تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

واکنش پاکستان به حمله موشکی ایران؛ نقض حاکمیت عواقب جدی دارد

پس از حمله موشکمی شب گذشته ایران به اهدافی در پاکستان، وزارت امور خارجه پاکستان این حمله را محکوم و اعلام کرد که نقض حاکمیت می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۱۲۶۲
۰۸:۳۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۲

واکنش پاکستان به حمله موشکی ایران؛ نقض حاکمیت عواقب جدی دارد

دیدارنیوز: وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور حمله موشکی ایران به خاک خود را که منجر به کشته شدن دو کودک شد، به شدت محکوم می‌کند؛ نقض حاکمیت می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

در سند منتشر شده در وب سایت این وزارتخانه آمده است: "پاکستان شدیداً نقض بی دلیل ایران به حریم هوایی و حمله به خاک پاکستان را محکوم می‌کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد".

وزارت امور خارجه پاکستان از کشته شدن دو کودک و زخمی شدن سه دختر دیگر در نتیجه حمله ایران خبر داد.

یادداشت اعتراضی به مقام ارشد مربوطه وزارت خارجه ایران در تهران تسلیم شد. علاوه بر این، کاردار ایران به وزارت خارجه پاکستان احضار شد و در آنجا به وی اطلاع داده شد که مسئولیت عواقب این حمله تنها بر عهده ایران خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه با موشک‌های بالستیک و هواپیما‌های بدون سرنشین، پایگاه اصلی گروهک تروریستی جیش‌العدل واقع در ایالت بلوچستان پاکستان در مرز ایران را مورد هدف قرار داد. این اولین حمله موشکی نیرو‌های مسلح ایران به خاک پاکستان است.

اواسط آذرماه سال گذشته یک حمله تروریستی در منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران رخ داد که در نتیجه آن حداقل ۱۲ مامور پلیس کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. مسئولیت این حمله تروریستی را گروه سنی جیش العدل که در ایران به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، بر عهده گرفت که علیه حکومت جمهوری اسلامی که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند می‌جنگند.

استان سیستان و بلوچستان که در جنوب شرقی ایران و در مرز افغانستان و پاکستان قرار دارد، اغلب در اخبار ایران مربوط به کشته شدن مرزبانان مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم ظاهر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی