تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد

می‌توانیم انتخابات را به جای ۱۱ اسفند در ۱۱ اردیبهشت برگزار کنیم

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با درخواست حکم حکومتی، برگزاری انتخابات دو ماه عقب بیفتد، گفت: می‌توانیم انتخابات را به جای ۱۱ اسفند در ۱۱ اردیبهشت برگزار کنیم.

کد خبر: ۱۶۱۰۶۱
۱۲:۲۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

حقیقت‌پور

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما در بین برخی عزیزانی هستیم که خیلی از آن‌ها ردصلاحیت شدند. ما می‌بینیم که در خانواده آن‌ها چه مشکلاتی پیش آمده است و چقدر مردم نسبت به انتخابات سرد شده‌اند. ما انتظار داشتیم بعد از صحبت‌های رهبر انقلاب درباره انتخابات موجبات نشاط بیشتر فراهم شود تا انتخابات رقابتی و پرشور شود.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در مورد اینکه وزیر کشور اعلام کرده ۳۰ درصد کسانی که صلاحیت‌شان توسط هیات‌های اجرایی رد شد، به دلیل کمبود وقت بوده است، گفت: آن کمبود وقت که باعث رد صلاحیت و عدم‌احراز داوطلبین شد، تولید ظلم کرده است. اگر تولید ظلمی در پروسه انتخابات رخ دهد، آن انتخابات بی‌برکت خواهد بود آدم‌هایی که صلاحیت‌شان رد شده یعنی آبرویشان در این کشور رفته است. یعنی در خانواده و خاندان این آدم‌ها مشکل روحی و روانی حادث شده است. از دیدگاه مکتب غنی شیعی، انسان‌ها دارای کرامت و منزلت بوده و وظیفه حاکمیت این است که عزت و منزلت آدم‌ها را رعایت کرد.

وی افزود: حق نداریم به افراد ظلم کرده و آبروی کسی را بریزیم. اشکالی ندارد درخواست تمدید مهلت بررسی را مطرح می‌کردند. ما که می‌دانستیم این قانون دارای اشکالات فراوانی است. حتی در زمان تصویب قانون نماینده دولت می‌توانست مخالفت کند و بگوید این قانون اشکال دارد؛ بنابراین اگر ظلمی در حق فردی صورت گرفته باشد، مجلس دوازدهم از همین حالا پی‌ریزی خود را بر یک مبنای نادرست و ناحق گذاشته است و خدا را خوش نمی‌آید؛ بنابراین باید به هر نحوی در حق این ۳۰ درصد جبران شود.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها وضعیت را به چه شکل می‌بینید، گفت: با توجه به وضعیت به وجود آمده هیچ اشکالی ندارد که با درخواست یک حکم حکومتی، برگزاری انتخابات دو ماه به عقب بیفتد. چه اشکالی دارد؟ اصلا در اردیبهشت‌ماه انتخابات برگزار شود. بهتر از آن است که، چون فرصت کم بوده به یک عده ظلم شود یا آبروی کسی را ببریم؛ می‌توانیم انتخابات را به جای ۱۱ اسفند در ۱۱ اردیبهشت برگزار کنیم و در این فاصله صلاحیت‌ها را بررسی کنیم و اجازه ندهیم آبروی حتی یک آدم برود.

وی افزود: ما در بین برخی عزیزانی هستیم که خیلی از آن‌ها ردصلاحیت شدند. ما می‌بینیم که در خانواده آن‌ها چه مشکلاتی پیش آمده است و چقدر مردم نسبت به انتخابات سرد شدند. ما انتظار داشتیم بعد از صحبت‌های رهبر انقلاب درباره انتخابات موجبات نشاط بیشتر فراهم شود تا انتخابات رقابتی و پرشور شود. اما در حال حاضر وضعیت انتخابات خوب نیست.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان بار‌ها بر رقابت بین جناح‌ها و پرشور شدن انتخابات تاکید داشتند. وظیفه شورای نگهبان در این میان چیست، گفت: به نظر می‌رسد مخاطب اصلی سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات شورای محترم نگهبان است. مقوله امنیت یک حس است که آدم‌ها باید آن را درک کرده و در سایه آن آرام باشند. من فکر می‌کنم خیلی از مفاخر ما احساس امنیت از تأیید صلاحیت‌ها نکردند و به همین دلیل ثبت‌نام نکردند. رقابت وقتی اتفاق می‌افتد که جناح‌های مختلفی که در کشور در چارچوب نظام تعریف شده و از نظام عبور نکردند، اجازه عرض اندام و حرف زدن داشته باشند. چه کسی می‌تواند این زمینه را فراهم کند؟ شورای نگهبان. اگر رقابت صورت بگیرد انتخابات پرشور می‌شود. اگر صورت نگیرد انتخابات چطور پرشور شود؟

وی گفت: برای مثال الان جبهه پایداری باید با خودش رقابت کند. از حزب کارگزاران در کل کشور ۵-۶ نفر بیشتر باقی نمانده است. چه رقابتی می‌تواند شکل بگیرد؟ آن ۴ اصلی که رهبر انقلاب درباره سلامت، امنیت، رقابت و پرشوری انتخابات مطرح کردند، متوجه آقایان است. من شرمنده می‌شوم اگر روز ۱۲ اسفند به ما بگویند کل جمعیت آدم‌های شرکت‌کننده در انتخابات، ۲۰ درصد بوده است. این برای ما سرشکستگی دارد. مملکتی که بیش از ۹۸ درصد حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی داشته نباید این مشارکت را داشته باشد. آن هم برای امر مهمی که رهبر انقلاب از ۷-۸ ماه پیش گفتند انتخابات امسال مهم، مهم و مهم است. چه کسی باید حرف ایشان را گوش کند؟ چه کسی باید راهبرد‌های پرشور شدن انتخابات در کشور را بنویسد؟ ما که مسئولیتی نداریم. وظیفه شرعی ما این است که در انتخابات شرکت کنیم و شرکت هم خواهیم کرد. اما من نمی‌توانم در انتخابات شور و رقابت سالم ایجاد کنم، زیرا دست من نیست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی