تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
زلنسکی به حمایت آمریکا امیدوار است

بایدن: سقوط «آودیئیفکا» نتیجه انفعال کنگره است

پس از سقوط شهر آودیئیفکا و اشغال آن توسط روس‌ها، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که عقب‌نشینی اوکراین از این شهر به دلیل کاهش ذخایر تسلیحاتی کی‌یف بود که در نتیجه بی‌عملی کنگره اتفاق افتاد.

کد خبر: ۱۶۱۵۲۵
۱۲:۴۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

بایدن: سقوط «آودیئیفکا» نتیجه انفعال کنگره است

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، یکشنبه ۲۹ بهمن، قانونگذاران آمریکایی را مسئول در پیروزی روسیه بر ارتش اوکراین در شهر «آودیئیفکا» دانست.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن روز شنبه در تماسی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر «تعهد ایالات متحده به ادامه حمایت از اوکراین تاکید کرد».

در این بیانیه بایدن گفته است که عقب‌نشینی اوکراین از شهر «آودیئیفکا» به دلیل کاهش ذخایر تسلیحاتی کی‌یف بود که در نتیجه بی‌عملی کنگره اتفاق افتاد و منجر به دستیابی روسیه به اولین دستاورد نظامی قابل توجه خود در چند ماه اخیر شد.

به نقل از العربیه، بایدن همچنین بر حمایت گسترده دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه و مردم آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد و از کنگره خواست که لایحه هزینه‌ها، از جمله کمک‌هایی که به اوکراین اختصاص داده شده را با فوریت تصویب کند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پیشتر گفته بود که «اوکراینی‌ها شجاعانه به جنگ ادامه می‌دهند، اما ذخایر آن‌ها رو به اتمام است».

او افزود که اوکراین به مهمات توپخانه و سایر تجهیزات حیاتی نیاز دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی، پس از آنکه ارتش روسیه بزرگترین پیروزی نمادین از زمان شکست ضدحمله کی‌یف که تابستان گذشته آغاز شد، را به دست آورد، از نمایندگان پارلمان آمریکا خواست تا «بدون تأخیر» این کمک را تأیید کنند.

زلنسکی روی حمایت آمریکا حساب می‌کند

در همین حال ولودیمیر زلنسکی، شامگاه شنبه اعلام کرد، با بایدن تلفنی صحبت کرده و وضعیت جبهه را با او در میان گذاشته است. او گفت که اطمینان دارد، کنگره آمریکا «تصمیم عاقلانه‌ای» برای ارائه کمک‌ها به کی‌یف خواهد گرفت.

زلنسکی در حساب تلگرام نوشت: «خوشحالم که می‌توانم روی حمایت کامل رئیس‌جمهوری آمریکا حساب کنم، همچنین به تصمیم عاقلانه کنگره ایالات متحده اعتماد داریم.»

پیروزی روسیه

سقوط شهر صنعتی آودیئیفکا در منطقه دونباس در شرق اوکراین یک پیروزی مهم برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود.

آودیئیفکا، به‌رغم ویرانی‌های گسترده تاکنون، نماد مقاومت اوکراین مقابل تهاجم روسیه از سال ۲۰۱۴ بوده است.

بیانیه کاخ سفید در حمایت از اوکراین در حالی بیان می‌شود که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در تلاش بودند تا در کنفرانس امنیتی مونیخ به متحدان غربی اطمینان دهند که حمایت واشینگتن از تلاش‌های جنگی کی‌یف علیه تهاجم روسیه ادامه خواهد یافت.

با پایان یافتن بودجه فعلی ایالات متحده، متحدان دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان مانع تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین شده‌اند.

ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آینده، مخالف کمک به کی‌یف است و اخیراً از نفوذ خود برای منع کمک‌های اضافی به اوکراین استفاده کرد.

هریس که اوایل روز شنبه در مونیخ در کنار زلنسکی صحبت می‌کرد، گفت: «درباره حمایت از اوکراین، باید ثابت‌قدم باشیم و نمی‌توانیم بازی‌های سیاسی در این باره انجام دهیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی