تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد

حال کسب و کارها خوب نیست

حسن زاده، رییس اتاق ایران با بیان اینکه قیمت‌گذاری یعنی خواندن فاتحه اقتصاد و جایگزین کردن آن با رانت، گفت: نتایج پایش‌های فصلی محیط کسب و کار نشان می‌دهد که محیط کسب و کار کشور به رغم تلاش‌های دولت و مجلس وضعیت مساعدی ندارد.

کد خبر: ۱۶۱۵۱۳
۱۱:۰۱ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

حال کسب و کارها خوب نیست

دیدارنیوز: رییس اتاق بازرگانی ایران خطاب به وزیر صمت گفت: مداخله در امور بنگاه‌ها و خصوصا قیمتگذاری را ممنوع اعلام کنید؛ چراکه قیمتگذاری یعنی خواندن فاتحه اقتصاد و جایگزین کردن آن با رانت است.

حسن زاده، رییس اتاق ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است، گفت: آقای وزیر شما می‌دانید مدیریت یک بنگاه اقتصادی چقدر پیچیده است. از شما می‌خواهیم مدافع تصمیماتی باشید که برقرارکننده ثبات بوده و موجب سالم سازی محیط کسب و کار می‌شود.

وی افزود: مداخله در امور بنگاه‌ها و خصوصا قیمتگذاری را ممنوع اعلام کنید. قیمتگذاری یعنی خواندن فاتحه اقتصاد و جایگزین کردن آن با رانت است.

حسن زاده گفت: بخش خصوصی ما قادر است کشور را به چیزی که مطلوب برنامه توسعه است، برساند. ما به مردم تضمین می‌دهیم اگر دولت صرفا به عنوان سیاستگذار فعالیت کند، هم ثبات اقتصادی فراهم می‌شود و هم دستیابی به رشد اقتصادی ۸درصدی ممکن خواهد شد.

وی افزود: نتایج پایش‌های فصلی محیط کسب و کار نشان می‌دهد که محیط کسب و کار کشور به رغم تلاش‌های دولت و مجلس وضعیت مساعدی ندارد. در واقع، نتایج پایش قانون محیط کسب و کار مبین آن است که سال ۱۴۰۱ رقم شاخص کل اجرای احکام ۵۳گانه قانون نزدیک ۶۰درصد بوده که نسبت به ۱۴۰۰ رقمی کاهشی است.

به گفته حسن زاده، مساله مهمی که امروز تهدیدی برای واحد‌های کوچک و متوسط است، بحث تامین مالی برای این شرکت‌هاست. باوجود تنگنا‌های این واحد‌های تولیدی، سیاست‌های پولی که اکنون در کشور دنبال می‌شود می‌تواند موجب تشدید مشکل در سال جاری و سال آینده شود.

وی افزود: منابع بانکی از چرخه تولید خارج و صرف نیاز‌های دولت می‌شود. مساله دیگری که تهدیدی برای ماست، اوراق سپرده با نرخ ۳۰درصدی با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی است.

حسن زاده ادامه داد: نرخ سود ۳۰ درصد هزینه اخذ تسهیلات از شبکه بانکی برای تولید را افزایش می‌دهد. این مساله در کنار نوسانات ارزی اخیر بسیار خطرناک بوده و بیم آن است که این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی