تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

زیدآبادی: انتخابات ۱۱ اسفند فاقد ارزش دمکراتیک است

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار در مطلبی با عنوان «به کدام سمت و سو؟» درباره انتخابات پیش‌رو نوشت: انتخابات ۱۱ اسفند از نقطه نظر ارزش‌های دمکراتیک فاقد ارزش و اهمیت است، اما از حیث اینکه جهت‌گیری آینده کشور را به سمت تشنج‌زدایی آرام یا تشدید تشنج سوق دهد، از اهمیت سیاسی بی‌بهره نیست.

کد خبر: ۱۶۱۳۳۵
۱۲:۳۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

زیدآبادی: انتخابات ۱۱ اسفند فاقد ارزش دمکراتیک است

دیدارنیوز: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که انتخابات ۱۱ اسفند از نقطه نظر ارزش‌های دمکراتیک فاقد ارزش و اهمیت است.

زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «اگر انتخابات امسال به رقابتی بین اصولگرایان عملگرا و افراطی تبدیل شود، برگزاری آن معنا و مفهومِ خاص خود را پیدا خواهد کرد، اما تبدیل آن به رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، فاقد هر نوع معناست!

در رقابت بین اصولگرایان عملگرا و افراطی است که جهت‌گیری سیاسی آیندۀ کشور رقم می‌خورد. اگر این رقابت جنبۀ عملی به خود گیرد، طرفِ پیروزِ آن از اکنون قابل پیش‌بینی نیست. بدنۀ فعال اصولگرایی جذب طیف افراطی این جناح شده است، اما تسخیر کامل مجلس توسط این طیف، برای کل نظام سیاسی بحران‌آفرین خواهد شد و به همین دلیل احتمال اینکه "تمهید‌های معمول" برای کنترل آن‌ها اعمال شود، دور از انتظار نیست.

خلاصه اینکه، انتخابات ۱۱ اسفند از نقطه نظر ارزش‌های دمکراتیک فاقد ارزش و اهمیت است، اما از حیث اینکه جهت‌گیری آیندۀ کشور را به سمت تشنج‌زدایی آرام یا تشدید تشنج سوق دهد، از اهمیت سیاسی بی‌بهره نیست.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی