تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اینکه می‌گویند ردصلاحیت صورت گرفته و از این حرف‌ها، اصلا چنین چیزی وجود ندارد

ادعای عضو موتلفه؛ اگر رای ندادید، حق اعتراض ندارید!

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادعا کرد کسانی که در انتخابات رای ندهند، به عنوان شهروند حق اعتراض ندارند.

کد خبر: ۱۶۱۲۱۴
۱۰:۰۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

ادعای عضو موتلفه؛ اگر رای ندادید، حق اعتراض ندارید!

دیدارنیوز: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند، نشان دادند که قدرت کنش سیاسی ندارند. به آن‌هایی که مردد برای حضور هستند هم باید بگویم که اکنون جای تردید نیست. به هرحال چه رای دهند یا چه ندهند، انتخابات برگزار می‌شود و عده‌ای هم به مجلس می‌روند، اما فردا روز نمی‌توانند انتقاد کنند که چرا چنین تصمیمی گرفته شد! دیگر به عنوان شهروند حق اعتراض ندارد، مگر اینکه مشارکت کند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره انتخابات مجلس دوازدهم با رویداد۲۴ گفتگو کرده است که مهمترین بخش‌های سخنان او را در ادامه می‌توانید بخوانید:

فضای انتخاباتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

میزان مشارکت در حال بالا آمدن است. بعد از تایید صلاحیت‌ها حرکتی در میان نامزدها، احزاب و گروه‌ها شروع شده و در یک ماه گذشته نیز براساس نظرسنجی‌هایی که روزانه صورت می‌گیرد، شاهد رشد مشارکت و حضور مردم درانتخابات و برطرف شدن برخی از تردید‌ها در خصوص مشارکت‌ها است. همچنین سخنان رهبری نیز در افزایش نرخ مشارکت تاثیر مثبت گذاشته است و به نظر می‌رسد اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند، تا یک ماه آینده به مشارکت بالا و منطقی بسیار خوبی خواهیم رسید.

نظرسنجی‌ها هر روز در حال انجام است. هم احزاب هم دستگاه‌هایی که دراین زمینه امکانات لازم را دارند انجام می‌دهند. در مجموع مجموعه چندین دستگاه که کارشان نظرسنجی است، می‌تواند مستند خوبی باشد.

* نظرسنجی‌هایی که می‌گویید جایی هم منتشر شده است؟

این نظرسنجی‌ها را ندیدم که به صورت عمومی منتشر شود، اما خب وزارت کشور در مصاحبه‌هایشان مطرح می‌کنند. هرچه دشمن علیه ملت ما اقدام می‌کند، انسجام ملت و حمایت ملت از نظام و انقلاب افزایش پیدا می‌کند. همیشه اقدامات دشمن مانند همین حملات تروریستی اثر معکوس داشته است.

* برخی می‌گویند اتفاقات غم‌باری مثل حادثه کرمان بر فضای سیاسی هم تاثیر می‌گذارد. به نظرتان این تاثیر چگونه است؟

اکنون به دلیل حادثه کرمان، فضای اندوه بر مردم حاکم است و نمی‌توان گفت تاثیر مثبت و منفی محسوسی در روند انتخابات و میزان مشارکت ندارد. کسانی که عزم جدی برای حضور در انتخابات دارند، این موضوع چیزی از عزمشان کم نمی‌کند. آن‌هایی که عزمی ندارند هم کلا رویشان تاثیری ندارد. اما قشری که بی‌تفاوت هستند یا هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته‌اند، ممکن است این حمله تروریستی روی آن‌ها تاثیر مثبت داشته باشد و احساس کنند به هر حال دشمنان همه تلاششان را کرده‌اند تا مردم را از صحنه انتخابات کنار بزنند.

* رد و تایید صلاحیت‌ها چطور؟ چه تاثیری گذاشته است؟

اینکه می‌گویند ردصلاحیت صورت گرفته و از این حرف‌ها، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. هرکسی چنین ادعایی می‌کند دروغ می‌گوید. همه جریان‌های سیاسی در کشور نامزد دارند و اصلاح‌طلبان هم سه برابر نیاز مجلس تایید شده‌اند و در صحنه حضور و فعالیت دارند. اطلاعاتی که از افراد تایید صلاحیت شده داریم، این است که هیچ جریانی نیست که نماینده‌ای در انتخابات نداشته باشد.

* اصلاح طلبان می‌گویند چهره‌های اصلی آن‌ها تایید نشده‌اند.

اینکه گفته می‌شود افراد دسته اول رد صلاحیت شده باشند، خب ممکن است یک دسته اول مثلا جنایتی کرده باشد یا پرونده قضایی هم داشته باشد و صدتا کار دیگر هم کرده باشد؛ حالا به خاطر انتخابات باید تایید شود؟ حالا یک سلطنت‌طلب بگوید اگرولیعهدم آمد من نامزد دارم و رای می‌دهم! این حرف که منطقی نیست. همه جریان‌ها در حد خودشان و چارچوب قانون نامزد دارند. در دوره پنجم بیشترین رد صلاحیت را داشتیم و بیشترین مشارکت را هم داشتیم.

کل تاثیر ردصلاحیت‌ها در میزان مشارکت یک و نیم درصد بیشتر نیست. برخی برای ایجاد تردید در ذهن مردم ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند. همه کسانی که به دنبال اصلاح وضع موجود هستند، هیچ راهی جز انتخابات برای حل مشکلات ندارند؛ بنابراین اگر کسی فهم لازم را نسبت به راه‌کار‌های حل مسائل کشور داشته باشد، قطعا نسبت به انتخابات احساس وظیفه و مسئولیت می‌کند. مگر اینکه اصلا کلا در این وادی‌ها نباشد و برایش مسئله‌ای نباشد که مشکل اقتصادی داریم یا نه. این گروه هم یک اقلیت هستند.

* به نظرتان مشارکت چند درصد خواهد شد؟

با توجه به شرایطی که می‌بینم، به نظرم میزان مشارکت بالای ۵۵ درصد باشد. کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند، نشان دادند که اصلا قدرت کنش سیاسی ندارند. کسی که کنش سیاسی ندارد یعنی سرنوشت خود را به دست دیگران سپرده است و نمی‌خواهد نقشی در سرنوشتش داشته باشد. به آن‌هایی که مردد برای حضور هستند هم باید بگویم که اکنون جای تردید نیست. به هرحال چه رای دهند یا چه ندهند، انتخابات برگزار می‌شود و عده‌ای هم به مجلس می‌روند، اما فردا روز نمی‌توانند انتقاد کنند که چرا چنین تصمیمی گرفته شد! دیگر به عنوان شهروند حق اعتراض ندارد، مگراینکه مشارکت کند.

کسی غیر از آنکه مردم رای می‌دهند از صندوق بیرون نمی‌آید. تا الان کسی در نظام جمهوری اسلامی نتوانسته چنین موضوعی را اثبات کند که از صندوق چیزی بیرون می‌آید که مردم به آن رای نداده‌اند. سیستم انتخاباتی ایران به لحاظ هوشمندی و دقت، بسیار دقیق و درست است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی