تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نرخ ارز در ایران

پوند ۷۰ هزار تومان شد؛ کانال دلار تغییر می‌کند؟

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار، ماندن در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. همچنین روز سه‌شنبه پوند انگلیس با افزایش ۳۱۰ تومانی به کانال ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد.

کد خبر: ۱۶۱۳۷۲
۰۹:۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

پوند ۷۰ هزار تومان شد؛ کانال دلار تغییر می‌کند؟

دیدارنیوز: قیمت دلار روز سه‌شنبه نوسان افزایشی محدودی داشت. معامله‌گران بازار ارز معتقدند سیاست‌گذار برای حفظ ثبات در این بازار با ارزپاشی ذخایر دلاری کشور را به آتش کشیده است. این در حالی است که با وجود ثبات قیمت دلار، امروز قیمت سایر ارز‌ها افزایشی بود و پوند ۷۰ هزار تومان شد.

قیمت دلار در چهارمین روز هفته با تحرکات محدود در منطقه‌ای مشخص نوسان داشت. این در حالی است که روند عرضه و تقاضا در تعادل بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست‌گذار مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار است، که البته فعلا شرایط باثبات و آرامی در بازار ایجاد کرده است؛ علاوه بر آن، شرایط آرام سیاسی در منطقه نیز سیگنال خاصی به بازار‌های مالی نمی‌دهد.

برخی از کاهشی‌های بازار معتقدند با وجود تاکید کارشناسان بر روند صعودی قیمت دلار در پایان سال جاری، در روز‌های آینده شاهد صعود‌های شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا که ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۲

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار، ماندن در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها معتقدند کاهش‌های محدود قیمت دلار، در واقع استراحت در روند صعودی است.

در همین راستا، کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بیکاری، ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت را از تبعات سیاست کنترل قیمت دلار می‌دانند و معتقدند با جمع شدن فنر قیمت‌ها، نمی‌توان به کمک تزریق میلیارد‌ها دلار از درآمد‌های نفتی، تورم را مهار کرد. کارشناسان بر این باورند که نمی‌توان شعار واقعی شدن و تعدیل نرخ ارز را داد، ولی سال‌ها به سرکوب و پایین نگه داشتن مصنوعی آن پرداخت.

پوند ۷۰ هزار تومان شد

گفتنی است روند قیمت در بازار‌های مالی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در بیشتر ارز‌ها افزایشی بود. درهم امارات در کانال ۱۵ هزار تومانی پیشروی کرد و با افزایش ۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۷۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس با افزایش ۳۱۰ تومانی به کانال ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. قیمت یورو افزایش قیمت ۱۱۰ تومانی داشت و به قیمت ۵۹ هزار و ۶۷۰ تومان رسید.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی