تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
لیگ قهرمانان اروپا

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

در ادامه بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر به سختی از سد مادریدی‌ها گذشت و دورتموند در هلند به تساوی رضایت داد.

کد خبر: ۱۶۱۶۶۴
۰۸:۴۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

دیدارنیوز: در بازی بزرگ این هفته لیگ قهرمانان اروپا، اینتر با تک گل آرناتوویچ از سد اتلتیکو مادرید گذشت.

دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۲ مسابقه ادامه پیدا کرد که طی آن اینتر با تک گل مارکو آرناتوویچ از سد اتلتیکو مادرید گذشت و دورتموند در زمین آیندهوون به تساوی یک بر یک دست یافت.

این ۲ تیم پیش از این تنها یک بار در سوپرجام سال ۲۰۱۰ یوفا رو در روی هم قرار گرفته بودند؛ دیداری که با گل‌های خوزه آنتونیو ریس و سرخیو آگوئرو به نفع شاگردان سیمئونه پایان یافت. بازی با ادای احترام به آندریاس برمه آغاز شد؛ یکی از اعضای تیم اینتر که مدال قهرمانی فصل ۸۹-۱۹۸۸ لیگ ایتالیا را به ارمغان آورد و سال بعد تیم ملی آلمان غربی را به قهرمانی در جام جهانی فوتبال رساند.

بازی با احتیاط کامل از جانب ۲ سرمربی سر و شکل یافت. اینتر با رکورد بی‌نظیر ۸ پیروزی متوالی به استقبال روخی بلانکوس آمده بود و کم‌کم کنترل بازی را در دست گرفت. با این حال در طول نیمه اول جز ضد حملات نامنظم و پراکنده، شاهد موقعیت خاصی نبودیم.

لائوتارو مارتینس و مارکوس تورام در اواخر ۴۵ دقیقه نخست، ضربه نهایی را در ۲ ضد حمله متوالی شلیک کردند، اما ۲ تیم با نتیجه بدون گل به رختکن رفتند. تورام از ناحیه کشاله ران احساس ناراحتی می‌کرد. مهاجم فرانسوی در بین ۲ نیمه به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه بیرون رفت و جای خود را به مارکو آرناتوویچ داد. در طرف دیگر زمین هم خوزه ماریا خیمنس که با مشکل ماهیچه‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد با استفان ساویچ تعویض شد.

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

نیمه دوم با شدت گرفتن حملات نراتزوری همراه بود و آرناتوویچ در همان ابتدای کار در موقعیتی مناسب، توپ را به بیرون از چارچوب دروازه شلیک کرد. این آخرین فرصت‌سوزی مهاجم ۳۴ساله اتریشی نبود و او دقایقی بعد از شلیک یک ضربه سر بی‌هدف، یک موقعیت تک به تک را هم از دست داد. رد و بدل کردن توپ با لائوتارو مارتینس او را با یان اوبلاک تنها کرد، اما ضربه نهایی به بالای دروازه سنگربان تیم ملی اسلوونی رفت.

موقعیت‌های از دست رفته آرناتوویچ در دقیقه ۷۹ به پایان رسید و او بالاخره طلسم دروازه میهمان را در هم شکست. توپ‌گیری در میانه‌های زمین به یک حمله تند و تیز منجر شد. ضربه لائوتارو مارتینس در موقعیت تک به تک با مهار عالی اوبلاک همراه شد. توپ برگشتی در سمت چپ به مهاجم اتریشی رسید تا با یک شلیک محکم و سریع، توپ را به آن سوی خط دروازه تیم سیمئونه برساند.

حملات ۲ تیم تا انتهای مسابقه بی‌نتیجه ماند تا شاگردان اینزاگی به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

تساوی در هلند

در دیگر دیدار شب گذشته (سه‌شنبه) آیندهوون در ورزشگاه فیلیپس میزبان دورتموند بود که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. دونیل مالن در اواسط نیمه اول زنبور‌ها را پیش انداخت و لوک دی یونگ در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید.

دورتموند با صدرنشینی در گروه مرگ خود را به مرحله حذفی رسانده بود، اما آیندهوون با وجود عملکرد مقتدرانه در لیگ داخلی (۲۰ پیروزی و ۶۲ امتیاز از ۶۶ امتیاز ممکن)، به زحمت و با اختلاف میلی‌متری قادر به صعود به دور یک هشتم نهایی شد. جدال ۲ قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی آغاز شد که گرگور کوبل به دلیل احساس ناراحتی از ناحیه ماهیچه پا در جریان گرم کردن، جای خود را به الکس میر داد. نخستین موقعیت بازی نصیب تیلمن شد، اما ضربه او از آستانه محوطه جریمه از کنار تیر دورتر دروازه دورتموند به بیرون رفت.

بازی تا دقیقه ۲۴ با نتیجه بدون گل ادامه پیدا کرد تا اینکه دونیل مالن طلسم دروازه والتر بنیتس را شکست. او از تکل سیباری در آستانه محوطه جریمه رها شد و با حرکت به سمت راست، شلیک محکم خود را روانه دروازه کرد. ضربه‌اش به سرجینیو دست برخورد کرد و از زاویه مستقیم به پشت سر سنگربان آرژانتینی رسید.

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

نیمه اول در شرایطی به پایان رسید که شاگردان پیتر بوش با وجود دریافت گل نخست، کنترل بازی را در اختیار داشتند، اما الکس میر در کل ۴۵ دقیقه نخست تنها یک بار ناچار به واکنش شد. کلین‌شیت او، اما در همان ابتدای نیمه دوم از بین رفت. تکل شدید متس هوملس روی پای تیلمن در نگاه اول یک کنش دفاعی عالی به نظر می‌رسید، اما یووانوویچ، داور مسابقه، به درستی به نقطه پنالتی اشاره کرد.

دی‌یونگ خونسردانه توپ را به سمت چپ فرستاد تا کار به برابری کشیده شود.

فشار آیندهوون برای رسیدن به گل تساوی در دقیقه ۵۶ ثمر داد و به دنبال آن، بازی کم‌کم آرام شد. ماریوس ولف روی یک ضربه آزاد موفق به گلزنی نشد و دونیل مالن هم چند موقعیت را از دست داد. حملات ۲ تیم تا پایان مسابقه بی‌حاصل بود تا بازی با همان نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کند.

اینتر فاتح جدال سخت اروپایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی