تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
دیدار بررسی می‌کند:

اینجا رویا می‌فروختند/ وکیل پایه یک دادگستری: بحران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریشه ماجرای "کوروش کمپانی" است

اگر همین چند ماه پیش کسی ادعا می‌کرد کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه "کوروش کمپانی" است، با موجی از اعتراض‌ها و نقد‌ها در فضای مجازی روبرو می‌شد حالا خبر رسیده که این کمپانی رویا‌های فروخته شده به مردم را با خود به کشور امارات برده است.

کد خبر: ۱۶۱۵۲۸
۱۴:۰۵ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

اینجا رویا می‌فروختند/ وکیل پایه یک دادگستری: ضعف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریشه ماجرای کوروش کمپانی است

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: "کوروش کمپانی" نامی که این روز‌ها درباره آن زیاد خوانده و شنیده‌اید، این کمپانی به بهانه فروش گوشی با کمترین قیمت در بازار حسابی سرو صدا به پا کرد، تاجاییکه پای بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران نیز به این کمپانی باز شد و آن‌ها هم انتشار ویدیو و تصاویری از حضور خود در این کمپانی مردم را تشویق به سرمایه گذاری و خرید و فروش گوشی کردند.

یک روز در صفحه اینستاگرام این کمپانی چهره یک ورزشکار را می‌دیدید روز دیگر یک بازیگر یا یک اینفلونسر و همه با یک شعار و جمله‌های تکراری و با هدف جذب مشتری بیشتر مردم را ترغیب می‌کردند که با قیمت‌های باور نکردنی! گوشی بخرند.

اما همه چیز آنطور که در تبلیغ‌ها دیده می‌شد، پیش نرفت و امروز تصویری که در صفحه‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود، صف‌های طولانی از افرادی است که برای شکایت از دست اندرکاران این کمپانی دست به دامن مراجع قضایی شده اند و دیگر نه از ورزشکاران خبری هست و نه از بازیگران و چهره‌های سرشناس.

اگر سری هم به توییتر یا همان شبکه اجتماعی x بزنید با موجی از توییت‌های مواجه می‌شوید که یا خود مالباخته هستند یا یکی از دوستان و نزدیکانشان در طوفانی که کوروش کمپانی به پا کرده است گرفتار شدند علاوه بر از دست دادن سرمایه و زندگی‌شان، سلامتی آن‌ها به خطر افتاده است.

یکی از فعالان شبکه اجتماعی x نوشته است که " لطفا به اتهام شهرداری و وزارت ارشاد که مکان و مجوز بیلبورد شهری دادند هم رسیدگی شود. اگر یکی از این شهر فرش‌ها که مدت‌هاست اعصاب و روان برایمان نگذاشته کلاهبردار از آب درآمد هم گریبان صدا و سیما را هم می‌گیرید.

فارغ از اتفاقی که افتاده و ضرر‌های مالی هنگفتی که به مردم وارد شده باید دید که چه باید کرد و چه راهی را می‌توان پیش پای مردم و مالبختگان گذاشت و اساسا آیا شکایت کردن و تشکیل پرونده‌های قضایی می‌تواند راهگشا باشد یا نه.

راه اندازی پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال

روز گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در پی تبلیغات خارج از ضوابط و پایین‌تر از قیمت بازار شرکتی با عنوان «کوروش کمپانی» گفته بود که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که اعضای این شرکت با تبلیغات گسترده و سوءاستفاده از برخی چهره‌های شناخته شده (سلبریتی‌ها) با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه به قیمت پایین با دریافت مبالغی با وعده تحویل ۴۵ روزه اقدام به ثبت نام از شهروندان کرده اند.

او با اشاره به اینکه متهم اصلی این پرونده قبل از تشکیل پرونده متواری شده است، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته یکی از اعضای اصلی این شرکت بازداشت و دو نفر دیگر تحت تعقیب هستند و با هماهنگی دستگاه قضایی تمام اموال متهم اصلی پرونده توقیف شد.

رحیمی افزود: راه اندازی پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال به ما این امکان را می‌دهد که با رصد‌های صورت گرفته مانع از فعالیت مجرمان در این حوزه شویم.

او با اشاره به اینکه متاسفانه در جریان فعالیت این شرکت برخی افراد سرشناس و شناخته شده اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده اند که به اتهامات آنان هم رسیدگی خواهد شد، بیان داشت: افرادی که اقدام به ثبت نام گوشی از این شرکت کرده‌اند با به همراه داشتن مدارک و مستندات خود به منظور تشکیل پرونده و انجام اقدامات بعدی پلیس امنیت اقتصادی فراجا واقع در ابتدای مرزداران مراجعه کنند.

کم کم خبر‌هایی که از این کمپانی به گوش می‌رسد ابعاد فعالیت قانونی آن را پیچیده‌تر می‌کند، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: کوروش کمپانی اصلا مجوز واردات آیفون نداشته و موبایل‌ها را از طریق شرکت‌های واردکننده داخلی تهیه و به فروش رسانده است. بسیاری از کلاهبرداری‌ها و مشکلاتی که برای مردم و مالباختگان ایجاد می‌شود به خاطر تبلیغاتی است که با دریافت پول از سوی برخی از سلبریتی‌ها برای این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

اینجا رویا می‌فروختند/ وکیل پایه یک دادگستری: ضعف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریشه ماجرای کوروش کمپانی است

چهره های سرشناس در ترغیب مردم نقش داشتند

دکتر احسان اسدی، وکیل پایه یک دادگستری درباره ماجرای "کوروش کمپانی" به دیدارنیوز می‌گوید: چند موضوع در این اتفاق باید مورد توجه قرار گیرد که شاید پیش از این درباره آن صحبت نشده و آن هم ضعف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
فایل صوتی این گفت‌وگو را اینجا بشنوید.



او می‌گوید: تبلیغات گسترده و مانور‌های متقلبانه که نمی‌توان نقش چهره‌های سرشناس را در این بین نادیده گرفت سبب شد که مردم به واسطه حضور این افراد به این شرکت بیشتر اعتماد کنند در حالیکه اتفاق‌های از این دست زیاد رخ داده و مردم ضرر‌های زیادی دیدند.

او به تعریف عمومی کلاهبرداری اشاره می‌کند و می‌گوید: بردن مال همراه با مانور متقلبانه و امید واهی دادن به مردم را می‌توان کلاهبرداری تعریف کرد، اما در نهایت این مقام قضایی است که باید بر اساس شواهد و مدارک موجود بیان کند که فعل مجرمانه اتفاق افتاده چه تعریفی دارد.

وکیل پایه یک دادگستری به موضوع حضور چهره‌های سرشناس در تبلیغات و فروش گوشی‌ها با قیمت‌های عجیب و غیرقابل باور اشاره می‌کند و می‌گوید: با اینکه همه می‌دانستند قیمت گوشی‌ها با قیمت واقعی آن حتی در کشور تولید کننده فاصله دارد، اما به واسطه حضور هنرمندان و افراد معروف پذیرفتند که قیمت‌ها واقعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
میثم آقاعلیئی
|
United States of America
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
1
مثل همیشه صحبت های هوشمندانه دکتر احسان اسدی واقعا جای افراد انقلابی مثل شما داخل مجلس و دولت خالیه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی