تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
کو صعود، کو قهرمانی؟

همه حسرت‌های فوتبال ایران!

فوتبال ایران به ناکامی و حسرت در تورنمنت‌های بزرگ عادت کرده؛ از جمله همین جام ملت‌های آسیا در قطر که شکست و نرسیدن به فینال آن از ۴۸ سال عبور و به ۵۲ سالگی خواهد رسید!

کد خبر: ۱۶۱۳۱۹
۰۹:۲۱ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

همه حسرت‌های فوتبال ایران!

دیدارنیوز: ناکامی در راه رسیدن به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باعث شد تا حسرت‌ها در عرصه ملی و باشگاهی برای فوتبال ایران ادامه داشته باشد.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حضور یافت و بعد از صعودی مقتدرانه از مرحله گروهی و عملکردی پرنوسان در دوئل با سوریه که به صعودی مشقت‌بار به جمع ۸ تیم برتر قاره ختم شد، ملی‌پوشان فوتبال ایران در حساس‌ترین دوئل مرحله یک‌چهارم نهایی برابر ژاپن قرار گرفتند؛ مسابقه‌ای که از آن به عنوان فینال زودرس رقابت‌ها یاد می‌شد و به نظر می‌رسید که برنده این دیدار کار سختی برای رسیدن به عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نداشته باشد.

شاگردان قلعه‌نویی با ارائه یک نمایش درخشان برابر ژاپن توانستند این تیم پرستاره را شکست بدهند و به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا راه یافتند. برد حیثیتی مقابل ژاپن با ارائه یک عملکرد خوب، فوتبال‌دوستان ایرانی را امیدوار کرده بود که ملی‌پوشان می‌توانند از سد قطر هم بگذرند و به مرحله فینال برسند، اما در پایان یک بازی پرماجرا، تیم ملی ایران شکست ۳ بر ۲ را برابر عنابی‌پوشان پذیرفت تا طلسم ناکامی‌های فوتبال ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ادامه پیدا کند.

بیش از نیم‌قرن حسرت برای قهرمانی در جام ملت‌ها

ملی‌پوشان فوتبال ایران آخرین‌بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ توانستند به فینال برسند و در همان دوره عنوان قهرمانی را هم به‌دست آوردند تا برای سومین دوره پیاپی جشن قهرمانی در قاره آسیا را بگیرند. بعد از آن قهرمانی، دیگر فوتبال ملی ایران نتوانسته در قاره کهن به قهرمانی برسد و حتی در مسیر رسیدن به مرحله فینال هم ناکام بوده است. با توجه به برگزاری دوره بعدی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ به میزبانی کشور عربستان، باید گفت حسرت قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا از نیم‌قرن عبور کرد!

از حسرت المپیکی‌شدن تا ناکامی در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا!

فوتبال ایران صرفاً در جام ملت‌های آسیا همواره در ۵ دهه اخیر ناموفق نبوده است؛ بلکه این عدم موفقیت به دیگر تورنمنت‌ها هم سرایت کرده است. در مسیر رسیدن به المپیک، تیم ایران بعد از حضور در المپیک ۱۹۷۶، دیگر نتوانسته در این تورنمنت حضور یابد و با توجه به ناکامی در مسیر کسب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، باید گفت که حسرت حضور در المپیک هم به بیش از نیم‌قرن افزایش پیدا کرده است! در جام جهانی، تیم ملی ایران ۶ بار حضور یافته، اما هیچ‌گاه نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند تا حسرتی ۴۸ ساله در این مسیر به‌ثبت برسد!

تیم‌های باشگاهی هم در لیگ قهرمانان آسیا روزگار خوبی ندارند. بعد از ۲ قهرمانی استقلال در قاره کهن و قهرمانی تیم پاس تهران، ۳۱ سال است که هیچ نماینده‌ای از ایران نتوانسته به عنوان قهرمانی برسد و با وجود ۲ حضور پرسپولیس در مرحله فینال در طول یک‌دهه اخیر، سرخ‌پوشان ناکام در طلسم‌شکنی بودند تا فوتبال ملی و باشگاهی ایران در آوردگاه‌های مهم در سطح قاره آسیا و مسابقات جهانی، با حسرت‌های مهمی مواجه باشند و طلسم‌های بزرگ در کارنامه فوتبال ایران دیده شود؛ طلسم‌هایی که می‌توان امیدوار به شکستن آن‌ها بود؛ اگر برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری لازم از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال انجام شود!

همه حسرت‌های فوتبال ایران!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی