تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

وکیل تاجزاده: نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم‌انگاری شود

هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاجزاده درباره اعمال محدودیت‌های تازه علیه موکل خود گفت: اینکه فردی نظر خود را در خصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام کند، به معنای ارتکاب جرم نیست و مشمول هیچ کدام از مجازات‌های قانونی نیست. نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم‌انگاری شود.

کد خبر: ۱۶۱۶۷۵
۱۰:۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

وکیل تاجزاده: نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم انگاری شود

دیدارنیوز: وکیل مصطفی تاجزاده در واکنش به اعمال محدودیت برای موکلش در زندان گفت: نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم‌انگاری شود.

هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاجزاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره اعمال محدودیت‌های تازه علیه موکل خود سخن گفته است.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

«براساس مسموعاتی که از گفتگو با خانواده مصطفی تاجزاده مشخص شده، ایشان به دلیل اظهارنظر انتخاباتی از بندی که همراه با زندانیان سیاسی دیگر (آقایان مدنی و رزاق) در آن حضور داشتند، منفک و تماس‌ها و راه‌های ارتباطی ایشان هم مسدود شده است. در واقع ۲ نفر هم‌بندی آقای تاجزاده به بند دیگری منتقل شده‌اند و فرد دیگری را با ایشان هم‌بند کرده‌اند.

تاجزاده صرفا به دلیل اظهارنظری که درخصوص انتخابات به عمل آورده، مشمول این محدودیت‌ها شده است.

مبرهن است که ایشان ذیل زندانیان پرخطر نیستند. زندانی پرخطر هم زندانی است که در زندان مشمول درگیری، تهاجم، توهین و افترا و سلب آسایش سایر زندانیان شده باشد. زندانی که صرفا اظهارنظر انتخاباتی کرده باشد یا نهایتا بیانیه‌ای داده باشد از اعداد چنین مقررات محدود‌کننده‌ای خارج است.

به همین دلیل ما عرض کردیم که این نوع محدودیت‌ها شامل ایشان نمی‌شود. معتقدیم ایشان را نباید از طبقه‌بندی زندان‌ها خارج کرد و محدودیت‌هایی از جنس ممنوعیت تماس، ملاقات و... برای ایشان درنظر گرفت.

اینکه فردی نظر خود را در خصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام کند، به معنای ارتکاب جرم نیست و مشمول هیچ کدام از مجازات‌های قانونی نیست.

اگر چه تفکیک زندانی به عهده سازمان زندان هاست، اما محدودیت تلفن، محدودیت ملاقات یا ارسال زندانی به بند‌هایی که شامل طبقه بندی خاص جرایم نمی‌شود.

ما اطلاع دقیقی نداریم که آیا سازمان زندان‌ها مبتنی بر مصوبه قانونی خاصی دست به اعمال محدودیت زده یا تصمیمات خارج از متن باعث اتخاذ این تصمیمات شده است؟

نباید از اظهارنظر انتخاباتی جرم انگاری شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی