تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بعید می‌دانم بیشتر از ۳۵ درصد مشارکت داشته باشیم

عبدی: آیا مردم به حل مشکلات‌شان از طریق انتخابات امید دارند؟

عباس عبدی، فعال سیاسی و تحلیل‌گر مسایل اجتماعی در آستانه انتخابات مجلس گفت: مساله اصلی این است که آیا مردم امیدی دارند که از طریق انتخابات مشکلات‌شان حل شود؟ اگر این امید وجود داشته باشد که خوب است. من بعید می‌دانم بیشتر از ۳۵ درصد مشارکت داشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۱۵۰۴
۰۹:۵۱ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

عبدی: آیا مردم به حل مشکلات‌شان از طریق انتخابات امید دارند؟

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اینکه ۱۰۰۰ کاندید باشد یا ۱۰ هزار هیچ تاثیری ندارد. اگر ۱۰۰۰ نفر باشند انتخاب ساده‌تر است یا پنج نفر؟ به شرطی که پنج نفر همه سلایق جامعه را نمایندگی کنند.

«عباس عبدی» روز شنبه و در حاشیه نشست خانه گفت‌وگوی انتخابات در دانشگاه تهران اظهار کرد: «اگر به خود این جلسه نگاه کنیم، جلسه چیزی ندارد و این آدم‌های این جلسات ذهن‌شان پُرتر از این است که حرف دیگری را بشنود، اما بازنشر این مطالب اهمیت دارد و از این منظر خوب است. البته حرف زدن بد بینی‌ها را هم کمی کمتر می‌کند».

بنابر روایت ایسنا، وی درباره شدت رقابتی بودن انتخابات، تصریح کرد: «برای من مهم نیست که اصلاح طلبان لیست بدهند. این مسأله نیست. فارغ از این ادعا که اصلاح طلبان لیست دارند، مساله اصلی این است که آیا مردم امیدی دارند که از طریق انتخابات مشکلات‌شان حل شود؟ اگر این امید وجود داشته باشد که خوب است. من بعید می‌دانم بیشتر از ۳۵ درصد مشارکت داشته باشیم».

عبدی خاطرنشان کرد: «اینکه ۱۰۰۰ کاندید باشد یا ۱۰ هزار هیچ تاثیری ندارد. اگر ۱۰۰۰ نفر باشند انتخاب ساده‌تر است یا پنج نفر؟ به شرطی که پنج نفر همه سلایق جامعه را نمایندگی کنند».

وی در پایان تاکید کرد: «انتخابات باید حزبی باشد تا مردم به لیست و برنامه‌های حزب رای دهند، ولی الان هیچکدام از احزاب چنین برنامه‌ای ندارند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی