تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تورم سالانه در دی‌ماه افت کرد

مسکن در دی‌ماه چقدر گران شد؟

متوسط وزنی قیمت مسکن در تهران طی اولین ماه زمستان به ۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل از آن یعنی آذر ۱۴۰۲، معادل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۶۱۳۰۲
۲۱:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

مسکن در دی‌ماه چقدر گران شد؟

دیدارنیوز: مرکز آمار ایران امروز گزارش تحولات بازار مسکن تهران در دی‌ماه ۱۴۰۲ را منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که تورم ماهانه این کالای اساسی در اولین‌ماه زمستان افزایشی ۲.۲ درصدی را تجربه کرده، اما تورم نقطه به نقطه و سالانه آن شیبی کاهشی داشته است.

مرکز آمار ایران گزارش تحولات بازار مسکن تهران در دی‌ماه ۱۴۰۲ را منتشر کرد. بر این اساس، متوسط وزنی قیمت مسکن در تهران طی اولین ماه زمستان به ۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل از آن یعنی آذر ۱۴۰۲، معادل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین ارقام مربوط به مسکن در دی‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد در اولین‌ماه زمستان منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ١٦٦ میلیون و ٣٩٢ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ٤٢ میلیون و ٣٤٩ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.

تورم نقطه به نقطه مسکن در دی ماه کاهش یافت

تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دی ماه ١٤٠٢ نسبت به ماه گذشته، ٥٧.٥ درصد یعنی ١١ واحد درصد کاهش را پشت سر گذاشته است. تورم نقطه به نقطه به معنای درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

مسکن در دی‌ماه چقدر گران شد؟

تورم سالانه در دی ماه افت کرد

نرخ تورم سالانه دی ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٢,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ٢.٩ واحد درصد کاهش را تجربه کرده است.

مسکن در دی‌ماه چقدر گران شد؟

تعداد معاملات مسکن در دی ماه افزایش یافت

گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن طی دی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که معاملات مسکن در این مقطع یک‌ماهه از چهار هزار و ۷۲ فقره به چهار هزار و ۴۶۵ فقره رسیده است و حدود ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

بیشترین معامله آپارتمان متعلق به منطقه ۵ با ۷۰۸ فقره خرید و فروش بوده و منطقه ۱۰ نیز با ۴۵۰ عدد معامله در رتبه بعدی قرار دارد. سومین جایگاه پرمعامله‌ترین منطقه نیز به منطقه ۲ با ۳۷۰ مورد معامله اختصاص دارد.

همان‌گونه که کارشناسان نیز در مورد آن هشدار داده بودند، گزارش مرکز آمار از دی‌ماه ۱۴۰۲ حاکی از آن است که روند کاهش قیمت ملک و آپارتمان در ماه‌های اخیر صرفا ناشی از رکود معاملات بوده و حالا با شروع دوباره معاملات و جنب و جوش ناشی از ماه‌های انتهایی سال بار دیگر قیمت نیز در شیب افزایشی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی