تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نگرانی مدیر حوزه‌های علمیه از مهاجرت نخبگان

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با ابراز نگرانی از مهاجرت نخبگان گفت: من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم. در برنامه‌های دولت می‌گویم باید به علم دانش و نخبگان اولویت داده شود.

کد خبر: ۱۶۱۶۴۹
۱۷:۳۷ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

نگرانی مدیر حوزه‌های علمیه از مهاجرت نخبگان

دیدارنیوز: آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم.

اعرافی درباره موضوع مهاجرت نخبگان از کشور، اظهار کرد: چند سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای شناسایی علل مهاجرت نخبگان شناسایی شد که ابزار کار برای نخبگان در بخش خصوصی و دانشگاه، منزلت و معیشت جزء عوامل اصلی مهاجرت بود و مسائل فرهنگی و سیاسی عوامل آخری بود بنابراین برای حل مهاجرت نخبگان باید اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: حضور نخبگان در خارج کشور و بازگشت آن‌ها به کشور و ارتباط با کشور‌ها منعی ندارد، ولی اگر مهاجرت به موجی تبدیل شود حتما جای نگرانی دارد. من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم. در برنامه‌های دولت می‌گویم باید به علم دانش و نخبگان اولویت داده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یک نخبه گاهی تمام کشور را تحت تاثیر قرار دهد و حتی نبود یک نخبه برای کشور چالش ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌ها و دانشگاه‌ها برای برنامه ریزی برای جذب نخبگان اهمیت دارد و باید برنامه جامعی برای صیانت از نخبگان دیده شود.

اعرافی با بیان اینکه برای جذب نخبگان ما مشکل داریم، افزود: گاهی درباره مهاجرت خیلی هم مبالغه می‌شود که نباید این مبالغه وجود داشه باشد. به هر حال در این زمینه مشکل وجود دارد بنابراین به راه حل و تدبیر نیاز داریم و مسئولان باید به وظایف خود توجه کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی