تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
با پیروزی در خانه حریفان

کار سیتی و رئال راحت شد

در دو دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی در دانمارک پیروز شد و رئال مادرید کار سختی در آلمان نداشت.

کد خبر: ۱۶۱۳۶۶
۰۸:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

کار سیتی و رئال راحت شد

دیدارنیوز: رئال مادرید و منچسترسیتی، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را با برد آغاز کردند.

دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری ۲ مسابقه آغاز شد که طی آن منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی در خانه کپنهاگن با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. همکاری‌های کوین دی‌بروینه و فیل فودن به ۲ گل برای سیتیزن‌ها ختم شد و برناردو سیلوا در انتهای نیمه اول دیگر گل شاگردان گواردیولا را به ثمر رساند. دی‌بروینه روی هر ۳ گل تیمش در این مسابقه اثر مستقیم گذاشت. رئال مادرید در دیگر دیدار با نتیجه یک بر صفر لایپزیش را شکست داد. بازی پایاپای دنبال شد، اما تک گل براهیم دیاس در ابتدای نیمه دوم برای پیروزی ارزشمند شاگردان کارلو آنچلوتی در خانه لایپزیش کافی بود.

گل کارساز دیاس

رئال مادرید ۳ روز بعد از پیروزی مقتدرانه ۴ بر صفر مقابل خیرونا، قدم به ورزشگاه ردبول آرنا گذاشت؛ آن هم در حالی که شاگردان مارکو رزه در ۶ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها تنها یک پیروزی به دست آورده بودند. بازی در خانه لایپزیش، اما به شکلی نسبتاً پایاپای پیش رفت و یاران رئال مادرید با وجود پیروزی، موقعیت‌های کمتری نسبت به حریف ایجاد کردند. تعداد شوت‌های در چارچوب یاران لایپزیش در طول مسابقه به عدد ۹ رسید. شاگردان آنچلوتی تنها ۳ بار قاب دروازه گولاشی را هدف قرار دادند.

کار سیتی و رئال راحت شد

حملات ۲ تیم در طول ۴۵ دقیقه نخست بی‌حاصل باقی ماند. یاران لایپزیش توپ را به پشت خط دروازه آندری لونین رساندند، اما گل میزبان به دلیل آفساید مردود اعلام شد و حرکات تکنیکی وینیسیوس جونیور در شکافتن خط دفاع باصلابت لایپزیش ناموفق بود.

نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان رسید، اما تنها ۳ دقیقه بعد از شروع مجدد کار، براهیم دیاس رئال مادرید را پیش انداخت. حرکت پا به توپ دیدنی بازیکن سابق میلان از کناره خط طولی سمت راست زمین آغاز شد. او هنریکس، رام و کلوسترمن را جا گذاشت؛ پیش از آنکه با یک ضربه کات‌دار دیدنی گوشه دورتر دروازه حریف را هدف قرار دهد.

این پایان کار نبود و رئال مادرید در دقیقه ۷۱ صاحب یک موقعیت گلزنی جدی دیگر هم شد. براهیم دیاس روی یک حمله تندوتیز توپ را به وینیسیوس جونیور رساند و او با یک ضربه زمینی زیبا دروازه را تهدید کرد. شوت، اما تنها به تیر عمودی دروازه پیتر گولاشی برخورد کرد.

حملات ۲ تیم در دقایق پایانی بی‌نتیجه بود و لوس‌بلانکوس مسابقه رفت را با یک پیروزی میلی‌متری در خانه حریف به پایان برد.

پیروزی شیرین سیتیزن‌ها

منچسترسیتی با آمار خیره‌کننده و ترسناک پیروزی در هر ۱۰ مسابقه اخیر پا به پایتخت دانمارک گذاشته بود و شاگردان پپ گواردیولا از همان دقیقه نخست کنترل بازی را به عهده گرفتند. پاس‌کاری ناتان آکه و جک گریلیش در سمت چپ منجر به ایجاد یک موقعیت جدی در دقیقه ۳ شد، اما ضربه سر نهایی کوین دی‌بروینه در شرایط مناسب از کنار دروازه به بیرون رفت.

کار سیتی و رئال راحت شد

منچسترسیتی تنها ۱۱ دقیقه زمان نیاز داشت تا نخستین گل مرحله حذفی فصل جاری را به ثمر برساند؛ دیاس توپ را به سمت راست برد و پاس در عمق زیبای فیل فون پشت سر مدافعان میزبان به دی‌بروینه رسید. هافبک خلاق بلژیکی بدون معطلی سمت دورتر دروازه گرابارا را هدف قرار داد و سیتیزن‌ها را پیش انداخت. روز‌های درخشان دی‌بروینه در بازگشت از مصدومیت همچنان ادامه دارد.

۱۲ دقیقه بعد چیزی نمانده بود واورو یک گل به خودی عجیب به ثمر برساند. دوکو حمله را آغاز کرد و برناردو سیلوا توپ را رو به عقب فرستاد؛ با این امید که هالند ضربه سر بزند. مدافع وسط اهل اسلواکی، اما زودتر از هالند توپ را شلیک کرد و تیر دروازه تیم خودش را به لرزه درآورد.

کار سیتی و رئال راحت شد

موج حملات سیتیزن‌ها همچنان ادامه داشت و دقایقی بعد، ارسال خطرناک دوکو از سمت چپ بار دیگر به ایجاد موقعیت انجامید. ضربه نمایشی زیبای ارلینگ هالند راهی به دروازه میزبان نداشت.

منچسترسیتی در دقیقه ۳۴ یک موقعیت عالی گلزنی ایجاد کرد، اما این بار برای تیم حریف. ادرسون یک پاس اشتباه به مقصد آکه ارسال کرد و توپ مستقیماً در اختیار الیونسی قرار گرفت. شلیک او البته بلوکه شد، اما این بار نوبت به ماتسون رسید تا با بهره‌گیری از توپ برگشتی و یک ضربه فنی دیدنی از فاصله ۲۰ متری دروازه میهمان را باز کند.

منچسترسیتی با هدف جبران گل، سراپا حمله شد و درست در نخستین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه نخست بار دیگر پیش افتاد. دی‌بروینه باز هم در مرکز حمله قرار داشت. ارسال او از سمت راست با برخورد به مدافعان حریف، منحرف شد و در سمت راست محوطه ۶ قدم در فرصتی مناسب در اختیار برناردو سیلوا قرار گرفت و هافبک تهاجمی تیم ملی پرتغال کار دشواری برای پیش انداختن مجدد منچسترسیتی نداشت.

حملات متوالی سیتیزن‌ها در تمام طول نیمه دوم ادامه داشت و هجمه‌های دائمی قهرمان اروپا لحظه به لحظه دفاع بی‌نوای میزبان دانمارکی را آزار می‌داد، اما نه شلیک‌های راه دور فیل فودن و جرمی دوکو در باز کردن دروازه حریف موفق بود و نه ضربات سر ارلینگ هالند روی ارسال از کناره‌ها.

کار سیتی و رئال راحت شد

به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه به پایان خواهد رسید، اما همکاری استثنایی کوین دی‌بروینه و فیل فودن در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم همه‌چیز را تغییر داد.

فودن حمله را در سمت راست آغاز کرد و توپ را با یک پاس در عمق در نزدیکی خط عرضی به هافبک بلژیکی رساند. پاس رو به عقب دیدنی دی‌بروینه توپ را در بین چندین مدافع میزبان به فیل فودن رساند تا به سادگی از دهانه دروازه، سیتی را به گل سوم برساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی