تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مرعشی: چرا فضا را باز نکردند؟/ نظام تک‌حزبی مثل چین بهتر است

حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: متاسفانه حاکمیت از ابتدای این انتخابات به این ضرورت یا دست کم به ملزومات آن توجه نکرد چرا که انتخابات با مشارکت بالا بدون رقابت شکل نمی‌گیرد و ما این گله را از حاکمیت داریم که چرا در این شرایط خاص، فضا را باز نکردند.

کد خبر: ۱۶۱۴۵۳
۰۹:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

مرعشی: چرا فضا را باز نکردند؟/ نظام تک‌حزبی مثل چین بهتر است

دیدارنیوز: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید که با این وضعیت، نظام تک‌حزبی مثل چین برای اداره کشور بهتر است.

به نقل از ایسنا، سید حسین مرعشی شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «نهاد انتخابات» با اشاره به سخنرانی اخیرش در کرمان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان باید در انتخابات سه شرط را رعایت کنند. اول اینکه کاندیدا‌های ما نباید با نظام و رهبری زاویه داشته باشند. این امر پذیرفته است و تعارف نداریم.

وی افزود: نداشتن فساد مالی و فساد اخلاقی دو شرط دیگر است. با رعایت این شروط، الان ما در کرمان برای ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس انتخابات رقابتی داریم.

مرعشی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی منطقه بعد از ۷ اکتبر، مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند امنیت ملی ایران را تضمین کند، گفت: ما باید حد معقولی از مشارکت را در انتخابات آینده شاهد باشیم. متاسفانه حاکمیت از ابتدای این انتخابات به این ضرورت یا دست کم به ملزومات آن توجه نکرد چرا که انتخابات با مشارکت بالا بدون رقابت شکل نمی‌گیرد و ما این گله را از حاکمیت داریم که چرا در این شرایط خاص، فضا را باز نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: از زمانی که نظارت استصوابی شروع شده گام به گام کار به جایی رسید که حتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم رد صلاحیت شد و امروز حسن روحانی یا کسی که وزیر اطلاعات بوده رد صلاحیت شده‌اند. با این وضعیت، نظام تک‌حزبی مثل چین برای اداره کشور بهتر است. دست کم از داخل آن مدل چینی، اشتغال و رشد اقتصادی بیرون آمده است.

مرعشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یادآور شد: الان هیچ رئیس جمهور پیشین محترمی در کشور وجود ندارد. به قول دوستان، روسای جمهور یا باید مثل شهید رجایی شهید شوند یا مثل آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری برسند تا محترم بمانند. در حالی که امثال روحانی هشت سال سابقه اداره کشور را دارند. من نمی‌گویم دوباره رئیس‌جمهور شوند، اما باید از تجربیاتشان استفاده شود. یکی از کارکرد‌های مهم احزاب این است که تجربیات افراد دوره‌های قبل در قالب حزب به جوانان انتقال پیدا می‌کند و اینگونه کادرسازی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی