تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای یک روزنامه؛ قهرمانی تیم‌ملی هزینه هزار میلیاردی داشت!

روزنامه اعتماد ادعا کرد که قهرمانی تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، بالای هزار میلیارد هزینه روی دست مردم می‌گذاشت.

کد خبر: ۱۶۱۲۹۶
۱۸:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

ادعای یک روزنامه؛ قهرمانی تیم‌ملی هزینه هزار میلیاردی داشت!

دیدارنیوز: یک روزنامه ادعا کرد که قهرمانی ایران در قطر بالای هزار میلیارد هزینه روی دست مردم می‌گذاشت.

روزنامه اعتماد نوشت: «طبق اطلاعاتی که به خبرنگار ما رسیده است قهرمانی احتمالی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌توانست هزینه سنگینی را روی دوش بیت‌المال بگذارد.

در زمان تقریبا یک ماهه حضور ایران در جام ملت‌ها چندین کاروان تماشاگر اعزامی از نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف به قطر رفتند. برخی رسانه‌ها نوشتند هزینه این اعزام نزدیک به ۱۰۰ میلیارد شده است. خبرنگار ما از چند منبع غیررسمی در همین رابطه شنیده است که اگر ایران راهی فینال می‌شد یک کاروان چند هزار نفره جدید به قبلی‌ها ملحق می‌شدند برای «جشن قهرمانی خیابانی در دوحه» با حداقل دو شب اقامت و پول بلیت و بازی. مشخص نیست دقیقا چند نفر ولی احتمالا در کمترین حالت ۵ هزار نفر طبق برنامه از لحظه سوت پایان بازی ایران و قطر می‌رفتند سمت دوحه. طبق برآورد‌ها هزینه اقامت به اضافه پول بلیت رفت و برگشت این‌ها شاید رقمی بالغ بر ۶۰۰ - ۵۰۰ میلیارد می‌شد. بدون در نظر گرفتن بلیت بازی و اعزام برخی مسوولان که داستانش متفاوت است. از طرف دیگر گفته شده در صورت قهرمانی طبق برنامه‌ریزی تعداد زیادی بیلبورد در سطح شهر‌ها برای قهرمانی تیم ملی به مدت چندین روز رزرو می‌شد. اجاره این بیلبورد‌ها فقط در تهران به بالای ۱۰۰ میلیارد می‌رسد. بقیه شهر‌ها را هم می‌شود حساب کرد. در کنار برنامه‌ریزی شده بود که شهرداری‌ها جشن‌های خیابانی راه بیندازند. البته با بودجه‌ای که معلوم نیست از کجا قرار بود تامین شود.

در تهران هم بنا بر این بود که اتوبوس روباز بیاورند برای یک کارناوال بزرگ خیابانی. همه این‌ها هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان از خود به جا می‌گذاشت. البته همه کشور‌های جهان در صورتی که تیم فوتبال‌شان قهرمان شود دست به چنین اقداماتی می‌زنند، اما باید در نظر داشت که بودجه چنین جشن‌هایی مشخص است و دولت از طریق بودجه‌های عمومی یا بهتر بگوییم دست کردن در جیب ملت چنین کاری انجام نمی‌دهد. البته که تیم ایران قهرمان نشد و همه این برنامه‌ها هم ملغی شد. با این وجود شاید برخی از مردمی که از لحاظ مالی تحت فشار شدید قرار دارند با خود بگویند شانس آوردیم که قهرمان نشدیم!»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی