تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در آستانه دو سالگی تجاوز نظامی مسکو به اوکراین مطرح شد

درخواست پوتین از مردم روسیه؛ بیش از ۳ بچه بیاورید!

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، که دو سال پیش جنگ خونین با اوکراین را کلید زد، از مردم این کشور خواسته فرزندآوری خود را افزایش داده و بیش از ۳ بچه بیاورند.

کد خبر: ۱۶۱۴۳۰
۱۰:۵۵ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

درخواست پوتین از مردم روسیه؛ فرزند بیشتر بیاورید!

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از مردم این کشور خواست به منظور «زنده ماندن ملت» و «حفظ هویت روسی» فرزندآوری خود را افزایش دهند و در صورت امکان بیش از سه بچه بیاورند.

به گزارش «رویترز»، روسیه از زمان آغاز جنگ خود با اوکراین در حدود دو سال پیش، متحمل تلفات سنگین، اما اعلام‌نشده‌ای در جبهه‌های جنگ شده است. علاوه بر این، صد‌ها هزار شهروند روس نیز به خاطر مخالفت با این درگیری یا ترس از اعزام شدن به خط مقدم جنگ از کشور فرار کرده‌اند.

پوتین که روز پنج‌شنبه به بازدید از یک کارخانه تانک‌سازی در منطقه اورال رفته بود، خطاب به کارکنان این کارخانه گفت مردم روسیه برای حفظ هویت خود به حداقل دو فرزند در هر خانواده نیاز دارند.

به گفته وی: «اگر می‌خواهیم به عنوان یک گروه قومی زنده بمانیم، یا بهتر است بگویم به عنوان گروه‌های قومی ساکن روسیه، هر خانواده باید حداقل دو فرزند بیاورد. اگر هر خانواده فقط یک فرزند داشته باشد، جمعیت کشور کاهش می‌یابد. برای گسترش و توسعه کشور حداقل به سه فرزند در هر خانواده نیاز است.»

به گفته رویترز، پوتین خود را حامی «ارزش‌های سنتی» می‌داند، و می‌گوید به «خانواده، ملت و مسیحیت ارتدوکس» معتقد است. بر این اساس، طی دوران ۲۴ ساله‌ای که وی در مقام‌های مختلف دولتی در قدرت بوده است، روسیه عموما ارزش‌های اجتماعی محافظه‌کارانه را دنبال کرده است.

به نقل از العربیه، روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به مدت دو دهه متحمل کاهش تدریجی جمعیت شد، و مشکلات مزمن مانند مصرف شدید الکل توسط شهروندان این کشور از دلایل اصلی این قضیه بود.

دفتر آمار کشوری روسیه در آغاز سال ۲۰۲۳ جمعیت این کشور را ۱۴۶.۴ میلیون نفر تخمین زد. این رقم نسبت به حدود ۱۴۹ میلیون نفر در ۲۰ سال پیش کاهش یافته است، اما نسبت به جمعیت حدود ۱۴۳ میلیون نفری بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بیشتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی