تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قیمت طلا گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز (دوشنبه) با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۹۲ سنت رسید. در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۱.۳۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۲ درصدی ۹۰۶ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱۵۵۸
۰۹:۵۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

قیمت طلا گران شد

دیدارنیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۹۲ سنت رسید.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار باقی مانده است. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تورم در این کشور بالاتر از حد انتظار است، بنابراین بازار‌های مالی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ناامید شده‌اند و احتمال می‌دهند این روند از ماه ژوئن آغاز شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۵ درصدی به ۲۰۳۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا ۰.۳ درصد در ژانویه افزایش ماهانه داشته است، در حالی که در دسامبر با یک کاهش ۰.۱ درصدی مواجه بود. این رقم بیشترین افزایش از اوت ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

بازار‌ها پیش بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری میلادی پایین بیاورد، اما زمانبندی آن مشخص نیست. تاخیر در پایین آوردن نرخ بهره بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد و هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد.

بانک مرکزی چین تصمیم خود در مورد نرخ بهره را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود هیچ تغییری در سیاست‌های این بانک صورت نگیرد. سرمایه‌گذاران همچنین تحولات مربوط به محرک‌های مالی جدید مقامات چینی را در ماه‌های آینده زیر نظر دارند.
از طرف دیگر، تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد و می‌تواند تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۱.۳۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۲ درصدی ۹۰۶ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی