تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

استفاده از فیلترشکن ممنوع!

شورای عالی فضای مجازی استفاده از فیلترشکن را ممنوع اعلام کرد. بنابر مصوبه این شورا، استفاده از فیلترشکن غیرقانونی است، مگر در مواردی که مجوز قانونی دریافت شود.

کد خبر: ۱۶۱۶۴۵
۱۷:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

استفاده از فیلترشکن ممنوع!

دیدارنیوز: شورای عالی فضای مجازی مصوبه جدیدی را در شش ماده، جهت اجرا ابلاغ کرده است. مهم‌ترین موضوع این مصوبه، ممنوعیت استفاده از ابزار‌های فیلترشکن، مگر با داشتن مجوز قانونی است.

این برای اولین‌بار است که در یکی از مصوبات استفاده از فیلترشکن ممنوع می‌شود؛ درواقع تا پیش‌ازاین در قانون جرایم رایانه‌ای صرفاً فروش فیلترشکن جرم‌انگاری شده بود. حال شورای عالی فضای مجازی در مصوبه «بررسی راهکار‌های افزایش میزان سهم ترافیک داخلی و مقابله با پالایش‌شکن‌ها»، استفاده از فیلترشکن را غیرقانونی اعلام کرده است – مگر در مواردی که مجوز قانونی دریافت شود.

در تبصره بند ۶ از این مصوبه مقرر شده است که کارگروهی ۷ نفره برای «بررسی ساماندهی وضعیت ابزار‌های پالایش‌شکن» تشکیل شود. این کارگروه بایستی با مسئولیت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و عضویت دادستان کل کشور، وزرای اطلاعات، ارتباطات، نماینده سپاه پاسداران و دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها را به شورای عالی ارسال کند.

ارائه خدمات تحریم‌شکن به‌صورت کاملاً رایگان

طبق بند ۵ این مصوبه، بر وزارت ارتباطات تکلیف شده است که به‌منظور مقابله با «تحریم‌های ظالمانه خارجی»، خدمت «تحریم‌شکن» را به‌شکل رایگان ارائه دهد. همچنین بخش خصوصی نیز می‌تواند برای ارائه این خدمات مجوز دریافت کند.

هرگونه تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی ممنوع است

در بند ۲ این مصوبه، تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی به‌طور صریح ممنوع اعلام شده است. وزارت ارشاد با همکاری صداوسیما، فراجا، وزارت اقتصاد و قوه قضائیه مکلف به اجرایی‌سازی و تأمین لوازم آن بوده و باید هر ۳ ماه یک بار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

بنابر تبصره این مصوبه، بعد از ابلاغ آن، ۵۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال‌های پرمخاطب به‌مدت شش ماه فرصت دارند تا بستر فعالیت خود را از سکو‌های خارجی به سکو‌های داخلی منتقل کنند. لازم به ذکر است که مرجع تعیین شاخص این صفحات، مرکز ملی فضای مجازی کشور است.

امکان فنی دسترسی به خدمات خارجی در قالب حکمرانی‌پذیر

طبق بند ۳ این مصوبه، وزارت ارتباطات با همکاری کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک موظف است امکان ارائه خدمات دولتی فراگیر و ضروری را به‌صورت انحصاری در بستر سکو‌های داخلی فراهم کند.

در ادامه آمده این وزارتخانه موظف است امکان ارائه حداقل دو مورد از خدمات فراگیر و ضروری دولتی در سکو‌های داخلی را تا ۶ ماه پس از ابلاغ، فراهم کند.

در بند ۴ این مصوبه آمده است که تنظیم‌گران بخشی موظف هستند با هدف رفع نیاز و ایجاد تنوع در سند مصرف کاربران و با سازوکار‌های حکمرانی‌پذیر، ظرف مدت یک ماه خدمات و سکو‌های پرکاربرد (بالفعل یا بالقوه) خارجی را شناسایی کنند. در ادامه، امکان فنی برای دسترسی به خدمات مفید خارجی را در قالب‌های حکمرانی‌پذیر بررسی کرده و ضوابط را به مرکز ملی ارائه دهند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی