تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سوال تکراری این روزها

پایتخت چه‌زمانی برفی می‌شود؟

مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما طی آخر هفته خبر داد و پیش‌بینی کرد در مناطق شمالی تهران برف ببارد.

کد خبر: ۱۶۰۹۸۸
۱۱:۳۶ - ۲۰ دی ۱۴۰۲

پایتخت چه‌زمانی برفی می‌شود؟

دیدارنیوز: مازیار غلامی عبور توده هوای ناپایدار جوی را علت وزش باد و کاهش غلظت آلاینده‌ها در تهران اعلام و اظهار کرد: برای امروز ناپایداری هوا به تدریج تقویت خواهد شد و با وزش باد و باران همراه بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: امروز عمدتاً سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند؛ در واقع در غروب و شب ناپایداری هوا در حدی می‌رسد که می‌توان بارش برف در برخی از نقاط شهر به ویژه نیمه شمالی (ارتفاعات) را پیش‌بینی کرد.

غلامی تصریح کرد:‌ هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، بنابراین از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: ۵ شنبه و جمعه هفته جاری، بارش برف و باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، به طوریکه در ارتفاعات و نیمه شمالی شهر تهران به ویژه در مناطق ۱ و ۲ شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: بارش‌های هفته جاری به گونه‌ای خواهد بود که سبب لغزنده شدن سطح زمین می‌شود، از این رو بهتر است مردم برای آخر هفته از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

غلامی اضافه کرد: تا پایان هفته شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست. علاوه بر این، وزش باد شدید حتی می‌تواند موجب بروز خسارت به برخی از مناطق شود که در این زمینه شهروندان باید احتیاط لازم را انجام دهند.

غلامی در خصوص بارورسازی ابر‌ها نیز گفت: این فرآیند زمانی تحقق می‌یابد که توده هوا در منطقه دارای رطوبت باشد تا بتواند به روش‌های مختلف بارورسازی ابر‌ها بارش آن‌ها را افزایش داد. بارش‌های پیش رو ربطی به بارورسازی ابر‌ها ندارد و این فرآیند در حوزه اختیارات وزارت نیرو است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی