تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

الحاق ۲ ناو محافظ به نیروی دریایی سپاه

با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱۵۵۶
۰۹:۴۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

الحاق ۲ ناو محافظ به نیروی دریایی سپاه

دیدارنیوز: مراسم الحاق همزمان دو ناو محافظ از کلاس شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد.

سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - در آیین الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی را با تکرار ذکر یا صاحبالزمان (عج) به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

این شناور از نخستین ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی سپاه است؛ ناوشکنی در کلاس شهید سلیمانی که به دست متخصصان داخلی کشور و نیروی دریایی سپاه ساخته شده است و به دلیل طراحی زاویه‌دار آن از جمله شناور‌های رادار گریز محسوب می‌شود.

در بدنه این شناور بیشتر از آلیاژ‌های غیرفولادی استفاده شده و مهمترین ویژگی آن داشتن سیلو‌های عمودپرتاب موشک‌های پدافندی از جمله نواب و کروز صیاد با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.

این شناور‌ها قابلیت حمل سه‌شناور سبک موشک‌انداز و یک بالگرد رزمی مسلح را داردو دارای امکان پرتاب‌گر راکت‌های فریبنده برای منحرف کردن موشک‌های دشمن است.

سرعت این شناور ۶۰ کیلومتر در ساعت است که در شرایط مختلف آب‌و هوایی می‌تواند این سرعت را تداوم ببخشد.

۶۷ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۶۰ تن وزن از دیگر ویژگی‌های این شناور است و دارای ۴ موتور است.

بالحاق این شناور‌ها به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان رزمی این نیرو بسیار بالاتر خواهد رفت و نیروی دریایی کشور دست بالاتر را در آب‌های دور دست خواهد داشت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی