تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
قراردادم با تیم ملی را بشنوید می‌خندید!

قلعه‌نویی: در گفتگو با رئیسی و قالیباف از وضعیت مردم صحبت کردیم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سرانجام پس از حذف تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر در یک برنامه حاضر شد و با اشاره به شانس و اتفاقات فوتبال در ناکامی ایران، گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که پس از بازی با ژاپن دو رئیس قوه تماس گرفتند، ولی بازیکنان به فکر مردم بودند. ابراهیم رئیسی و قالیباف تماس گرفتند و هنوز شور و شوق مردم تمام نشده بود که مهدی طارمی به نمایندگی از بازیکنان درباره وضعیت مردم صحبت کرد.

کد خبر: ۱۶۱۶۰۵
۰۸:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

قلعه‌نویی

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد، اگر تیم تحت هدایتش به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نمی‌رسید، از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد.

امیر قلعه‌نویی که میهمان برنامه فوتبال برتر بود، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ما پس از این مسابقات دو بار عذرخواهی کردیم. در دوره‌های اخیر تیم ملی یک بار افشین قطبی عذرخواهی کرده است، یک بار هم قلعه‌نویی.

من آدمی مشاوره‌ای هستم

وی در ادامه افزود: من آدمی مشاوره‌ای هستم، یعنی برای انتخاب ارنج دو سه بار با همکارانم به غیر از شب بازی که ترکیب نهایی را انتخاب می‌کردیم یا ظهر بازی این کار را انجام می‌دادیم با بزرگ‌تر‌های خودمان از جمله محصص، فریبا، چراغپور و ... مشورت می‌کردم، حتی به حسین عبدی گفتم بازی‌ها را ببین و ایشان مخلصانه نظر داد. آخرین تمرینی که انجام دادیم، بهتاش فریبا و مجید جلالی در تمرین حضور داشتند. من از آن‌ها مشورت خواستم و گفتم فردا می‌خواهم این کار را انجام دهم، آن‌ها نیز گوش دادند.

انتقاد باید باشد، ولی نقدی که کمک کند و حب و بغض نباشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: انتقاد حتماً و باید باشد، ولی نقدی که کمک کند و حب و بغض نباشد. یکی از دوستان گفته است، چرا شهریار مغانلو را داخل زمین گذاشتید، بازیکنی که حتی به ادعای ایشان یک دقیقه بازی نکرده است! در صورتی که ایشان آمار را ندیده است که مغانلو ۷۰ دقیقه برابر هنگ‌کنگ بازی کرده است. انتقاد باید کمک کند نه اینکه بگویند با ارسال بازی کرده‌ایم. ما در این مسئولیت شاید جایگاه سرمربی تیم ملی نفر سوم ایران باشد و همانقدر نیز نقد می‌آورد. مگر می‌شود ایراد نباشد؟ ایراد هست، ولی کمک کنند. وقتی می‌گویند مغانلو یک دقیقه هم بازی نکرده است، آیا این نقد را قبول می‌کنید؟! باید کارشناسی کنند و بگویند اینجای کارتان ایراد داشته است. آقای هادی نراقی نقد‌ها و ایرادات را می‌گفت.

بار‌ها در جلسات فنی حرف همکارانم را قبول کرده‌ام

به نقل از تسنیم، قلعه‌نویی در واکنش به اینکه گفته می‌شود دستیارانش فقط حرف‌های او را تأیید می‌کنند، گفت: اصلاً اینطور نیست. بار‌ها در جلسات فنی نظرم این بوده است که فلان بازیکن وینگر بازی کند، ولی حرف همکارانم را قبول کرده‌ام. اصلاً اینطور نیست که مشورت نپذیرم. مثل خیلی از مطالب دیگر که می‌خواهند تخریب کنند، این حرف‌ها را می‌زنند. در جلسه فنی ما اولین کسانی که حرف می‌زنند دکتر‌های تیم هستند، برای اینکه از آن‌ها نیز مشورت می‌گیریم. از لحاظ روحی و روانی، آمادگی و مصدومیت نظر می‌دهند. شاید بازیکن جایی از بدنش مشکل داشته باشد و به مربیان نگوید و به پزشکان می‌گوید. کدام کادر فنی می‌گوید نفر اول تیم پزشکی صحبت کند؟

۲۶ بازیکن ما در جام ملت‌ها بهترین بودند

وی راجع به انتخاب ۲۶ بازیکن نهایی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خاطر نشان کرد: آن ۲۶ بازیکن بهترین بودند. در صحبت‌هایم گفتم کسانی بودند که می‌توانستند همراه ما باشند. یکی دو مشکل داشتیم، مثلاً یکی دو بازیکن مثل امید نورافکن که باکیفیت و چندپسته است، می‌توانستند همراه ما باشند. هر جا رفتم دو هافبک بازیساز با خودم داشتم، مثلاً در استقلال مجتبی جباری و جان‌واریو، در سپاهان جان‌واریو و محرم نویدکیا و ... بودند. در دو اردوی اول تیم ملی سامان قدوس نیامد و همه فکر کردند نمی‌آید، ولی صحبت کردیم و آمد. در سیستمی که مدنظرمان بود، خیلی هم به ما کمک کرد.

نوراللهی بازیکنی اخلاق‌مدار و فنی است، ولی هر کاری اصولی دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره کنار گذاشتن احمد نوراللهی یادآور شد: احمد نوراللهی بازیکن خوبی است و کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌هایش باشد. در بازی با هنگ‌کنگ می‌خواستیم دو هافبک را امتحان کنیم تا برای برنامه‌ریزی آینده بدانیم چطور می‌توانیم روی آن‌ها حساب کنیم. به حمید مطهری گفتم به نوراللهی ماجرا را بگو و تأکید کن در بازی‌های بعد جزو نفرات هست. قبلاً در استقلال هم همین کار را می‌کردم. در بازی با فلسطین به مهدی قایدی گفتم که به احتمال ۹۰ درصد بازی می‌کنی. به نوراللهی این‌ها را گفتیم، ولی ساکش را جمع کرد و رفت. نوراللهی شاگرد خودم بود و بازیکنی اخلاق‌مدار و فنی است، ولی هر کاری اصولی دارد.

نوراللهی بود می‌توانست کمک کند، اما در غیابش کمبودی را احساس نکردیم

قلعه‌نویی ادامه داد: وقتی از اصول بیرون بیایید نظم و انضباط خارج می‌شود. ما حتی توضیح هم نمی‌دادیم، ایشان نباید این کار را می‌کرد. اصلاً ما صد درصد اشتباه کردیم، فوتبال است و دو به اضافه دو نیست که بگوییم چهار می‌شود. ما خیلی ضربه نخوردیم و آماری وجود دارد که براساس واقعیت است. اگر نوراللهی بود می‌توانست کمک کند، ولی در غیاب او کسانی بودند که خیلی کمبود احساس نکردیم. اگر یاسین سلمانی بود و مصدوم نمی‌شد در برنامه‌مان بود. امید نورافکن هم همینطور. مرتضی پورعلی‌گنجی نیز می‌توانست کمک کند. دو مصدومی که در جام ملت‌های آسیا دادیم بر اساس ضربه مستقیم بوده و دست کادر فنی و پزشکی نبوده است.

در بحث جوانگرایی من شروع‌کننده بودم

وی در مورد میانگین سنی بالای تیم ملی که یکی از مسائل مورد نقد کارشناسان بوده است، اظهار کرد: در بحث جوانگرایی من شروع‌کننده بودم. در استقلال نفرات جوانی زیادی آوردم و حتی در دوره اول حضورم در تیم ملی، تیم ب را تشکیل دادیم. ما دو سه بازیکن مثل سامان فلاح و آریا یوسفی را آوردیم تا در شرایط مسابقات باشند. با زمانی که داشتیم باید با نفرات باتجربه می‌رفتیم. در تیم باشگاهی زمان زیادی در اختیار دارید، اما در تیم ملی زمان کم است.

تنها تیم جام ملت‌ها بودیم که در همه بازی‌ها آمارمان بهترین بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: قبل از اینکه وارد مسابقات شویم برخی‌ها می‌گفتند تیم ملی از گروهش بالا نمی‌آید. تنها تیمی بودیم که در این تورنمنت در همه بازی‌ها آمارمان بهترین بود. با هر تیمی بازی کردیم از نظر آماری از جمله امید گل، موقعیت، شوت زدن و ... بهتر بودیم. فوتبال چرا ندارد که چرا موقعیت‌های‌مان گل نشده است. انگلیس بهترین لیگ و مربیان دنیا را دارد، ولی از سال ۱۹۶۶ قهرمان جام جهانی و جام ملت‌های اروپا نشده است. فوتبال جذابیتش به این است که چرا ندارد. ما در ۲۰ بازی اخیر تیم ملی فقط یک باخت دادیم. آلمان یکی دو سال است شرایط آرمانی ندارد، در صورتی که قهرمانی‌های زیادی دارد. چرا برای آلمان این اتفاق افتاده است؟ ما گروه فنی داشتیم که آنالیز حرکات اکرم عفیف را نشان می‌دادند، ولی فوتبال اتفاقات زیادی دارد. یک روز ممکن است تیم شرایط خوبی نداشته باشد یا بازیکن روزش نباشد. فوتبال مثل پلی‌استیشن نیست.

اگر موقعیت‌ها را گل می‌کردیم الان بحث نوسان نبود

قلعه‌نویی افزود: آمار را بر اساس دوندگی نگاه می‌کنیم. ما از نظر دوندگی جزو بهترین‌ها بودیم. در یک جا‌هایی به مشکل خوردیم، مثلاً مصدومیت صادق محرمی به ما ضربه زد. در بحث نوسان نظرم این است که در برخی از بازی‌ها مثل دیدار با هنگ‌کنگ در حد و اندازه‌های خودمان نبودیم. در همان دیدار با هنگ‌کنگ در نیمه اول سه موقعیت را نزدیم. اگر موقعیت‌ها را گل می‌کردیم الان بحث نوسان نبود.

اگر به نیمه نهایی جام ملت‌ها نمی‌رسیدیم خودم ادامه نمی‌دادم

وی با اشاره به تمدید قراردادش با تیم ملی گفت: در قرارداد من شرطی نبوده است که اگر جزو چهار تیم قرار بگیریم تمدید می‌شود، اگر جزو چهار تا نبودیم من ادامه نمی‌دادم. ما، چون مردم را خوشحال نکردیم عذرخواهی کردم. به من می‌توانید بگویید گل اول را از قطر چطور خوردیم؟ کدام مربی می‌تواند آنالیز کند که توپ آنطوری وارد دروازه شده است. ساختار دفاعی ما بسیار درست بوده است. بچه‌های ما در جای خودشان پوشش می‌دادند. در فوتبال از مسی بالاتر داریم؟ او در فینال جام جهانی دو توپ لو می‌دهد و بازی مساوی می‌شود. فرگوسن درباره شانس در فوتبال هم حرف زده است، ما در بازی با قطر شانس نداشتیم. اتفاقات و بدشانسی بخشی از فوتبال است.

حرفی بزنید که منطق داشته باشد!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران راجع به بدشانسی تیمش در بازی با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: ما در دیدار با قطر خیلی موقعیت داشتیم. هر پنج دقیقه یک کرنر زدیم و برنامه داشتیم. برنامه داشتیم که موقعیت ایجاد کردیم. ما از توپ‌های بلند بعد از اخراج خلیل‌زاده استفاده کردیم. اتفاقاً قطری‌ها با بازی مستقیم به ما ضربه زدند. می‌گویید چرا پس از دو تعویض دیگر تعویض نکردم؟ چون تیم ایجاد موقعیت می‌کرد، حالا توپ‌ها تبدیل به گل نشدند. بعد از اینکه ۱۰ نفره شدیم مدل بازی را عوض کردیم. ما در جلسه فنی به ساختار دفاعی‌مان حرف‌ها را زدیم، ولی باختیم! اگر این همه ایراد داشتیم، چطور ۱۲ کرنر به قطر زدیم؟! حرفی بزنید که منطق داشته باشد. قطر قهرمان دوره قبل بوده است. ما در ایجاد موقعیت بهتر از دیدار با قطری بودیم که چهار گل به آن‌ها زدیم. ما می‌توانستیم با همین کیفیت قطر را ببریم، ولی باختیم و عذرخواهی کردیم.

چرا مربیان دیگر از قایدی استفاده نکردند؟

قلعه‌نویی در مورد انتقاد‌ها از عدم استفاده از مهدی قایدی در بازی با قطر تأکید کرد: قایدی چند سال دارد و چند بازی تیم ملی؟ قایدی در کدام تورنمنت بوده است؟ چرا نمی‌گویید کادر فنی فعلی تیم ملی از قایدی که در هیچ تورنمنتی نبوده، استفاده کرده است؟ چرا مربیان دیگر از او استفاده نکردند؟ اگر اینجا آمدم وظیفه‌ام هست. کدام مربی آمده و صحبت کرده است؟! هر دو بار من آمدم. بعد از بازی با ژاپن آنالیز کردیم و دو گزینه داشتیم. ما دو جابه‌جایی داشتیم که احسان حاج‌صفی به جای میلاد محمدی بازی کرد. محمد محبی بعد از بازی با ژاپن چطور از زمین خارج شد، بدن او تخلیه شده بود. ما بازیکن هجومی‌تر از محبی را در وینگر چپ گذاشتیم، چون جایی خالی را در دفاع وسط و راست قطر در آنالیز‌ها پیدا کرده بودیم. اگر ترکیب را دست می‌زدم نمی‌گفتند چرا به ترکیب اصلی دست زده است؟

از طارمی ممنونم، چون خیلی کمک کرد

وی ادامه داد: از طارمی ممنونم، چون خیلی کمک کرد. ما ۴۰ روز در اردو بدون تنش بودیم. از کیش تا قطر در اردو بودیم و مثل خانواده کنار هم حضور داشتیم. اشک‌های طارمی در پنالتی‌ها (بازی با سوریه) را دیدید؟

قلعه‌نویی

وقتی می‌خواهید تیمی را نقد کنید باید بر اساس شناخت باشد

وی درباره انتقاد برخی از کارشناسان از عملکرد تیم ملی تصریح کرد: عزیزانی که صحبت کردند جزو بزرگان فوتبال بوده و تاریخ فوتبال را نوشته‌اند، اما وقتی می‌خواهید تیمی را نقد کنید باید براساس شناخت باشد. ما نود دقیقه بازی را دیدیم و اظهارنظر می‌کنیم. بازی سپاهان و الهلال عربستان را دیدیم، از اینجا می‌توانیم سپاهان را قضاوت کنیم؟ اگر توپ فرشاد احمدزاده گل می‌شد، نتیجه چه تغییری می‌کرد؟ محمد دانشگر اشتباه بچگانه کرد و اخراج شد، اینجا نقش مربی چیست؟ نقش مربی این بوده است که تیمش ایجاد موقعیت گل کند. سپاهان هم موقعیت داشت و هم بازی خوبی انجام داد. اگر موقعیت‌ها گل می‌شد نتیجه ۳ بر یک به سود الهلال نمی‌شد. بهترین بازیکنان دنیا هم اشتباه می‌کنند. من نمی‌توانم مورایس را قضاوت کنم.

قایدی را برای وقت‌های اضافه بازی با قطر نگه داشته بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: قبل از اینکه به مسابقات جام ملت‌ها اعزام شویم جلسه دو ساعته با مجید جلالی داشتیم. در فوتبال ایران اتفاق افتاده است که چنین جلساتی برگزار شود؟ جلالی گروهی داشته است که مسابقات را تحلیل کرده و در اختیار ما قرار دادند. ما هم گفتیم گروه آنالیز ما نیز این کار را کرده‌اند و جلالی گفت شما از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم جلوتر هستید. ابراهیم قاسم‌پور خیلی انتقاد کرد، ولی با حب و بغض صحبت نکرد. آقایان یک چیزی را گفتند، ولی اصل موضوع را نگفتند. در سیستم‌های جدید به پاس نمره می‌دهند. آیا شیوه بازی ما در قطر منجر به گل شد یا نه؟ دو گلی که خوردیم روی اتفاقات بود. بازیکن حریف آمده شوت بزند که تبدیل به پاس گل شده است. توضیح می‌دهیم این اتفاقات افتاده است و بازی با قطر را باخته‌ایم، عذرخواهی هم کرده‌ایم. مهدی قایدی را برای وقت‌های اضافه نگه داشته بودیم. در بازی با سوریه مهدی ترابی بدون اینکه توپ به پایش بخورد به زمین آمد تا پنالتی بزند. ما در این چند سال کجا در ضربات پنالتی برده‌ایم؟

ما جلوی قطر ایجاد موقعیت کردیم، ولی باختیم، این خاصیت فوتبال است

قلعه‌نویی با اشاره به دیدار با ژاپن و اینکه تیم ملی چند ماه مانده به جام ملت‌ها قطر را با چهار گل، اما در این رقابت‌ها به قطری‌ها باخت، خاطر نشان کرد: در بازی با ژاپن هدف ما خلع سلاح سه هافبک این تیم بود. فوتبال این نیست که، چون قبلاً هر اتفاقی افتاده است باید دوباره بیفتد. ما جلوی قطر ایجاد موقعیت کردیم، ولی باختیم. این خاصیت فوتبال است. ما اشتباهاتی داشتیم، ولی آقایان کارشناس، ما بعد از بازی با ژاپن ریکاوری کردیم و بدن‌ها را دیدیم. بر این اساس، مهدی طارمی را جای محمد محبی گذاشتیم که در حد و اندازه‌های خودش بازی نکرد.

آنالیز‌های ما درست بوده است و در ایجاد موقعیت تیم اول هستیم

وی تصریح کرد: شک نکنید ما لیاقت قهرمانی داشتیم. اگر اشتباهی بوده است، من مقصر آن هستم. یک روز می‌شود، یک روز نمی‌شود. آنالیز‌های ما درست بوده است. وقتی ۱۰ نفره بودیم شهریار مغانلو موقعیت داشت، چرا این‌ها را به مردم نمی‌گویید؟! اگر بازی در حالت عادی بود و بازی به وقت‌های اضافه می‌رفت، وینگرهای‌مان یعنی مهدی قایدی و علی قلی‌زاده را وارد زمین می‌کردیم. سردار آزمون بهترین بازی دوران فوتبالش را داشت، هم دونده بود و هم گل زد. او از سرمربی صداقت و ریکاوری خوبی دیده بود. آزمون پیش از دیدار با ژاپن دو جلسه هم تمرین نکرده بود. اگر پنالتی ترابی در بازی با سوریه گل نمی‌شد، کارشناسان چه می‌گفتند؟ هر چند ما هم دیگر ادامه نمی‌دادیم. ما در ایجاد موقعیت تیم اول هستیم که نشان می‌دهد کار‌هایی را که باید انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم.

در ساختار دفاعی جزو تیم‌های خوب بوده‌ایم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از برخی از صحبت‌ها گفت: برخی‌ها می‌گفتند سیستم تیم ملی فقط اوت انداختن است، ولی نظر اشتباهی بود. ما در ساختار دفاعی جزو دو تیم اول بودیم و نگذاشتیم روی دروازه‌مان موقعیت ایجاد شود. یک جا اشتباهات فردی و عدم تمرکز یا ساختار دفاعی باعث گل خوردن می‌شود. اینکه در همه بازی‌ها گل خورده‌ایم ایراد است، ولی در ساختار دفاعی جزو تیم‌های خوب بوده‌ایم! همیشه گفته‌ام مدافع باید بدبین باشد و مهاجم خوش‌بین. مدافع باید بداند ممکن است بازیکن کناری اشتباه کند. برخی جا‌ها خارج از آنالیز است. در بازی با سوریه روزبه چشمی به جای مجید حسینی مصدوم بازی کرد. کتاب فرگوسن را مطالعه کنید، او گفته شانس بخشی از فوتبال است. ما در ساختار دفاعی و ایجاد موقعیت خوب بودیم، به غیر از ضربات ایستگاهی. با این حال، مسئولیت باخت با من است و باید ایرادات را برطرف کنیم.

بازیکنان تیم ملی با رؤسای دو قوه در مورد مشکلات مردم حرف زدند

قلعه‌نویی در مورد انتقاد‌ها از حضور برخی از دستیارانش در کادر فنی تیم ملی گفت: نظر مردم مهم است و باید به آن احترام بگذاریم. خدا را شاهد می‌گیرم که پس از بازی با ژاپن دو رئیس قوه تماس گرفتند، ولی بازیکنان به فکر مردم بودند. آقای رئیس جمهور و آقای قالیباف تماس گرفتند و هنوز شور و شوق مردم تمام نشده بود که مهدی طارمی به نمایندگی از بازیکنان درباره وضعیت مردم صحبت کرد.

۲۰ سال پیش درباره زیرساخت‌ها صحبت کردم، آیا کاری کرده‌ایم؟!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: من ۲۰ سال پیش درباره زیرساخت‌ها صحبت کردم، آیا کاری کرده‌ایم؟! آقای قاسم‌پور گفت هر بازیکن بزرگی دلیلی نمی‌شود مربی بزرگی باشد، برعکس آن هم هست، بازیکنانی بودند که بزرگ نبودند، ولی مربیان بزرگی شدند. ساکت الهامی بازیکن آنچنانی نبود، اما آیا می‌توان منکر توانایی مربیگری او شد؟ فرار کمالوند نیز همینطور. در دنیا مورینیو و گواردیولا بازیکنان بزرگی نبودند، ولی مربیان بزرگی شدند.

تقویت کادر فنی را می‌پذیرم، اما اینکه در حد تیم ملی نبودند، درست نیست

وی یادآور شد: ما نفر اول و دوم در تیم ملی نداریم، ولی تقسیم‌بندی کردیم. بر این اساس آنتونی مانیکونه نفر دوم بود تا اگر مثلاً مثل بیماری که سراغم آمد و مرگ را با چشمانم دیدم، یک نفر باشد. سعید الهویی دکترای فیزیولوژی ورزشی دارد و هشت سال با من بوده است. خواهش می‌کنم پیشکسوتان قضاوت نکنند. برخی از پیشکسوتان می‌گویند اطلاعات به قلعه‌نویی نمی‌دهند، در صورتی که الهویی اطلاعات را با لپ‌تاپ به من انتقال می‌داد. از دوستان خواهش می‌کنم همکاران‌شان را اینطوری قضاوت نکنند. این را که کادر فنی باید تقویت شود، می‌پذیرم، ولی اینکه در حد تیم ملی نبودند، درست نیست. الهویی از رده‌های پایه آمده است. اینکه به فرد نخبه فضا بدهیم ایراد بوده است؟ به تک تک بازیکنان زنگ بزنید و درباره الهویی بپرسید. بازیکنان کسانی نیستند که تعارف داشته باشند.

بخل را کنار بگذاریم و بر اساس جانم فدای ایران حرف بزنیم

قلعه‌نویی با دفاع از حضور برخی از دستیارانش در کادر فنی تیم ملی خاطر نشان کرد: اگر یک نفر اشتباه کرده باشد، باید توانایی‌هایش را زیر سؤال ببرید؟ (اشاره به اظهارات اخیر الهویی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی). من چهار دهه است در این فوتبال بازی و مربیگری می‌کنم، ولی این مدلی درباره همکاران صحبت نکردم. قلعه‌نویی هزاران اشتباه داشته است و شاید رفتار اخیر را در سال ۲۰۰۷ نداشتم. تقویت کادر فنی خوب است. ساکت الهامی از کنار فیروز کریمی مربی شد. محمد ربیعی در کنار هومن افاضلی توانست سرمربی شود. این‌ها توانایی داشتند. علی‌اصغر قربانعلی‌پور یکی از بهترین مربیان بدنساز است، حمید مطهری خوشنام است و آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی را نیز همه می‌شناسند. مطهری، الهویی و مانیکونه بار‌ها در همین جام به من گفتند مثلاً فلان کار اشتباه است. در بازی با سوریه، مطهری تأکید کرد که ترابی جزو بهترین پنالتی‌زن‌هاست و به زمین برود. از مانیکونه بپرسید فضای کادر فنی چطور بوده است. گروه فنی ما بسیار آدم‌های باصداقت، معرفتی و کاربلد هستند. بخل را کنار بگذاریم و بر اساس جانم فدای ایران حرف بزنیم. چند روزی است که با اینکه حال خوبی نداریم، ولی لیستی آماده کرده‌ایم تا برای جام جهانی زیر نظر باشند. ما از فردا کارمان را آغاز می‌کنیم و باید لیست ۱۰۰ نفره آماده کنیم.

تغییرات داریم، اما نتیجه‌گرا

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران راجع به برنامه‌ریزی آینده برای تیم ملی گفت: باید ابتدا تشکر ویژه از مهدی تاج، مهدی محمدنبی و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون داشته باشم. تجارب نبی خیلی به ما کمک کرد. آن چیزی را که لیاقت مردم بود به دست نیاوردیم، ولی تیمی بدون حاشیه داشتیم. ما برای آینده تغییرات داریم، ولی تغییرات باید نتیجه‌گرا باشد. تغییرات ما از بازی دوم فروردین ماه در مسابقات انتخابی جام جهانی شروع می‌شود. آنطور که باید تغییرات آنچنان بدهیم، نداریم، ولی باید از یک جایی شروع کنیم. اگر می‌خواهیم جای مهدی طارمی بازیکنی داشته باشیم باید حداقل ۵۰ درصد او باشد تا به تیم ملی بیاید. تیمی مثل کره جنوبی در مرحله پایین‌تر حذف شد، اگر ما حذف شده بودیم برای ما واویلا می‌شد. برای کسی که آمار بین‌المللی خوبی دارد و قابل دفاع است، اجازه دهند کارش را انجام دهد. در این مدت مردم خسته نباشید گفتند، شاید با رودربایستی گفته باشند، ولی این حرف را می‌زنند. به خدا هنوز حالم خوب نیست که چرا شادی بازی با ژاپن تکرار نشد. بعد از بازی با ژاپن گفتم این بازی را فراموش کنید.

از قطبی دعوت می‌کنم به تیم ملی بیاید

قلعه‌نویی با تمجید از افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: قطبی جایش در فوتبال ایران خالی است و همین جا می‌گویم اگر بخواهد از او دعوت می‌کنم به تیم ملی بیاید. البته اگر شرایط باشد. من ارتباط خوبی با قطبی دارم. یک روزی حبیب کاشانی گفت نظرت برای انتخاب افشین قطبی به‌عنوان سرمربی تیم امید چیست که گفتم درنگ نکنید و او را بیاورید. اگر ایشان دوست دارد، بیاید و به تیم ملی کمک کند.

قراردادم با تیم ملی را بشنوید می‌خندید

وی در پایان گفت: من سال ۲۰۰۷ مربی تیم ملی شدم و سپس به کرمان رفتم، یعنی عاشق ایران هستم. منِ قلعه‌نویی یکسری شرایط و امکانات دارم که نیاز به پول ندارم. قراردادم با تیم ملی را بشنوید می‌خندید. فوتبال شرایط تحریم دارد و درآمد آنچنانی نیز ندارد. من نه به این پول نیاز دارم و اگر تدارکات تیم ملی شوم، افتخار می‌کنم. ما هم می‌توانیم به کشور دیگری برویم و دنبال فوتبال نباشیم، اما هر جا گفتند خدمت کردم. با سه تیم مختلف الهلال را در ریاض برده‌ام. من عاشق خدمت کردن هستم و دوست دارم تجارب ناچیزم را در اختیار جوانان بگذارم. چند نفر از کسانی که بازیکن من بودند، الان در تیم ملی هستند یا سرمربی شده‌اند. در استادیوم‌ها خیلی رفتار‌ها شد، ولی آیا دیده‌اید من رفتاری نشان دهم؟ جالب است آن‌هایی که شعار می‌دادند می‌آمدند و عکس می‌گرفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی