تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

معاینه همزمان چند بیمار ممنوع!

سعید بیرودیان، رئیس هیات مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران می‌گوید که معاینه چند بیمار به طور همزمان توسط پزشک جزو موارد ممنوع است و خاطیان جریمه خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۱۳۶۷
۰۸:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

معاینه همزمان چند بیمار ممنوع!

دیدارنیوز: رئیس هیات مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران با بیان تاکید بر اینکه معاینه چند بیمار به طور همزمان توسط پزشک جزو موارد ممنوع است، درباره جرایم در نظر گرفته شده برای این موضوع طبق «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» توضیح داد.

دکتر سعید بیرودیان، درباره رسیدگی به وضعیت معاینه چند بیمار به طور همزمان توسط پزشکان گفت: براساس مفاد کتاب «راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران»، حضور و معاینه چند بیمار به صورت همزمان در مطب پزشکان جزو موارد ممنوعه اخلاق پزشکی به حساب می‌آید. البته تاکنون، شکایتی در ارتباط با معاینه چند بیمار به صورت همزمان توسط پزشکان ثبت نشده است.

وی ادامه داد: اگر پرونده‌ای درخصوص معاینه چند بیمار به طور همزمان تشکیل شود از معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به هیات انتظامی و کمیسیون اخلاق سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود. با توجه به ممنوعیت معاینه بیماران به صورت همزمان در مطب‌های پزشکان بر اساس مفاد کتاب راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، معاینه بیماران در حضور دیگران جزو تخلف شئون پزشکی به حساب می‌آید و هیات انتظامی، خاطیان را جریمه می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران با بیان اینکه جرائم تخلف حضور چند بیمار به صورت همزمان متفاوت است، افزود: طیفی از جرائم برای موضوع معاینه چند بیمار به صورت همزمان در نظر گرفته شده، جرائم از تذکر شفاهی در موارد خفیف تا جلوگیری از طبابت موقت یا دائم در موارد شدید در نظر گرفته‌اند. تذکر شفاهی در موارد خفیف، تذکر کتبی، درج در پرونده و جلوگیری از اشتغال موقت یا دائم پزشک در موارد شدید جزو جرائم در نظر گرفته شده هستند.

بیرودیان درباره وضعیت کلی پرونده‌های اخلاق پزشکی نیز به ایسنا گفت: سالیالنه، حدود ۳۰ تا ۴۰ پرونده در استان تهران در ارتباط با اخلاق حرفه‌ای به هیات‌های انتظامی، بدوی و تجدید نظر ارجاع داده می‌شود که مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها بر عهده کمیسیون اخلاق است. کمیسیون اخلاق در تمام استان‌های کشور فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی