تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جزییات لیست انتخاباتی مطهری؛ «به دامن روسیه رفتیم!»

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری درباره لیست انتخاباتی خود توضیح داد و گفت: کار‌ها را از ریشه درست نکردند و نتوانستند توازن شرق و غرب ایجاد کنیم و مجبور شدیم به دامن روسیه برویم.

کد خبر: ۱۶۱۵۸۹
۱۷:۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

جزییات لیست انتخاباتی مطهری؛ «به دامن روسیه رفتیم!»

دیدارنیوز: علی مطهری در نشست خبری گفت: در لیست ما اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و حزب خاصی نیست. لیست ما با محور صدای ملت است. از گروه‌های معتدل اصلاح طلب و اصولگرا از این لیست حمایت می‌کنند.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات در مورد لیست انتخاباتی خود گفت: سعی کردیم بر مبنای اعتدال و عقل گرایی و دوری از شعارزدگی باشند. در لیست ما اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و حزب خاصی نیست. لیست ما با محور صدای ملت است. از گروه‌های معتدل اصلاح طلب و اصولگرا از این لیست حمایت می‌کنند. لیست بسته شده تا امروز ۲۳ نفر هستند و تا چهارشنبه اعلام می‌شود و روز پنج شنبه روز اول رونمایی می‌شود.

او افزود: افراد شاخص لیست را نمی‌گویم که تبلیغ می‌شود و به سر لیستی خودم است ۶ نفر خانم بقیه آقا هستند. احتمالا با اسم صدای ملت در مجلس آینده پیش خواهد رفت. در مورد اینکه آقای لاریجانی در جریان هستند نه نیستند و منتسب به ایشان و روحانی و رئیسی نیست و کاملا شخصی است.

قهر با صندوق رای به صلاح کشور نیست

مطهری در این نشست خبری اظهار داشت: اینکه از صندوق رای قهر کنیم اصلاح امور را در پیش نخواهد داشت. راه حل این نیست همه کنار بنشینیم مردم به نظر من باید با عزم راسخ شرکت کنند و از راه مجلس می‌شود کار‌هایی انجام داد. مجلس باید به راه اصلی خود برگردد و به مرور دست و بالش بسته و استقلالش گرفته شده است باید تلاش شود مجلس به جایگاه خود در قانون اساسی برگردد. می‌توان مجلس یکدست داشت افرادی چون ایمن آبادی و کوچی نژاد تائید نشدند و هنوز افراد در شهر‌های مختلف پراکنده هستند از جمله افراد معتدل و اصلاح طلب وجود دارد که مردم می‌توانند به آن‌ها رای بدهند.

نتوانستند توازن شرق و غرب ایجاد کنند و به دامن روسیه رفتیم

مطهری گفت: دولت تا امروز پرکار بوده و زحمت زیادی کشیده و خصوصا ارتباطشان که با مردم خوب بود و کار‌های خوبی صورت گرفته، اما در عمل کار‌های اساسی انجام نشده و در خرداد ۱۴۰۰ گفتند که توافق با غربی‌ها انجام شده، اما نشد و با گرانی مواجه شدیم و گفتند پیشنهاد و متن جدیدی داریم ۹ ماه زمان گذشت و به حوادث پارسال برخورد کرد و خواستند متن قبلی امضا شود، اما آن‌ها قبول نکردند و به شعارزدگی گره زدند.

او اظهار داشت: کار‌ها را از ریشه درست نکردند و نتوانستند توازن شرق و غرب ایجاد کنیم و مجبور شدیم به دامن روسیه برویم. گره زده به برجام تصمیم نظام است و دفعه قبل با نظر رهبری امضا شد. ۲ سالی که برجام امضا شد؛ رشد اقتصادی بالارفت که عده‌ای تندرو در داخل و ترامپ برجام را هوا کرد. کار برای مردم توسط دولت اجرا می‌شود نه توسط نمایندگان بلکه ما احمدی نژاد را به مجلس کشاندیم و تابو را شکستیم بعد از ستار بهشتی وزیر کشور را به مجلس آوردیم به موقع وزیر را خواستیم و سوال کردیم.

منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی