تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه برای آتش‌بس در غزه را رد کرد

لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده آمریکا در شورای امنیت، یکشنبه ۲۹ بهمن اعلام کرد که کشورش پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر مبنی بر آتش‌بس در نوار غزه را رد کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۵۱۲
۱۰:۵۶ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه برای آتش‌بس در غزه را رد کرد

دیدارنیوز: در بیانیه هیئت ایالات متحده به نقل از توماس گرینفیلد آمده است که قطعنامه پیشنهادی، «به نتایج مذاکرات جاری برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا دست نخواهد یافت و چه‌بسا با آن منافات داشته باشد».

او افزود: «آمریکا از به‌رای گذاشتن پیش‌نویس قطعنامه الجزایر حمایت نمی‌کند و اگر به شکل کنونی آن به رای گذاشته شود، تصویب نخواهد شد».

به نقل از العربیه، به نظر توماس-گرینفیلد توافق مورد مذاکره برای تبادل اسرا، بهترین فرصت برای بازگرداندن آن‌ها به آغوش خانواده‌هایشان و برقراری آتش‌بس طولانی مدت است.

به‌گفته منابع دیپلماتیک، شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده بنا به درخواست الجزایر، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به‌رای خواهد گذاشت که خواستار «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در نوار غزه است که به احتمال زیاد بار دیگر از سوی آمریکا وتو خواهد شد.

پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان ژانویه که طی آن از اسرائیل خواسته شد از هرگونه اقدام احتمالی «نسل‌کشی» در غزه جلوگیری کند، الجزایر رایزنی‌ها را در شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه جدیدی آغاز کرد که خواستار آتش‌بس در غزه است.

پیش‌نویس قطعنامه الجزایر

بر اساس آخرین نسخه پیش‌نویس قطعنامه الجزایر، شورای امنیت، «آتش‌بس فوری بشردوستانه که مورد احترام همه طرف‌ها است» را خواستار شده است.

به گفته منابع دیپلماتیک در سازمان ملل، الجزایر از شورای امنیت خواسته است، سه‌شنبه آینده در مورد متن پیش‌نویس در شکل کنونی آن، رای گیری کند.

این پیش‌نویس، با رد «کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی»، خواستار پایان‌دادن به این «نقض قوانین بین‌المللی» و آزادی همه اسرا است، اما مانند دیگر پیش‌نویس‌های پیشنهادی، با انتقاد اسرائیل و آمریکا مواجه شده که تاکید دارند در آن، اقدام حماس در حمله ۷ اکتبر گذشته، محکوم نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی