تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
علی اکبر صالحی پاسخ داد

قهر با صندوق‌های رای چاره‌ای مناسب است؟

علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: من کاملا می‌پذیرم که کاستی‌هایی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم وجود دارد، من به این نقص‌ها واقفم، اما آیا به راستی قهر با صندوق‌های رأی و عدم مشارکت چاره‌ای مناسب به حساب می‌آید که بخواهیم از این طریق اعتراض کنیم؟

کد خبر: ۱۶۱۷۵۸
۱۰:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

قهر با صندوق‌های رای چاره‌ای مناسب است؟

دیدارنیوز: علی اکبر صالحی گفت: من کاملا می‌پذیرم که کاستی‌هایی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم وجود دارد و به این نقص‌ها واقفم، اما آیا به راستی قهر با صندوق‌های رأی و عدم مشارکت چاره‌ای مناسب به حساب می‌آید که بخواهیم از این طریق اعتراض کنیم؟

در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های کشور، گفت‌وگویی با علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و وزیر اسبق امور خارجه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه از نظر می‌گذرد.

صالحی در ابتدا گفت: شرکت در انتخابات فارغ از هرچیزی در وهله اول یک موضوع عقلانی و عقلایی است. ما اگر می‌خواهیم نسبت به سرنوشت خودمان اعتنا داشته باشیم و با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذریم باید در انتخابات شرکت کنیم. عدم شرکت در انتخابات یعنی عدم توجه به سرنوشت خودمان. این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است، پای این انقلاب بیش از ۲٠٠هزار شهید وجود دارد. من کاملا می‌پذیرم که کاستی‌هایی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم وجود دارد، من به این نقص‌ها واقفم، اما آیا به راستی قهر با صندوق‌های رأی و عدم مشارکت چاره‌ای مناسب به حساب می‌آید که بخواهیم از این طریق اعتراض کنیم؟

وی افزود: طبق اعلام‌هایی که صورت گرفته است، قریب به ۸٠درصد کسانی که ثبت نام کرده بودند، احراز صلاحیت شدند، این یعنی با تنوع در نامزدها، افراد می‌توانند به منتخب خود رای داده و آن را انتخاب کنند. من قصد حرف‌های تبلیغاتی و دفاع‌های بی‌جا را ندارم، افراد به خوبی من را می‌شناسند، بلکه حرف من این است که اگر مشکلی وجود دارد، این به انقلاب بر نمی‌گردد، بلکه به مدیریت غلطی است که در برخی برهه‌ها اعمال شده است.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: برخی سوءمدیریت‌ها و کم‌کاری‌ها و همچنین اشتباهات سهوی نتیجه‌اش وضعیت بدی شده که امروزه وجود دارد، ایضا که برخی فشار‌های نابحقی که به ایران وارد شده است هم بی اثر نبوده، به طور مثال ما تازه در اول انقلاب بودیم که دشمن به ما حمله کرد و جنگ هشت ساله رخ داد؛ لذا می‌خواهم بگویم مردم منصفانه به این موضوع نگاه کنند و قضاوتشان بر این مبنا باشد. حرف من این است که نیمه پر لیوان را هم ببینیم و نقد‌ها به سمت تفکر و عملکرد برود به جای شخصیت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی