تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

توضیحات پلیس درباره ویدیوی بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درباره ویدیوی «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب» اعلام کرد: «با دستور توقف پلیس و اطلاع راننده‌؛ این شخص در ابتدا از اجرای دستور خودداری کرده که پس از ارائه توضیحات لازم به ایشان مسیر قانونی طی شده و سایر اظهارات طرح شدهِ فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد.»

کد خبر: ۱۶۱۱۶۰
۰۹:۴۱ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

توضیحات پلیس درباره بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب

دیدارنیوز: درپی انتشار ویدیویی با عنوان «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب» مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

در روز‌های اخیر ویدیویی تحت عنوان «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب» در فضای مجازی منتشر شد، موضوعی که واکنش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را درپی داشت.

این مرکز در توضیح جزئیات این ماجرا گفت: «روز شنبه مورخه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ عوامل پلیس امنیت عمومی مستقر در میدان صنعت واقع در شهرک غرب؛ یک دستگاه خودرو هیوندا مشکی دارای سابقه توقیفِ فیزیکیِ خودرو به دلیل کشفِ حجاب در مرحله سوم ارسال پیامک را شناسایی و برابر قانون از راننده درخواست شد تا فرایند توقیف خودرو اجرا شود.»

در ادامه این توضیحات پلیس آمده است: «با دستور توقف پلیس و اطلاع راننده‌ محترم؛ این شخص در ابتدا از اجرای دستور خودداری کرده که پس از ارائه توضیحات لازم به ایشان مسیر قانونی طی شده و سایرِ اظهاراتِ طرح شدهِ فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد.»

نحوه پیگیری پیامک کشف حجاب در خودرو چگونه است؟

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در ادامه توضیحاتی را درباره نحوه توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب ارائه و اعلام کرد: «فرایند توقیف خودرو در چهارچوب طرحِ عفاف و حجاب در مرحله اول به‌صورت پیامکی و ارشادی است، پیامک ارسال شده در این مرحله برابر لینک ارسالی در متن پیامک قابل اعتراض و رسیدگی است. بلا پیامک مرحله دوم توقیف خودرو بصورت سیستمی انجام شده و منع خدمات شامل خرید و فروش خودرو، خلافی خودرو و... اجرا می‌شود که مدت آن دو هفته است.»

در ادامه این توضیحات آمده است: «پیامک مرحله سوم ارجاع مالک خودرو به پلیس+۱۰ برای اعمال قانون و توقیف خودرو به‌صورت فیزیکی است. در این مدت خودرو به مدت یک هفته توقیف است و پس از آن فرایند رفع توقیف انجام می‌شود.»

بنابر اعلام پلیس پایتخت در تمامی این مراحل نیاز به حضور در اماکن پلیس نبوده و مرحله سوم از طریق دفاتر خدماتی پلیس+۱۰ امکان‌پذیر است. همچنین در صورت کشف حجاب توسط سرنشین خودرو پیامک برای مالک خودرو جهت سیر مراحل قانونی ارسال می‌شود.»

مطلب مرتبط:

پیامد‌های عمومی یک تجربه شخصی؛ «پلیس گفت همینی هست که هست»

توقیف خودرو با کدام مصوبه؛ «ساعت ۳ بامداد من و خانواده‌ام را بیرون کردند»

محسن برهانی: گفتم به زنان بی‌احترامی کنید، نتیجه‌اش را می‌بینید/ هر کس تماس گرفت نروید/ من حرف حقوقی زدم، هزینه‌اش را هم می‌پردازم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی