تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بازی حساس در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی

پرسپولیس - تراکتور؛ بازگشت برای انتقام!

یکی از نکات جذاب دیدار پرسپولیس و تراکتور حضور پرتعداد بازیکنان سال‌های اخیر پرسپولیس در تراکتور است. مهدی عبدی و سیامک نعمتی تا فصل گذشته در پرسپولیس بازی کردند. مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری دیگر بازیکنان سابق پرسپولیس در تراکتور هستند. سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و امید عالیشاه هم از پرسپولیس سابقه بازی در تراکتور دارند.

کد خبر: ۱۶۱۶۹۷
۱۳:۴۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

پرسپولیس - تراکتور؛ بازگشت برای انتقام!

دیدارنیوز: در حساس‌ترین بازی هفته، پرسپولیس امروز چهارشنبه میزبان تراکتور است.

پرسپولیس نیم‌فصل دوم را با شکست برابر آلومینیوم اراک آغاز کرد تا در بدترین موقعیت فصول اخیر در این مقطع از فصل قرار بگیرد. پرسپولیس برای اینکه بیشتر از این از کورس قهرمانی فاصله نگیرد، محکوم به پیروزی در این هفته است. سرخ‌پوشان در هفته هفدهم به مصاف تراکتور می‌روند. این بازی امروز دوم اسفندماه از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی از حضور تماشاگر محروم است.

۱- پرسپولیس با ۳۰ امتیاز در رده سوم جدول است و با شکست در این مسابقه حتی ممکن است تا رتبه پنجم سقوط کند. پرسپولیس در صورت برتری در این دیدار با توجه به بازی معوقه سپاهان به رده دوم صعود خواهد کرد.

۲- تراکتور در هفته گذشته لیگ به میدان نرفت و از آخرین بازی این تیم ۵۳ روز می‌گذرد. تراکتور با یک بازی کمتر با ۲۸ امتیاز چهارم است و در صورت پیروزی در این بازی بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد. شکست در این بازی ممکن است به قیمت ۴ پله سقوط تراکتور تمام شود.

۳- پرسپولیس در ۶ بازی آخر خود به ۳ تساوی ۲ پیروزی و یک شکست دست یافته است. تراکتور در پایان نیم فصل بهترین فرم را در لیگ داشت و در ۶ هفته پایانی به ۴ برد یک تساوی و یک باخت رسیده است. تراکتور رکورددار کلین‌شیت در این فصل است و ۵ بازی متوالی است که گل نخورده که طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه در این فصل است. در سمت مقابل پرسپولیس در ۶ هفته اخیر فقط یک کلین‌شیت داشته است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین آمار را دارد. پرسپولیس علاوه بر این تکنیکی‌ترین تیم لیگ است و بالاترین آمار دریبل را دارد. تراکتور پس از پرسپولیس در رده دوم مالکیت توپ و پاس قرار دارد. تراکتور از جمله تیم‌های هجومی لیگ است و در میانگین شوت در هر بازی دوم است.

۵- تراکتور با ۱۵ شکست برابر پرسپولیس، به هیچ تیمی بیشتر از این در لیگ نباخته است. در تقابل‌های اخیر کفه ترازو کاملاً به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند و در ۸ مصاف قبلی پرسپولیس ۷ بار به پیروزی رسیده است که یکی از این برد‌ها با حکم کمیته انضباطی بوده است. تنها برد تراکتور در این ۸ بازی به آخرین رویارویی دو تیم در ورزشگاه آزادی باز می‌گردد که مثل این بازی بدون تماشاگر برگزار شد.

۶- تراکتور در این فصل عملکرد خوبی داشته، ولی در برابر ۳ مدعی دیگر قهرمانی نتایج خوبی کسب نکرده است. این تیم در ۳ بازی با سپاهان، استقلال و پرسپولیس در نیم فصل اول متحمل شکست شد و این کارنامه باعث شد تا از قافله مدعیان جا بماند.

۷- این تقابل علی‌رغم قدمتی تقریباً طولانی در لیگ برتر، هیچ گلزن بالای ۳ گلی ندارد. مهدی سیدصالحی با پیراهن هر ۲ تیم در این مصاف ۳ گل زده است. کمال کامیابی‌نیا و محمد عباس زاده دیگر بازیکنان ۳ گله این بازی هستند که هیچ‌کدام در این بازی حضور ندارند. بین بازیکنان فعلی دو تیم مهدی عبدی و وحید امیری با ۲ گل بهترین کارنامه را دارند. مهدی کیانی با حضور در ۱۵ مسابقه رکورددار بازی در این تقابل است و پس از آن امید عالیشاه با ۱۳ بازی قرار دارد.

۸- در ترکیب پرسپولیس، دانیال اسماعیلی‌فر با نمره ۷.۱۲ بهترین بازیکن است و شهاب زاهدی با ۶ گل بیشترین گل زده را دارد. در ترکیب تراکتور، ریکاردو آلوز با نمره ۷.۳۹ بهترین بازیکن این تیم و دومین بازیکن برتر لیگ است. مهدی عبدی با ۵ گل بیشترین گل زده را در تراکتور دارد.

۹- یکی از نکات جذاب این بازی حضور پرتعداد بازیکنان سال‌های اخیر پرسپولیس در تراکتور است. مهدی عبدی و سیامک نعمتی تا فصل گذشته در پرسپولیس بازی کردند. مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری دیگر بازیکنان سابق پرسپولیس در تراکتور هستند. سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و امید عالیشاه هم از پرسپولیس سابقه بازی در تراکتور دارند.

۱۰- بزرگترین چالش برای پرسپولیس در بازی حساس با تراکتور، پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته این تیم است و در آستانه هفته دوم دور برگشت هنوز این تیم حق استفاده از بازیکنان جدید خود را ندارد و بازیکنانی نظیر عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر همچنان حق همراهی این تیم را ندارند. البته که مدیران باشگاه پرسپولیس امیدوارند با توجه به پرداخت جرایم مالیات رادوشوویچ بتوانند تا پیش از دمیده‌شدن سوت آغاز دوئل با تراکتور، پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان را باز کنند و نام خرید‌های زمستانی پرسپولیس در فهرست این تیم برای جدال با حریف تبریزی قرار گیرد.

مطلب مرتبط:

فیفا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را باز کرد

۱۱- وحید کاظمی این بازی را سوت خواهد زد. این داور تقابل دیدار برگشت دو تیم را در فصل گذشته قضاوت کرد که پرسپولیس به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافت. پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس، پرتکرارترین نتیجه‌ای است که کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ آن را پیش‌بینی کرده‌اند. ۵۲ درصد کاربران به برد پرسپولیس رای داده‌اند. به نظر ۲۹ درصد کاربران این بازی مساوی خواهد شد و از نظر ۱۹ درصد تراکتور برنده این بازی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی