تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
ژاپن امروز به دیدار ویتنام می‌رود

سامورایی‌ها در قطر؛ بی‌رحم و ترسناک!

تیم ملی ژاپن امروز (یکشنبه) در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برابر ویتنام سختکوش به میدان می‌رود؛ سامورایی‌ها پس از برد‌های پرگل و ۴ گله در بازی‌های دوستانه برابر آلمان و ترکیه در حالی به قطر آمده‌اند که خیلی‌ها این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند و حالا این تیم باید قدرتش را در میدان نشان دهد.

کد خبر: ۱۶۱۱۲۸
۱۳:۵۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

سامورایی‌ها در قطر؛ بی‌رحم و ترسناک!

دیدارنیوز: ژاپن با عملکردی بی‌نظیر در یک سال اخیر پا به جام ملت‌های آسیا می‌گذارد و با ستاره‌های پرتعدادی که دارد به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند.

اولین بازی سومین روز جام ملت‌های آسیا بین ۲ تیم ژاپن و ویتنام به انجام می‌رسد. پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا و فینالیست دوره قبل باید به مصاف تیمی برود که در دور یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۱۹ حسابی برایش دردسرساز شد.

مطلب مرتبط:

روز سوم جام ملت‌ها؛ تیم‌ملی وارد می‌شود!

پیش‌بینی‌ها و اظهارنظر‌های کارشناسان نشان می‌دهد سامورایی‌های آبی با فاصله، جدی‌ترین شانس قهرمانی در هجدهمین دوره به حساب می‌آیند. در این گزارش با این تیم بیش‌تر آشنا خواهیم شد و این‌که چرا چنین باوری نزد اکثریت فوتبال‌دوستان شکل گرفته است.

ژاپن در جام ملت‌ها چه کار کرده است؟

همان‌طور که گفته شد، ژاپن جلوتر از بقیه، پرافتخارترین تیم جام ملت‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها خیلی دیر و در سال ۱۹۸۸ اولین حضور خود را تجربه کردند و در ۹ دوره‌ای که جزو شرکت‌کنندگان بوده‌اند، چهار قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ تصاحب کردند. شکست برابر قطر در سال ۲۰۱۹، اولین باخت ژاپن در فینال جام ملت‌ها بود. آن‌ها در اولین حضور که دست بر قضا در قطر به انجام رسید، بدترین عملکرد را به منصه ظهور گذاشتند و در گروه‌شان قعرنشین شدند. حذف در یک‌چهارم نهایی جام‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵ در کنار عنوان چهارمی سال ۲۰۰۷، را هم به نتایج قبلی اضافه کنید.

مورد جالب توجه موریاسو و آرنولد

هاجیمه موریاسو به همراه گراهام آرنولد، باثبات‌ترین سرمربی حال حاضر جام ملت‌های ۲۰۲۳ است. آن‌ها تنها کسانی هستند که در دوره قبل نیز در همین تیم کنونی حضور داشتند و در این فاصله زمانی راهی تیم دیگری نشدند. یکی از دلایل نمایش خوب در جام جهانی ۲۰۲۲ نشات گرفته از همین ثبات کادرفنی این ۲ تیم است. موریاسو با نفرات کنونی تیمش چند سالی است که در سطح بزرگ‌سالان و حتی امید‌ها کار کرده و درک بالایی نسبت به یکدیگر دارند. او به دنبال این است تا پس از یک نایب‌قهرمانی، این بار به اولین جام قهرمانی در سطح ملی دست پیدا کند و پرچم ژاپن را پس از ۱۲ سال بار دیگر در قطر بر بام قاره کهن برافراشته کند.

۱۰ پیروزی متوالی با ۴۵ گل زده و دیگر هیچ!

یکی از دلایلی که ژاپن به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی می‌شود نمایش شگفت‌انگیز این تیم در یک سال اخیر بوده است. آن‌ها پس از تساوی برابر اروگوئه و باخت مقابل کلمبیا، در ۱۰ دیدار بعدی به ۱۰ پیروزی مقتدرانه دست یافتند و رقبای‌شان را یکی پس از دیگری تارمار کردند. ۴۵ گل زده مقابل تیم‌های ال‌سالوادور، پرو، آلمان، ترکیه، کانادا، تونس، میانمار، سوریه، تایلند و اردن نشان می‌دهد با چه تیمی طرف هستیم. آن‌ها در آلمان، میزبان قدرتمند را تحقیر کردند و مقدمات برکناری هانسی فلیک را فراهم نمودند. تونس، با دریافت ۲ گل، آبرومندانه‌ترین نمایش را برابر آبی‌پوشان به ثبت رساند و الباقی تیم‌ها حداقل چهار بار دروازه خود را باز شده دیدند.

۱۱ بازیکن در پنج لیگ معتبر اروپایی

لیست ۲۶ نفره تیم ملی ژاپن برای جام ملت‌های ۲۰۲۳، شامل پنج بازیکن از جی‌لیگ و ۲۱ لژیونر است. پنج بازیکن داخلی از تیم‌های ویسل‌کوبه، کاشیوا ریسول، کاشیما آنتلرز، سرزو اوزاکا و اف‌سی‌توکیو هستند و شوگو تانیگوچی، مسن‌ترین بازیکن کنونی تیم با ۳۲ سال، عضو تیم الریان قطر است. ۲۰ مهره باقی‌مانده، اما همگی در اروپا مشغول به بازی هستند. از این جمع ۱۱ بازیکن در پنج لیگ معتبر عضویت دارند که اسامی آن‌ها عبارتند از: کو ایتاکورا (مونشن‌گلادباخ)، واتارو اندو (لیورپول)، کائورو میتوما (برایتون)، تاکومی مینامینو (موناکو)، ریتسو دوان (فرایبورگ)، جونیا ایتو و کیتو ناکامورا (رنس)، تاکوما آسانو (بوخوم)، تاکه‎‌فوسا کوبو (رئال سوسیه‌داد)، هیروکی ایتو (اشتوتگارت) و تاکهیرو تومیاسو (آرسنال).

۹ بازیکن دیگر نیز در تیم‌های خود نقش مهمی ایفا می‌کنند و جزو ستاره‌های اصلی به حساب می‌آیند. یوکیناری سوگاوارا (آلکمار)، هیده‌ماسا موریتا (اسپورتینگ)، آیاسه اوئدا (فاینورد)، کوکی ماچیدا (یونیون سن‌ژیولواز)، رئو هاتاته و دایزن مائدا (سلتیک)، یوتو ناکایاما (هادرزفیلد)، زیون سوزوکی (سنت‌ترویدن) و تسویوشی واتانابه (خنت) تشکیل‌دهنده این گروه هستند.

تیمی جوان که حالاحالا‌ها حضور دارد

ژاپنِ کنونی با عمق ترکیب جالب توجهی که دارد، حداقل قابلیت بازی در یک جام جهانی و یک جام ملت‌های دیگر را دارد. ۱۹ بازیکن حاضر در لیست، ۲۶ و کم‌تر از ۲۶ سال دارند. فقط سه نفر ۳۰ و بالای ۳۰ سال سن دارند و هفت نفر هم ۲۳ یا کم‌تر از ۲۳ ساله هستند. با این شرایط ایده‌آل، باید منتظر درخشش روزافزون سامورایی‌ها در فوتبال آسیا و جهان باشیم. آن‌ها لحظه‌به‌لحظه فاصله خود را با تیم‌های حاضر در قاره کهن افزایش می‌دهند و به قدرت‌های برتر جهان نزدیک می‌شوند. این مساله هیچ ارتباطی به قهرمان شدن یا نشدن سامورایی‌ها در مسابقات جام ملت‌ها ندارد و مسیر پیشرفت فوتبال ژاپن طبق برنامه ادامه دارد. حال باید به انتظار نشست و دید پیش‌بینی‌ها به حقیقت مبدل می‌شود یا قرار است شاهد شگفتی باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی