تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
شروع بحث‌برانگیز مرد شماره یک جهان در تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۴

جوکوویچ از مخمصه گریخت!

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک دنیای تنیس و «جوکر» خبرساز این رشته جذاب و پرهیجان در سال‌های اخیر، در اولین بازی خود در تنیس آزاد استرالیا برابر حریف جوان و کروات خود به مشکل خورد اما با تجربه و قدرتش به پیروزی دست یافت و از مخصمه واقعی در ملبورن گریخت.

کد خبر: ۱۶۱۱۴۲
۱۸:۵۱ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

جوکوویچ از مخمصه گریخت!

دیدارنیوز: اولین دیدار نواک جوکوویچ در گرند اسلم اوپن استرالیا ۲۰۲۴ به یک محک جدی برای او تبدیل شد.

به نقل از تنیس‌فا، دینو پریژمیچ جوان ۱۸ ساله کروات با رتبه ۱۷۸ جهان در این مسابقه حسابی برای حریف نامدارش دردسرساز شد، اما مرد اول تنیس جهان در نهایت توانست این دیدار را در مدت زمان ۴ ساعت و با نتیجه ۳ بر یک به سود خود پایان دهد.

قهرمان ده دوره رقابت‌ها بعد از پیروزی آسان ۶-۲ در ست اول، جدالی نزدیک با حریف جسور و جویای نامش در ست دوم داشت و ۶-۷ شکست خورد. در ست سوم نیز پریژمیچ کروات حسابی موی دماغ جوکوویچ شد، اما پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ مثل همیشه در لحظات حساس بهتر کار کرد و با برتری ۶-۳ در این ست و پیروزی ۶-۴ در ست بعدی توانست خود را به مرحله دوم برساند.

این ۹۰ـمین پیروزی صربیناتور در اوپن استرالیا به حساب می‌آید.

جوکوویچ که به دنبال فتح ۲۵ـمین عنوان گرند اسلم خود است در مرحله بعد باید به مصاف برنده دیدار پاپیرین و پُلمنس برود.

جوکوویچ از مخمصه گریخت!

تمجید تمام‌قد جوکوویچ از پریژمیچ

مرد اول تنیس جهان پس از شکست دادن دینو پریژمیچ کروات به ستایش از او پرداخت و گفت: «دینو شایسته تمام تشویق‌هایی است که امشب از او شد. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. خیلی پخته‌تر از سنش بازی می‌کند. امشب به طرز باورنکردنی بر خودش مسلط بود. راستش را بخواهید امشب شب او بود. حتی می‌توانست برنده از زمین خارج شود. در ست سوم یک بریک جلو بود. جنگید. نشان داد از نظر ذهنی سرسخت و مستحکم است. امشب واقعاً من را به زحمت انداخت. او را بسیار تحسین می‌کنم؛ آنچه در بازی او مورد توجه من قرار گرفت این است که از سانتی‌متر به سانتی‌متر مساحت زمین استفاده می‌کند. او در روی تور هم مسلط به نظر می‌رسد و در دفاع نیز فوق‌العاده خوب است. عملکردی شگفت‌انگیز برای یک بازیکن ۱۸ ساله که هیچ‌وقت تجربه بازی در چنین استادیوم بزرگی را نداشته است. به او، تیمش و خانواده‌اش بسیار تبریک می‌گویم. قطعاً دوست دارم در آینده در کنارش باشم. امیدوارم من را به همکاری دعوت کند چراکه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.»

«شنیدم که دینو در کودکی بازی‌های مرا تماشا می‌کرده است. قدرتش در دفاع فوق‌العاده است، به خصوص از سمت بک‌هند. بازی کاملی دارد. البته قطعاً جای پیشرفت دارد. اما به عنوان یک بازیکن ۱۸ ساله، بیشترین چیزی که تحت تأثیرم قرار داد توان جسمانی او بود. پاهایش فوق‌العاده قوی و پرقدرت هستند. همچنین ذهنیتش. او فقط برای اینکه در یک ست خوب بازی کند یا از این تجربه لذت ببرد به میدان نیامده بود، آمده بود تا پیروز شود. تحسینش می‌کنم. فوق‌العاده بود.»

جوکوویچ از مخمصه گریخت!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی