تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
اصولگرایان به «لیست واحد» نمی‌رسند

بادامچیان: اصلاح‌طلبان، اپوزیسیون شده‌اند

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه اصولگرایان با یک فهرست وارد انتخابات مجلس نمی‌شوند، به اپوزیسیون شدن اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: نه اصلاح‌طلبی خیلی جایی در بین ملت ما دارد و نه اصلاح‌طلب اعتدالی و نه میانه‌رو‌های غربگرا جایی در ایران دارند.

کد خبر: ۱۶۱۲۹۳
۱۸:۲۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بادامچیان: اصلاح‌طلبان، اپوزیسیون شده‌اند

دیدارنیوز: اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه می‌گوید: شورای ائتلاف، شورای وحدت، جبهه پایداری و دیگران در انتخابات اسفندماه به فهرست واحد نمی‌رسند.

«اصولگرایان با یک فهرست وارد انتخابات مجلس نمی‌شوند.» این نکته را اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه با توجه به حال و هوای جلسات این روز‌های اصولگرایان مطرح می‌کند و حتی اعتقاد دارد که سرفهرست‌ها هم شخصیت محور نیست و قرار نیست یک سرفهرست وجود داشته باشد.

بادامچیان در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین اظهار داشت: «آقای فتحعلی آخوندزاده ضداسلام و ضدخدا که کمونیست است می‌گوید اصلاحات، رضا شاه هم می‌گوید اصلاحات، محمدرضا شاه می‌گفت اصلاحات ارضی و ۱۹ ماده اصلاحات، شما هم می‌گویید اصلاحات. خب پس یک اصطلاح داریم که گرچه واژه‌اش فارسی است، اما مفهوم و بازتاب و پیامدش همه غرب‌زدگی است و همه‌چیز غربی‌ها است، هیچ با فرهنگ ایران و اسلام هماهنگی ندارد.

گفتم یک اصلاحات هم داریم که از دوم خرداد شروع شده، این اصلاحات وارداتی نیست و داخلی است. این‌ها هم به تبعیت آنها، اما همین اصلاحات داخل ایران غرب‌زده است. مرحوم آقای جلال آل احمد در کتاب غرب‌زدگی می‌گوید: غرب‌زدگی یعنی سیستم گندم میکروب کشنده است، ظاهرش گندم است باطنش کشنده است.

خب شما بیایید بگویید نه این غلط است و ما غرب‌زده نیستیم و اصلاحات برخاسته از متن اسلام پیامبر و از متن خط امام خمینی است. اثبات کنید ما از خدا می‌خواهیم. شما که اصلاحات بر این نظام جمهوری اسلامی را هم نمی‌خواهید. چون تعریفش نمی‌کنید.

بعد به قول خودتان به شکل اپوزیسیون درآمدید. این دوره هم ببینید روزنامه‌های اصلاح‌طلب هرچیزی می‌نویسند منفی است. به قول حافظ شیرازی: عیب می‌جمله چو گفتی هنرش نیز بگو نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند؟

ببینید واقعیت این است که هنوز اصلاحات تعریف‌شده نیست و، چون خودشان نمی‌دانند چه می‌خواهند؟ و، چون جریان‌شان نمی‌داند چه باید بگوید؟ و چون هیچ حرفی برای گفتن ندارند. این‌ها الان حرف دارند؟ درباره مشکلات اقتصادی چه حرفی دارند؟ بروید با آمریکا و اسرائیل بسازید مشکل حل می‌شود. بروید برجام را قبول کنید.

دوم اینکه معلوم شده که این‌هایی که رفتند برجام را امضا کردند، نظام میدان داد و مقام رهبری هم مشکلی نداشتند و تأیید هم داشتند و هیچ‌وقت با آقای ظریف و تیمش برخورد نکردیم. اما این مسأله برجام هم تهش آقای ترامپ بیرون رفت. خب چه شد؟ پس بنابراین نه اصلاح‌طلبی خیلی جایی در بین ملت ما دارد و نه اصلاح‌طلب اعتدالی و نه میانه‌رو‌های غربگرا جایی در ایران دارند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی