تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

پزشکیان از لیست احتمالی اطرافیان لاریجانی و روحانی حمایت می‌کند؟

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این موضوع که کسانی که داوطلب شدند، خلاف سیاست «تحریم انتخابات» خارج‌نشینان عمل کرده‌اند، به سوالی درباره حمایت از لیست احتمالی اطرافیان لاریجانی و روحانی پاسخ داد.

کد خبر: ۱۶۰۹۷۸
۱۰:۲۱ - ۲۰ دی ۱۴۰۲

پزشکیان

دیدارنیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: یک عده معتقدند که هرچه این‌ها می‌گویند باید همان را عمل کنیم در صورتی که راهی که این‌ها انتخاب کردند به هدف نرسیده، اما اصرار دارند که از همان راه بیایید و اگر از این راه نیایید شما ضدانقلاب، ضدنظام و ضدولایت هستید. خب الان، ولی فقیه دارد به این‌ها می‌گوید کاری کنید که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، خب انجام دهند، اگر این کار را کردند یعنی در جهت سیاست‌های رهبری هستند، اما اگر نتوانستند بالاخره باید بپذیرند که از نظر اجرایی، از نظر سیاست‌گذاری و رفتاری نمی‌توانند آن نیت‌هایی که رهبری دارد را پیاده کنند.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که «با توجه به تاییدصلاحیت‌های اعلام شده و حضور برخی چهره‌ها، فکر می‌کنید که شرایط انتخابات می‌تواند رقابتی شود؟»، گفت: من خیلی جا‌ها بحث کردم و گفتم که اگر ما بخواهیم سیاست و خواسته‌ای که مقام معظم رهبری از ابتدای سال همواره به مسئولین اجرایی و به سیاستگذاران گزینشی اعلام می‌کنند و آن این است که ما کاری کنیم که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند را انجام دهیم، باید شیوه و روش کنونی را به نحوی مدیریت کنیم که سلایق مختلف در انتخابات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ببینید الان دشمنان از خارج از کشور دارند مساله عدم حضور در انتخابات و شرکت نکردن را تبلیغ می‌کنند، در چنین شرایطی کسی که کاندیدا می‌شود یعنی خلاف آن سیاستی که از خارج از کشور دارند، پمپاژ می‌کنند، به صحنه آمده است.

پزشکیان تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند کسی پای صندوق‌های رأی نرود، آن فردی که می‌آید داوطلب می‌شود و خودش را برای رأی عرضه می‌کند یعنی نه‌تن‌ها در جهت سیاست‌های آن‌ها نبوده بلکه خلاف آن‌ها دارد خودش را عرضه می‌کند، حذف کردن و از صحنه کنار گذاشتن چنین آدمی، در حقیقت همان کاری است که نیت آن‌ها است.

وی افزود: آن‌ها دلشان می‌خواهد کسی نیاید، حالا فردی آمده داوطلب شده و این‌ها هم اجازه حضور نداده‌اند، خب آن مشارکتی که باید حداکثری باشد، با این روند و روشی که ما داریم، بعید می‌دانم شکل بگیرد، چون به هر حال باید کاری می‌کردند که سلایق بیایند، اما این هدف آن‌طور که لازم بود، محقق نشده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به لزوم حضور سلایق مختلف در مجلس، عنوان کرد: حضور سلیقه‌های مختلف در مجلس منجر به این خواهد شد که در اثر بحث‌ها و همفکری‌ها و چالش‌ها برای تحقق اهداف و چشم‌انداز‌ها به راهکار و مسیر بهتری برسیم. بالاخره هر نگاه و سلیقه‌ای یک راهی را پیشنهاد می‌کند، اما همه برای رسیدن به هدف است.

وی با انتقاد از یکجانبه‌گرایی از سوی برخی گروه‌های سیاسی، ابراز داشت: یک عده معتقدند که هرچه این‌ها می‌گویند باید همان را عمل کنیم در صورتیکه راهی که این‌ها انتخاب کردند به هدف نرسیده، اما اصرار دارند که از همان راه بیایید و اگر از این راه نیایید شما ضدانقلاب، ضدنظام و ضدولایت هستید. خب الان، ولی فقیه دارد به این‌ها می‌گوید کاری کنید که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، خب انجام دهند، اگر این کار را کردند یعنی در جهت سیاست‌های رهبری هستند، اما اگر نتوانستند بالاخره باید بپذیرند که از نظر اجرایی، از نظر سیاست‌گذاری و رفتاری نمی‌توانند آن نیت‌هایی که رهبری دارد را پیاده کنند؛ لذا کسی را در این میانه مقصر ندانند، بالاخره دشمن همیشه هست، توطئه می‌کند و هیچ شکی وجود ندارد، کسانی که الان در قدرت هستند باید توطئه‌ها را خنثی کنند نه اینکه خودشان هیزم به آتشی بریزند که آن‌ها می‌خواهند شعله‌ورش کنند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که «شما چندبار گفتید که برای افزایش مشارکت آمده‌ام، باتوجه به اینکه شما در حوزه انتخابیه تبریز هستید، اگر در تهران طیفی از نزدیکان آقایان لاریجانی، روحانی و اصلاح‌طلبان به لیست مشترکی برسند، مثلا افرادی مانند آقای مطهری، حقیقت‌پور و نوبخت... احتمال دارد شما از آن لیست حمایت کنید؟»، گفت: نمی‌دانم، ابتدا باید افراد لیست را ببینم و بعد بتوانم قضاوت کنم. این افرادی که اسم آوردید به عنوان افرادی که در این مملکت کار کردند، مسئول، موثر و تاثیرگذار بودند آدم‌هایی هستند که به عنوان سلایق مختلف می‌توانند و باید هم بتوانند در صحنه حضور پیدا کنند و مردم هم با استقبال بهتری می‌توانند از میان گروه‌های مختلف دست به انتخاب بزنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی