تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
تارا، هایما، پژو پارس، کوییک و ساینا گرانتر شدند

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو افزایشی شد به‌طوری که قیمت تارا تا ۲۰ میلیون تومان طی یک روز هم بالا رفت و بررسی قیمت محصولات سایپا حاکی از افزایش قیمت خودرو‌های پرفروشی همچون کوییک و ساینا است.

کد خبر: ۱۶۱۳۶۰
۲۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو

دیدارنیوز: قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو سه شنبه ۲۴ بهمن را بخوانید.

بازار خودرو امروز نوسان نسبی را پشت سرگذاشت. قیمت محصولات ایران خودرو افزایشی شد به‌طوری که قیمت تارا تا ۲۰ میلیون تومان طی یک روز هم بالا رفت. همچنین بررسی قیمت محصولات سایپا حاکی از افزایش قیمت خودرو‌های پرفروشی همچون کوییک و ساینا است. در ادامه جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۲۳ دی) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۵۵۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۹۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۷۰۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ثابت مانده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۷۴۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۲۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ میلیون کاهش پیدا کرده است. این خودرو تقریبا طی چهار ماه گذشته ۱۴۵ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۸۴۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۲ میلیون پایین آمده است. این مدل طی چهار ماه گذشته ۶۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک مدل V ۲ سال ۱۴۰۱، ۹۱۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر مدل V ۲ سال ۱۴۰۲ هم ۹۴۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX نیز به یک میلیاردو و۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت تارا دنده‌ای V ۱ سال ۱۴۰۲ هم به ۷۹۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۶۱ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۹۳۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای ثبات طی یک روز است. این خودرو نسبت به خرداد ۶۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۷۰۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و طی شش ماه گذشته ۱۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۶۲۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۶۴۵ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۵۵۵ میلیونی شده است که طی روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

سمند سورن پلاس XU ۷ P بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۵۹۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. سمند سورن پلاس EF ۷ بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز ۶۱۵ میلیون تومان است شده است که تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۳۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس XU ۷ P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۵۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت هایما ۸ S مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۸۵میلیون تومان شده است که ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. قیمت هایما S ۵، ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۴۲۰میلیون تومان رسیده است که طی یک روز ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۴۷۰میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۸۸ میلیون تومان به روزرسانی شد که طی روز گذشته یک میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است و ۳۹۰ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت ساینا S دنده ای مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۹۵ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۷۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۸۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ نیز به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده‌ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۸۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون گران شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۹۵ میلیون است که ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۸۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۶۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که ثابت مانده است.

قیمت شاهین GL دنده‌ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار و همچنین مشخص نبودن روند دلار از ساعات آینده، بعید به نظر می‌رسد که آغاز روند معاملات بازار خودرو از روز آینده افزایشی باشد. علی‌رغم اینکه شنیده‌ها از افزایش نسبی تقاضای بازار خبر می‌دهد، اما این افزایش تقاضا نمی‌تواند روی قیمت خودرو چندان تأثیرگذار باشد.

همچنین هفته گذشته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با حضور در یکی از برنامه‌های صداوسیما در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خودرو کاهشی خواهد شد پاسخ داد خیر. وزارت صمت نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: پاسخ «خیر» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به پرسش پایانی مجری برنامه ناظر بر مقدمات و اظهارات قبلی ایشان از ابتدا تا انتهای برنامه بوده و توضیحات تکمیلی ایشان مغفول واقع شده است. منظور روند افزایش قیمت خودرو در بازار است، نه قیمت کارخانه‌ای خودرو؛ چرا که قیمت خودرو در بازار تابع عواملی نظیر افزایش تورم در سال آینده، پیش بینی روند افزایش نرخ ارز درپی وقوع اتفاقات اخیر که باعث افزایش میانگین ۸۰۰ تومانی نرخ ارز شده است، رشد نقدینگی، میزان منابع ارزی قابل تخصیص از سوی بانک مرکزی به حوزه خودرو و اخبار تحولات منطقه است که در صورت عدم کنترل این موارد بر بازار خودرو تأثیر خواهد گذاشت.

باید توجه داشت که میزان تولید خودرو در کشور در ماه‌های پایانی سال در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این مسیر برای تقویت عرضه در بازار به‌صورت مستمر تحت نظارت و پایش قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی