تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اشرف بروجردی مطرح کرد

اولویت مسوولان با دغدغه مردم متفاوت است؛ مردم دلیلی برای رای دادن نمی‌بینند

اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که اولویت مسوولان، با دغدغه مردم یکی نیست و به همین دلیل هم مردم دلیلی برای رای دادن نمی‌بینند.

کد خبر: ۱۶۱۵۲۴
۱۲:۳۶ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

اولویت مسوولان با دغدغه مردم متفاوت است؛ مردم دلیلی برای رای دادن نمی‌بینند

دیدارنیوز: اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: واقعیت این است که اولویت مسئولان، با دغدغه مردم، یکی نیست، به همین دلیل هم مردم دلیلی برای رای دادن نمی‌بینند و با فضای سرد انتخاباتی مواجه‌ایم.

در حالی به روز انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم که جبهه اصلاحات اعلام کرده در تهران لیست انتخاباتی نخواهد داشت و در شهرستان‌ها نیز اوضاع بهتر از تهران نیست. بخش عمده چهره‌های اصلاح طلب رد صلاحیت شده‌اند و عملا امکان بستن لیست در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه وجود ندارد.

اشرف بروجردی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح وضعیت کنونی مشارکت انتخاباتی احزاب صحبت کرده که بخش‌های مهم گفت‌وگوی این فعال سیاسی اصلاح طلب را می‌خوانید:

* مردم باید به این نتیجه برسند که مشارکت‌شان، نتیجه مثبتی در انتخابات خواهد داشت. اگر قرار بر این باشد که با مردم همفکری و هماهنگی صورت نگیرد، مشارکت هیچ ثمری نخواهد داشت. زمانی مشارکت فایده خواهد داشت، که مجموعه کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند، مردم را به این تشخیص برسانند که رای‌هایشان باعث می‌شود مطالباتشان محقق شود.

صدا و سیما تلاش زیادی برای افزایش مشارکت در انتخابات کرده، اما مخاطب ندارد

*در حالی به روز انتخابات نزدیک می‌شویم که فضای انتخاباتی خیلی سرد است. البته صداوسیما تلاشش را برای ترغیب جامعه جهت حضور در پای صندوق رای به کار گرفته است؛ اما اولا صداوسیما مخاطب ندارد، ثانیا روند اتخاذ شده به گونه‌ای مدیریت شده که فکر نمی‌کنم، کسی پیدا شود که به این تلاش‌ها جهت حضور در انتخابات، توجهی نشان بدهد.

*در حالی‌که مشارکت امری حیاتی است، متاسفانه حاکمیت به پیغام‌های دلسوزان مملکت هیچ توجهی نمی‌کند. وقتی تصمیم‌گیران، نظرات را گوش نمی‌کنند، مردم چکار کنند؟ تکرار می‌کنم، این وضعیت توام با ناامیدی، در شرایطی است که مشکلات زیادی در کشور داریم. به همین دلیل اگر بخواهیم مشارکت انتخاباتی بالا باشد باید شروطی را در نظر گرفت که مهمترین آن‌ها، اعتماد به حاکمیت و برخورداری مردم از نماینده مورد نظر است که هیچ یک از این دو امر تحقق نیافته است.

نفوذ جریان تمامیت‌خواه با اراده حاکمیت است

* شورای نگهبان با رد صلاحیت‌ها و حذف کاندیدا‌های موردنظر اقشار و آحاد جامعه به سوی یکدست‌سازی و همسان‌سازی حرکت کرده و انگیزه عمومی برای رای دادن به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

*برخی از نفوذ جریان تمامیت‌خواه در درون حاکمیت حرف می‌زنند، اما من فکر می‌کنم شرایطی که دچارش هستیم، اراده خودِ حاکمیت است. برای عده‌ای که قدرت دارند، امر مشتبه شده است که کارشان درست است و به همین دلیل راه را خطا می‌روند و هزینه‌سازی می‌کنند.

*در حالی به استقبال انتخابات با مشارکت پایین می‌رویم، که تجربه مجلس یازدهم آسیب‌های مشارکت پایین را به ما نشان داده است. اگر قرار باشد، مجلس دوازدهم، همان تکرار مجلس یازدهم باشد، امید‌ها برای رفع مشکلات به قدری کم می‌شود که نارضایتی در کشور اوج بگیرد.

اولویت مسئولان با دغدغه مردم یکی نیست

*مگر می‌شود، کسی یا کسانی نگران آینده ایران، جامعه و جوانان نباشند؟ کسانی که در نظام تصمیم‌گیری تجربه دارند، بیشتر از همه نگران هستند. به نظر می‌رسد مسئولان کنونی تجربه کار اجرایی نداشته‌اند و موقعیت فعلی‌شان را مجالی برای قدرت می‌دانند، نه فرصتی برای خدمت و کم کردن مشکلات!

*واقعیت این است که اولویت مسئولان، با دغدغه مردم، یکی نیست. به همین دلیل هم مردم دلیلی برای رای دادن نمی‌بینند و با فضای سرد انتخاباتی مواجه‌ایم. باید از مسئولان بپرسیم که اولویت‌شان چیست؟ این را می‌دانم که اولویت مردم، چیزی جز شرایط مناسب زندگی، حفظ حرمت، برخورداری از آزادی و امنیت پس از بیان و همچنین برخورداری از عزت، اعتبار و حرمت در دنیا نیست. مردم می‌خواهند در دنیا اعتبار داشته باشند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی