تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
میرتاج‌الدینی بیان کرد

۱۳ میلیارد یورو برای واردات کالا‌های اساسی و دارو

محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از تخصیص بیش از ۱۳ میلیارد یورو برای واردات کالا‌های اساسی و دارو خبر داد.

کد خبر: ۱۶۱۳۸۵
۱۱:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

۱۳ میلیارد یورو برای واردات کالا‌های اساسی و دارو

دیدارنیوز: عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: مجلس شورای اسلامی میزان ارز ترجیحی تخصیصی برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو تعیین کرد لذا در سال آینده ثبات قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: شورای نگهبان در بند الف تبصره چهار مربوط به اختصاص میزان ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی این ایراد را گرفته بود که کاهش ارز تخصیص یافته تورم‌زا است.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی ابهام را اینگونه برطرف کرد که مصوبه قبلی خود یعنی اختصاص ۱۰ میلیارد یورو ارز ترجیحی برای واردات کالا‌های اساسی به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو افزایش پیدا کرد.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: دولت اعلام کرده بود که به ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز دارد، مجلس شورای اسلامی ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو مصوب کرد که همان ۱۵ میلیارد دلار مدنظر دولت است لذا مجلس آنچه برای تامین ارز واردات کالا‌های اساسی است را به تصویب رسانده و ما ثبات قیمت‌ها را خواهیم داشت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر این‌که مجلس به معیشت مردم توجه دارد، گفت: تاکید ما به دولت این است که این ارز ترجیحی فقط برای واردات نهاده‌ها کشاورزی و کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص پیدا کند لذا اگر اقدامی غیر از این صورت گیرد برخلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه خواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی