تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
هواشناسی ایران

۱۶ استان منتظر بارش برف و باران باشند

سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه برف و باران در ۱۶ استان خبر داد و اعلام کرد:شنبه آینده گستره بارش‌ها شمال غرب، غرب، مرکز، شمال شرق و جنوب شرق را در برمی‌گیرد.

کد خبر: ۱۶۱۶۱۰
۰۹:۰۷ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

۱۶ استان منتظر بارش برف و باران باشند

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سه‌شنبه، در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و ارتفاعات تهران و البرز بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده روی می‌دهد.

از اواخر وقت جمعه بارش در نوار شمالی کشور شروع شده و گستره آن شنبه هفته آینده مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در می‌گیرد. طی این ۵ روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف خواهد بود.

امروز و فردا سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک می‌شود.

دمای هوا از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه آینده به‌تناوب مواج است. دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه هفته آینده مواج است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و در فراساحل بیشتر از ۳ متر.

منطقه اثر: ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران و شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکو‌های نفتی.

توصیه: ممنوعیت و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و صیادی، اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکو‌های نفتی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل تا ۲ متر.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ و چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر مخاطره: مواج شدن دریا و احتمال خسارت به شناور‌های کوچک و تفریحی.

توصیه: احتیاط در تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی