تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نرخ ارز در ایران

دلار به کدام سو می‌رود؟

یک رسانه اقتصادی درباره قیمت دلار تا پایان سال جاری نوشت: به نظر می‌رسد کریدور نوسان نرخ ارز از کانال‌های ۵۱ تا ۵۳ هزار تومانی به کانال‌های ۵۴ تا ۵۶ هزار تومانی تغییر کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۵۰۵
۰۹:۵۸ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

دلار به کدام سو می‌رود؟

دیدارنیوز: در روز‌های پایانی سال بسیاری از فعالان اقتصادی با اقدام به تسویه حساب‌های معاملاتی خود تقاضای جدیدی را به بازار تحمیل کرده و عموما این تقاضا سبب رشد نرخ ارز می‌شود.

از سوی دیگر برخی افراد نیز با هدف رفتن به سفر‌های خارجی در تعطیلات عید نوروز اقدام به خرید ارز می‌کنند.

در هر صورت با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز در هفته گذشته و عدم وجود اخبار جریان‌ساز جدید در بازار می‌توان نتیجه گرفت که بازار در شرایط عادی خود به سر می‌برد و روند‌های افزایشی سبک در بازار اسفند ماه چندان دور از انتظار نیست.

بر اساس گفتگو‌های فعالان هسته مرکزی بازار ارز تهران به نظر می‌رسد انتظار حضور مجدد نرخ دلار در کانال‌های ۵۱ تا ۵۳ هزار تومانی کمرنگ شده است.

این افراد بر این باورند که افت نرخ دلار به سطوح قیمتی ابتدای کریدور ۵۰ هزار تومانی مستلزم یک تزریق چشمگیر یا انتشار یک خبر مثبت و موثر است.

اما بررسی‌های به‌عمل آمده از فضای معاملات بازار در هفته‌های اخیر گویای آن است که بازار‌ساز تمایلی به تقویت با رویکرد کاهشی نداشته و از طرفی فضای رسانه‌ها نیز سیگنال مثبت جریان‌سازی ندارد که بازار به پشتوانه آن بتواند روند کاهشی چشمگیری را آغاز کند.

در نتیجه به نظر می‌رسد کریدور نوسان نرخ ارز از کانال‌های ۵۱ تا ۵۳ هزار تومانی به کانال‌های ۵۴ تا ۵۶ هزار تومانی تغییر کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی