گویند حملات اخیرشان علیه پایگاه‌های حوثی‌ها با هدف تضعیف توانایی این گروه در به خطر انداختن آزادی کشتیرانی و تهدید تجارت جهانی، همچنان ادامه دارد.

حوثی‌ها مدعی هستند که کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در حمایت از مردم غزه هدف قرار می‌دهند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه جمعه نیز اعلام کرد، حوثی‌ها یک‌شنبه گذشته، کشتی «روبی مار» بریتانیایی را هدف قرار دادند که به نشت ۱۸ مایلی نفت در دریای سرخ منجر شد.

بر اساس بیانیه سنتکام، این کشتی ۴۱ هزار تن بار کود داشته و احتمال دارد نشت آن در دریای سرخ، فاجعه زیست‌محیطی را تشدید کند.

این بیانیه در ادامه آورده، حوثی‌ها «هنوز به تاثیرات منطقه‌ای حملات بی‌رویه که بخش ماهیگیری، شهر‌های ساحلی و واردات مواد غذایی را تهدید می‌کند اهمیتی نمی‌دهند».

شبه‌نظامیان حوثی جمعه تهدید کردند تنگه باب المندب از مهم‌ترین آبراه‌های جهان را به‌طور کلی خواهد بست. حدود ۱۰% تجارت اروپا و آسیا از این آبراه عبور می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی