تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رییس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد

صدور شناسنامه نوزادان بدون حضور والدین

کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به صدور شناسنامه نوزادان بدون حضور والدین گفت: اجرای طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم و حرکت به سمت هوشمندسازی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۶۱۵۹۹
۱۹:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

صدور شناسنامه نوزادان بدون حضور والدین

دیدارنیوز: هاشم کارگر در مراسم رونمایی و بهره برداری از سه طرح مهم ملی که با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: این سازمان به منظور ارائه حداکثری خدمات در فضای مجازی، ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد سرویس دریافت اطلاعات گواهی ولادت، اقدام به ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد کرده است.

وی ادامه داد: در بحث صدور شناسنامه نوزاد به صورت هوشمند، تصمیم بر آن بود که بتوانیم شناسنامه را بدون حضور والدین و متقاضی قانونی صادر و به درب منزل ارسال کنیم.

کارگر افزود: پیش از این متقاضیان با در دست داشتن گواهی ولادت فیزیکی، جهت ثبت واقعه ولادت و تنظیم سند هویتی به ادارات ثبت احوال مراجعه و پس از اعلام نام مدنظر و تکمیل فرم‌های مربوطه، فرایند تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه برای آن‌ها انجام می‌شد.

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه این امر از جعل گواهی‌های ولادت جلوگیری خواهد کرد، افزود: کاهش هزینه‌های ناشی از چاپ گواهی‌های فیزیکی، برطرف شدن امکان خطای کاربر در موقع ورود اطلاعات از دیگر اثرات این طرح hsj.

وی افزود: این امر در ارائه خدمات بهینه و کاهش هزینه بسیار موثر است و این مسیر را ادامه خواهیم داد تا برسیم به سازمان هوشمندی که تعریف شده و اهدافی که ذیل آن است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: در فرآیند صدور هوشمند شناسنامه نوزاد، متقاضی با ورود به درگاه سهیم و انتخاب خدمت مذکور، پس از وارد کردن کد رهگیری گواهی ولادت مربوطه، اطلاعات خود را مشاهده و سپس با انتخاب نام مدنظر، اقدام به تأیید نهایی اطلاعات خود می‌کند.

وی افزود: این اطلاعات به محض تأیید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوطه ارجاع و فرایند صدور شناسنامه انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی