تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
واکنش کاملا هریس به نگرانی‌ها درباره وضعیت رئیس‌جمهور آمریکا

آماده‌ام جای «بایدن» را بگیرم

نگرانی‌ها در آمریکا درباره عدم صلاحیت «جو بایدن» برای ماندن در سمت ریاست‌جمهوری باعث شده تا کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا برای گرفتن جای بایدن اعلام آمادگی کند.

کد خبر: ۱۶۱۳۰۶
۲۲:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

هریس

دیدارنیوز: معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای به عهده گرفتن وظایف «جو بایدن» که نگرانی‌های زیادی درباره صلاحیت روانی او وجود دارد اعلام آمادگی کرد.

بعد از شدت گرفتن نگرانی‌ها در آمریکا از عدم صلاحیت «جو بایدن» برای ماندن در سمت ریاست‌جمهوری به دلیل افت کارکرد‌های ذهنی، «کاملا هریس»، معاون او برای تصدی این سمت اعلام آمادگی کرده است.

هریس در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در پاسخ به اینکه متقاعد کردن رأی‌دهندگان برای اینکه وی صلاحیت جایگزین شدن با بایدن را دارد دشوار است گفت: «من آماده‌ام خدمت کنم، هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.»

هریس پیش از این هم گفته در صورت لزوم آماده است به جای بایدن وظایف ریاست‌جمهوری را بر عهده بگیرد. او با وجود این، تردید‌ها درباره صلاحیت بایدن برای ادامه ریاست‌جمهوری را رد کرده است.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، کاملا هریس بدون تشریح برنامه‌های تبلیغاتی خود گفت که کسانی که کار‌های او را دارند می‌بینند «به خوبی از توانایی من برای هدایت کشور آگاه هستند.»

اظهارات هریس در شرایطی مطرح شده که بازرس ویژه پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی جو بایدن در بخشی از گزارش خود به حواس‌پرتی او اشاره کرده بود.

«رابرت هر» در بخشی از آن گزارش نوشته اینکه یکی از اسناد در پارکینگی در ایالت «دلاور» پیدا شده نشان‌دهنده آن است که او احتمالاً فراموش کرده که چندین سال است این سند را در اختیار داشته است.

این بازرس ویژه علاوه بر این خاطرنشان کرده که بایدن در در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است.

او همچنین نوشته چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.»

او نوشته بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از ۸۰ سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از]وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»

در هفته‌های گذشته با توجه به آشکار شدن نشانه‌های بیشتر از عدم کفایت بایدن بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص برنامه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داغ شده است.

یک رسانه آمریکایی چند هفته پیش ادعا کرده بود «میشل اوباما»، همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ممکن است از همین حالا تبلیغات مخفیانه خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ را آغاز کرده باشد و شاید نامزد دموکرات‌ها به جای «جو بایدن» معرفی شود.

نیویورک‌پست نوشته بود باراک اوباما رایزنی‌هایی را با حامیان مالی دموکرات‌ها آغاز کرده و از آن‌ها پرسیده که نظرشان درباره معرفی میشل به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ چیست.

این رسانه مدعی شده بود که ممکن است در ماه مه جو بایدن اعلام کند که قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را دارد و در نتیجه، در نشست مجمع حزبی دموکرات‌ها میشل اوباما به عنوان جانشین او معرفی شود. به نوشته نیویورک‌پست، اعلام کناره‌گیری بایدن ممکن است در ماه آگوست، اندکی قبل از برگزاری نشست دموکرات‌ها اعلام شود.

نویسنده این گمانه‌زنی «سیندی آدامز» است که گفته می‌شود در حال حاضر فعالیت روزنامه‌نگاری انجام نمی‌دهد. لحن نوشته او در روزنامه نیویورک‌پست بیشتر به گمانه‌زنی و تحلیل شباهت دارد تا خبر.

او در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «چیزی که کشور الان به آن نیاز دارد یک فرد میانه‌رو است.» او همچنین به نارضایتی‌های عمومی مردم آمریکا از سیاستمداران هر دو حزب نیز اشاره کرده است.

با وجود این، تحلیلگران این ادعای نیویورک‌پست را رد کرده‌اند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی