تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد اعلام کرد

نمایشگاه مطبوعات خروجی مطلوبی ندارد

بهروز بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد درباره نمایشگاه مطبوعات گفت: چه در گذشته و چه آن زمان که نمایشگاه چند دوره تعطیل بود به دلایلی هم تعطیل بود، خروجی مطلوبی نداشت. به نظرم نمایشگاه مطبوعات نمی‌تواند کار چندانی از پیش برد. در واقع نمایشگاه اگر شغل پیشرفته‌ای بود و از نظر اقتصادی دارای درآمدزایی بود و وضعیت مطلوبی داشت، می‌توانست حرف‌هایش را بزند.

کد خبر: ۱۶۱۷۵۱
۰۹:۰۱ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگاه مطبوعات خروجی مطلوبی ندارد

دیدارنیوز: بهروز بهزادی می‌گوید: نمایشگاه مطبوعات نمی‌تواند کار چندانی از پیش برد. در واقع نمایشگاه اگر شغل پیشرفته‌ای بود و از نظر اقتصادی دارای درآمدزا بود و وضعیت مطلوبی داشت، می‌توانست حرف‌هایش را بزند.

در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و بازدید اهالی رسانه و سیاسیون از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، بهزاد بهزادی (روزنامه‌نگار و مدیرمسئول روزنامه اعتماد) درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه بر کم و کیف فعالیت مطبوعات گفت: چه در گذشته و چه آن زمان که نمایشگاه چند دوره تعطیل بود به دلایلی هم تعطیل بود، خروجی مطلوبی نداشت.

او افزود: به نظرم نمایشگاه مطبوعات نمی‌تواند کار چندانی از پیش برد. در واقع نمایشگاه اگر شغل پیشرفته‌ای بود و از نظر اقتصادی دارای درآمدزایی بود و وضعیت مطلوبی داشت، می‌توانست حرف‌هایش را بزند. در این صورت بود که می‌توانست عرصه خبر و رسانه را اداره کند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد: رسانه یعنی تحلیل و نظر و گفتگو. به هرحال مطبوعات و رسانه باید از این لحاظ مملکت را اداره و مدیریت کند که متاسفانه اینطور نیست.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات امسال می‌توانست با کیفیت بهتری برگزار شود، گفت: اگر به رویداد‌های اینچنینی در دنیا نگاه کنیم درخواهیم یافت که افراد متعدد در عرصه رسانه مدام در حال ارائه و معرفی محصول هستند. حال آن محصولات می‌توانند در قالب ویدئو یا نوشته و دیتا‌های دیگر باشند.

بهزادی ادامه داد: باید بگویم نمایشگاه مطبوعات امسال خیلی سوت و کور است و گویا همه چیز عجله‌ای انجام شده است.

این روزنامه نگار در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه مطبوعات خروجی مشخصی ندارد، بیان کرد: علت این است که رسانه‌ها آن چیزی که باید بنویسند را نمی‌نویسند؛ و آنچه باید بگویند را نمی‌گویند.

او افزود: اگر رسانه‌ای هم کمی به این سمت و سو برود و در این زمینه جدی‌تر و تندتر بنویسد مثل ما درگیر شکایت و دادگاه و اینطور موارد می‌شود.

او ادامه داد: در نتیجه تا حقیقت بیان نشود اوضاع همین است. موضوع این است که اگر ما حقیقت را آنطور که هست به مردم نگوییم آش همین است و کاسه همین است.

بهزاد بهزادی که در دادگاه رسانه چندین پرونده رسانه‌ای دارد، در این‌باره نیز توضیحاتی داد.

او گفت: در عرض یکسال و خرده‌ای پنجاه شکایت از من ثبت شده است. اول کار، دوسال پیش یعنی سال ۱۴۰۰ بازپرس اول که پرونده را در اختیار داشت، گفت بیشتر شکایت‌های صورت گرفته را قبول نکرده و آن‌ها را رد کرده است. در ادامه دادگاه هم ده دوازده باری به دادگاه رفتیم.

او ادامه داد: محکومیت‌های من به لحاظ مالی زیاد است، اما یک محکومیت دیگر هم دارم. دادگاه رای داده بود که به مدت یک سال از فعالیت‌های مطبوعاتی معاف هستم.

بهزادی در پاسخ به این سوال که آیا حکم قطعی است، گفت: خیر حکم قطعی نیست و ما به دیوان مربوطه اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم. امیدواریم که قضات دادگاه این رای را بشکنند. من پنجاه و پنج سال است که در عرصه روزنامه‌نگاری مشغول فعالیت هستم و چنین حکمی واقعا عذاب‌آور است. حتی اگر در عرصه روزنامه نگاری فعالیت نکنم بازهم چنین حکمی عذاب‌آور است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی