تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عضو سابق حزب اتحاد ملت:

میترا جلوداری: اخراج نشدم، استعفا دادم/ با زاکانی کار می‌کنم/ قبل از جنبش مهسا دبیرکل زن انتخاب کردیم

میترا جلوداری عضو مستعفی حزب اتحاد ملت، پس از ثبت نام برای نامزدی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با انتقاداتی از سوی اعضای حزب متبوع خود مواجه شد و پس از آن استعفا داد، گفت‌وگوی جاری با خانم جلوداری به این بهانه است.

کد خبر: ۱۶۱۲۹۴
۱۸:۴۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

میترا جلوداری: اخراج نشدم، استعفا دادم/ با زاکانی کار می‌کنم/ قبل از جنبش مهسا دبیرکل زن انتخاب کردیم

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در ادامه سلسله برنامه‌های رکن سه (رکن احزاب)، میزبان میترا جلوداری عضو سابق حزب اتحاد ملت بودیم، تا در رابطه با حواشی ایجاد شده برای او بحث و تبادل نظر کنیم.

ویدیوی کامل گفت‌وگو با میترا جلوداری را در اینجا، یوتیوب و دیگر حساب‌های دیدار در شبکه‌های اجتماعی ببینید

 

تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل، اضافه شدن مرحله پیش ثبت نام بود، به این صورت که نامزد‌ها قبل از مرحله اصلی ثبت نام می‌کنند و پس از بررسی‌های مقدماتی توسط هیات‌های اجرایی، کسانی که حائز شرایط ثبت نام هستند، اجازه می‌یابند که وارد مرحله ثبت نام اصلی شوند.

احزاب اصلاح‌طلب از همان روز‌های اول که بحث پیش ثبت نام‌ها مطرح بود، اولا نسبت به این مرحله از پروسه انتخابات انتقاد داشتند و معتقد بودند اساسا نیازی به اضافه شدن این مرحله به روند انتخابات نیست، دوم اینکه پیش بینی می‌کردند که در این دوره هم مانند دوره پیش نیرو‌های اصلاح‌طلب رد صلاحیت می‌شوند، بنابراین اکثرا به این نتیجه رسیدند که از همان ابتدا نظاره گر کارزار انتخابات باشند و ورود نکنند.

البته طبق معمول سال‌ها و دوره‌های گذشته انتظار می‌رفت که احزاب، چون کارگزاران، اعتماد ملی و ندای ایرانیان از جریان اصلاحات و حزب اعتدال و توسعه نزدیک به حسن روحانی، با تمام قوا ثبت نام کنند، که کردند، ولی جز تعدادی انگشت شمار تمامی ثبت نام کنندگان این احزاب رد صلاحیت شدند.

با اینکه جبهه اصلاحات از همان ابتدا اعلام کرده بود که در رابطه با انتخابات توصیه‌ای ندارند، اما از طرفی هم مانع از ثبت نام اعضای خود نشده بودند. از جمله احزاب تاثیرگذار جبهه اصلاحات حزب اتحاد ملت بود که به نظر می‌رسید بر خلاف احزابی، چون ندا و کارگزاران، ورودی به انتخابات نداشته باشند، اما کاشف به عمل آمد که چند تن از اعضای موثر این حزب هم پیش ثبت نام کرده اند و مرحله ثبت نام نهایی را هم انجام دادند.

میترا جلوداری مهمان برنامه رکن سه یکی از سه نفری است که از حزب اتحاد ثبت نام کرد و این کار برای او حواشی و عواقبی به دنبال داشت. او با انتفادات تند دیگر اعضای حزب مواجه شد و با اینکه شنیده شده بود که او را اخراج کردند، اما خودش می‌گوید استعفا داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود سکوت یا انفعال حزب متبوعش چرا ثبت نام کرد، گفت: واقعیت این است که به رغم اینکه جبهه اصلاحات اعلام کرده بود توصیه‌ای ندارد، اما حزب اتحاد ملت مصوبه یا نظر روشنی برای ثبت نام یا عدم ثبت نام اعضا نداشت و به صفت شخصی و حقیقی در انتخابات ثبت نام کردم که البته تایید صلاحیت نشدم و برای دور شدن از حواشی بیشتر از حزب هم استعفا دادم، اخراج نشدم.

جلوداری درباره عملکرد اصولگرایان اظهار کرد: نباید بی انصافی کرد. بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها در دوره محمود احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و در همین دوره آقای رئیسی از هنرمندان خارج نشین دعوت شد به کشور برگردند. از این نگاه باید حمایت کرد.

این فعال سیاسی درباره شعار جامعه محوری جریان اصلاحات عنوان کرد: حزب سیاسی نباید دنباله‌رو مردم باشد، بلکه باید به مردم راه نشان دهد.

این قصه بهانه گفت‌وگوی من اسفندیار عبداللهی با خانم جلوداری بود، اما بحث ما متوقف در این موضوع نماند و طبق رسم برنامه‌های پیشین رکن سه، درباره مسائل جاری و مبتلابه جامعه هم صحبت کردیم و گذشته، حال و آینده ایران را از زاویه دید یک فعال حزبی جوان و یک زن اصلاح‌طلب مورد بررسی قرار دادیم.


گفت‌وگوی مفصل با میترا جلوداری را در یوتیوب و دیگر حساب‌های دیدار در شبکه‌های اجتماعی ببینید و بشنوید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی