تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
لیست صدای ملت پنجشنبه رونمایی می‌شود

مطهری: مردم از حوادث سال گذشته ناراحت هستند/ سیاست خارجی باید اصلاح شود

علی مطهری، فعال سیاسی گفت: این‌که کنار بنشینیم و میدان را به طرف مقابل و تندور‌ها واگذار کنیم، اوضاع بدتر می‌شود. مردم از گرانی‌ها و دو انتخابات گذشته ناراحت هستند، بالاخره این انتخابات‌ها به نحو خوبی برگزار نشد و از حوادث سال گذشته ناراحت هستند و عده‌ای کشته شدند و این ناراحتی‌ها باعث شده برخی بگویند ما شرکت نمی‌کنیم، ولی به نظر من شرکت نکردن میدان را به حریف واگذار کردن است و این به نفع کشور نیست.

کد خبر: ۱۶۱۶۱۸
۱۰:۲۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

مطهری: میدان را به تندور‌ها واگذار کنیم، اوضاع بدتر می‌شود

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی گفت: مردم یک سختی‌های غیرضروری را تحمل می‌کنند که می‌تواند رفع شود و تحریم‌ها و تعلل ما در برخی از فرصت‌ها باعث شده است این مشکلات از جمله گرانی‌ها همچنان ادامه داشته باشد. اگر یک گروه معتدل و عاقلی وارد مجلس شوند به نظر من خیلی از رویه‌ها می‌تواند تغییر کند.

علی مطهری، درباره انتشار لیست انتخاباتی از سوی جریان حامی وی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یک لیستی به نام صدای ملت تدوین شده و رو به کامل شدن است، فکر کنم تا چهارشنبه کامل و روز پنجشنبه ان‌شاالله رونمایی می‌شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ملاک ما اعتدال، عقل‌گرا بودن، شعار زده نبودن بوده و این که افراد تعصب جناحی نداشته باشند و دنبال اصلاح امور کشور باشند و افراد اگر وارد مجلس شدند، به دنبال این نباشند که حالا حتما دوره بعدی هم وارد شوند، بتوانند حرف خودشان را بزنند. آنجایی که باید وارد شوند و افراد حر و آزاده‌ای باشند و این‌طور نباشند از ترس رد صلاحیت خیلی جا‌ها کوتاه بیایند و حرف نزنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم خوب رأی دهند سعی می‌کنیم چنین افراد و گروه و فراکسیونی تشکیل شود و بتوانیم یک تغییری در اوضاع مجلس انجام دهیم و طبعا تغییری در وضع کشور و اصلاح امور بهتر انجام خواهد شد. ما تلاش خودمان را خواهیم کرد، بستگی به شرکت و نظر مردم دارد، مردم هر مقدار بیشتر در انتخابات شرکت کنند، این گونه افراد بهتر انتخاب می‌شوند. یعنی مشارکت هرچه بالاتر باشد این افراد بهتر رأی می‌آورند مشارکت پایین باشد، ممکن است یک گروه خاص صرفا رأی بیاورند.

مطهری در پاسخ به این‌که امروز دو گذاره رأی دادن و رأی ندادن بین مردم مطرح است، چه باید کرد تا آنان پای صندوق‌های رأی بیایند، گفت: هرکسی اگر فکر کند از چه راهی مشکلات را می‌توانیم حل کنیم و برخی رویه‌ها را تغییر دهیم، واقعا هیچ راهی به غیر از مجلس وجود ندارد. این‌که کنار بنشینیم و میدان را به طرف مقابل و تندور‌ها واگذار کنیم، اوضاع بدتر می‌شود، ولی اگر گروه معتدلی در مجلس پیدا شود که بتواند در امور کشور موثر باشد، حتما تاثیر دارد.

وی یادآور شد: مردم از گرانی‌ها و دو انتخابات گذشته ناراحت هستند، بالاخره این انتخابات‌ها به نحو خوبی برگزار نشد و از حوادث سال گذشته ناراحت هستند و عده‌ای کشته شدند و این ناراحتی‌ها باعث شده برخی بگویند ما شرکت نمی‌کنیم، ولی به نظر من شرکت نکردن میدان را به حریف واگذار کردن است و این به نفع کشور نیست. هر مقدار مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند بالاخره در بین کاندیدا ما تعداد قابل توجهی افراد معتدل و حتی اصلاح‌طلب داریم و اگر این‌ها به تعداد قابل توجهی رأی بیاورند، به نفع مجلس خواهد بود.

این فعال سیاسی عنوان کرد: ما باید برخی کار‌های اساسی را انجام دهیم، برخی سیاست‌های کلان ما باید اصلاح شود. سیاست خارجی ما باید اصلاح شود، مدتی است ما شرق‌گرا شده‌ایم و به گونه‌ای در دامن روسیه و چین افتاده‌ایم و آن‌ها از ما سواستفاده می‌کنند. این‌ها می‌فهمند رابطه ما با غرب خراب است و به نفع خودشان عمل می‌کنند و احساس می‌کنند ما مجبور هستیم به آن‌ها پناه بیاوریم.

وی با اشاره با این‌که باید بتوانیم سیاست متوازن بین غرب و شرق را ایجاد کنیم و باید از دولت بخواهیم این را تحقق ببخشد، عنوان کرد: نباید بگوییم سیاست‌های نظام به عهده ما نیست، این طور نیست مجلس می‌تواند در همه امور وارد شود و از دولت بخواهد این موضوع را حل کند. مسئله توافق با غرب را حل کند، مسئله تحریم‌ها جز از طریق توافق حل نخواهد شد.

مطهری گفت: مردم یک سختی‌های غیرضروری را تحمل می‌کنند که می‌تواند رفع شود و تحریم‌ها و تعلل ما در برخی از فرصت‌ها باعث شده است این مشکلات از جمله گرانی‌ها همچنان ادامه داشته باشد. اگر یک گروه معتدل و عاقلی وارد مجلس شوند به نظر من خیلی از رویه‌ها می‌تواند تغییر کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی