تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای آمریکا؛ حوثی‌ها به کشتی حامل بار ذرت به مقصد ایران حمله کردند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، شبه‌نظامیان حوثی بامداد دوشنبه، دو موشک از مناطق تحت کنترل خود در یمن به یک کشتی با پرچم جزایر مارشال در دریای سرخ شلیک کردند.

کد خبر: ۱۶۱۳۲۶
۱۰:۳۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

ادعای آمریکا؛ حوثی‌ها به یک کشتی حمله کردند

دیدارنیوز: این ستاد اعلام کرد، کشتی یونانی «استار آیرس» با پرچم جزایر مارشال و حامل بار ذرت، از برزیل به مقصد بندر امام خمینی ایران در حرکت بوده است.

این ستاد افزود، آسیب‌های سطحی به کشتی وارد شده و هیچ یک از خدمه آن مجروح نشدند، کشتی در آب‌ها به مقصد خود ادامه داده است.

یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی در بیانیه‌ای گفت، این حمله در «همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه» و در پاسخ به حملات آمریکا و بریتانیا در یمن انجام شده است.

سریع گفت، موشک‌ها به هدف اصابت کرده در حالی که کشتی هرگونه خسارت را کاملا رد کرده است. او بار دیگر تاکید کرد که این گروه تا پایان جنگ در غزه به حملات خود ادامه خواهد داد و از حرکت کشتی‌ها به بنادر اسرائیل جلوگیری خواهد کرد.

بیش از ۳۳ حمله

شبه‌نظامیان حوثی از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۳ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ با استفاده از انواع موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های انفجاری انجام داده‌اند.

بر اساس آنچه پنتاگون قبلا تایید کرده بود، خود نیرو‌های آمریکایی نیز بار‌ها با حملات مستقیم روبرو شدند که برخی از این موشک‌ها به کشتی‌های آن‌ها اصابت کرد.

حملات حوثی‌ها ترافیک جهانی کشتیرانی را مختل کرده و نگرانی‌ها از افزایش تورم جهانی را گسترش داده است.

این حملات همچنین به نگرانی عواقب جنگ ۴ ماهه اسرائیل و حماس، شدت بخشیده که خاورمیانه را بی‌ثبات و درگیری را گسترش دهد.

به نقل از العربیه، در واکنش به این حملات، برخی از شرکت‌های کشتیرانی مسیر کشتی‌های خود به جنوب آفریقا که مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری است را تغییر دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی